Gyurkity Péter
90 millió dollárt fizet a Sony szabadalomsértés miatt
Egy amerikai bíróság döntése következtében a Sony 90 millió dollár kártérítést fizet, és az Egyesült Államok területén felfüggeszti a Playstation konzolokra megjelenő játékszoftverek forgalmazását.
Az indoklás szerint a Sony megsértette a kaliforniai Immersion szabadalmát, és kárpótolnia kell a céget az elmaradt jogdíjakért, illetve a kiesett bevételekért. A Sony Computer Entertainment szóvivője máris jelezte, hogy a vállalat nem ért egyet a szövetségi bíróság döntésével, és hamarosan fellebbezéssel élnek az ügyben. A szóvivő egyben kijelentette, hogy az SCE folytatja az ügyben érintett termékek - a Playstation és Playstation 2 konzol, két játékvezérlő, valamint összesen 47 játékszoftver - forgalmazását az Egyesült Államokban, mivel az ítélet a fellebbezés benyújtása előtt nem emelkedik jogerőre, és a vállalat máris megkezdi az Immersiont illető licenszdíjak fizetését.
Az Immersion erővisszacsatolásos szabadalma miatt a Logitech, a Microsoft, a Gravis, a ThrustMaster és a Saitek már most is dollármilliókat fizet
Az ügy még a kaliforniai Immersion által tett korábbi kijelentésen alapult, miszerint a Sony lemásolta az általuk kidolgozott eljárást, amelynek révén a speciális játékvezérlők a játékkal összhangban vibrációt keltettek (un. erővisszacsatolás). Az Immersion - amely különböző feedback technológiák fejlesztésére szakosodott, és vezérlőik világszerte megtalálhatók a nagyobb üzletekben - már a tavalyi évben sikert könyvelhetett el a perben, miután a kaliforniai kerületi bíróság 82 millió dolláros kártérítés megfizetésére kötelezte a japán nagyvállalatot.
A Sony azonban nem adta fel, és fellebbezett - a mostani döntés a korábban kiszabott kártérítés összegét emelte meg 8 millió dollárral. Egyelőre tehát úgy tűnik, hogy a Sony szénája meglehetősen rosszul áll - nem csoda, hogy a jogi szakértők meglehetősen kevés esélyt látnak arra, hogy a japán cég a Legfelsőbb Bíróságon elháríthatja a vádakat, és jelentősebb büntetés nélkül kimászhat az ügyből.
Az indoklás szerint a Sony megsértette a kaliforniai Immersion szabadalmát, és kárpótolnia kell a céget az elmaradt jogdíjakért, illetve a kiesett bevételekért. A Sony Computer Entertainment szóvivője máris jelezte, hogy a vállalat nem ért egyet a szövetségi bíróság döntésével, és hamarosan fellebbezéssel élnek az ügyben. A szóvivő egyben kijelentette, hogy az SCE folytatja az ügyben érintett termékek - a Playstation és Playstation 2 konzol, két játékvezérlő, valamint összesen 47 játékszoftver - forgalmazását az Egyesült Államokban, mivel az ítélet a fellebbezés benyújtása előtt nem emelkedik jogerőre, és a vállalat máris megkezdi az Immersiont illető licenszdíjak fizetését.
Az Immersion erővisszacsatolásos szabadalma miatt a Logitech, a Microsoft, a Gravis, a ThrustMaster és a Saitek már most is dollármilliókat fizet
Az ügy még a kaliforniai Immersion által tett korábbi kijelentésen alapult, miszerint a Sony lemásolta az általuk kidolgozott eljárást, amelynek révén a speciális játékvezérlők a játékkal összhangban vibrációt keltettek (un. erővisszacsatolás). Az Immersion - amely különböző feedback technológiák fejlesztésére szakosodott, és vezérlőik világszerte megtalálhatók a nagyobb üzletekben - már a tavalyi évben sikert könyvelhetett el a perben, miután a kaliforniai kerületi bíróság 82 millió dolláros kártérítés megfizetésére kötelezte a japán nagyvállalatot.
A Sony azonban nem adta fel, és fellebbezett - a mostani döntés a korábban kiszabott kártérítés összegét emelte meg 8 millió dollárral. Egyelőre tehát úgy tűnik, hogy a Sony szénája meglehetősen rosszul áll - nem csoda, hogy a jogi szakértők meglehetősen kevés esélyt látnak arra, hogy a japán cég a Legfelsőbb Bíróságon elháríthatja a vádakat, és jelentősebb büntetés nélkül kimászhat az ügyből.