Gyurkity Péter
Az ATI szerint még korai a PS 3.0 és a Multi-GPU technológia bevezetése
Az ATI Technologies egyelőre nem siet az Nvidia által gyakran reklámozott új technológiák bevezetésével, és csak konkrét piaci igények esetén mutatná be a legújabb fejlesztéseket.
A vállalat szerint a Pixel Shader 3.0 és a több grafikus kártya egyidejű használatát lehetővé tévő Multi-GPU technológa bevezetésére még nem érett meg az idő, bár a cég mérnökei már elkezdték a munkálatokat, hogy a helyzet esetleges változására a vállalat időben reagálni tudjon. "Az ATI támogatni fogja a Pixel Shader 3.0 technológiát, amint az új játékok és alkalmazások ezt igényelni fogják. Jelenleg nincs erről szó, és a legújabb játékok is nagyrészt a Pixel Shader 2.0-s verziójára támaszkodnak. Amennyiben változás áll be ezen a téren, az ATI azonnal támogatni fogja az új technológiát" - jelentette ki John Carvill, az integrált és mobil termékekért felelős igazgató az OC Workbench internetes oldalnak adott nyilatkozatában.
Az ATI már a GeForce 6800 kártyák bemutatásakor kijelentette, hogy az új szabvány gyakorlatilag felesleges, hiszen egyetlen szoftver sem használja ki állítólagos előnyeit. Egyes források szerint azonban a vállalat legújabb termékei nem nyújtanak megfelelő teljesítményt PS 3.0 alatt, és az ATI csak a következő generációs processzor megjelenése után fogja támogatni a szabványt. Az R520 grafikus processzor várhatóan 2005 első felében jelenik meg, egészen addig azonban az R480 lesz a cég zászlóshajója, ami a jelenlegi X800 széria felújított változata.
Az interjúban Carvill a grafikus kártyák párhuzamos használatát is megemlítette, és elmondta, hogy az ATI már dolgozik az SLI technológia megfelelőjén. "Grafikus kártyáink már most is támogatják a kétprocesszoros megoldásokat az olyan speciális rendszerekben, mint az Alienware által kínált ALX. Tervezzük a dual-GPU technológiát támogató chipsetek kifejlesztését, de egyelőre még túl korai lenne erről beszélni" - jelentette ki Carvill.
Az ATI által választott megoldásról még csak találgatások merültek fel, de a cég már rendelkezik némi tapasztalattal ezen a téren, hiszen az Evans & Sutherland által forgalmazott csúcskategóriás rendszerekben akár 256 ATI processzort is használhatunk egyidejűleg. Az ATI mellett szól továbbá, hogy már jó előre megállapodást kötött mindkét processzorgyártóval, míg az Nvidia egyelőre kizárólag az AMD processzorok alá fejlesztheti ki a szükséges lapkakészleteket.
A vállalat szerint a Pixel Shader 3.0 és a több grafikus kártya egyidejű használatát lehetővé tévő Multi-GPU technológa bevezetésére még nem érett meg az idő, bár a cég mérnökei már elkezdték a munkálatokat, hogy a helyzet esetleges változására a vállalat időben reagálni tudjon. "Az ATI támogatni fogja a Pixel Shader 3.0 technológiát, amint az új játékok és alkalmazások ezt igényelni fogják. Jelenleg nincs erről szó, és a legújabb játékok is nagyrészt a Pixel Shader 2.0-s verziójára támaszkodnak. Amennyiben változás áll be ezen a téren, az ATI azonnal támogatni fogja az új technológiát" - jelentette ki John Carvill, az integrált és mobil termékekért felelős igazgató az OC Workbench internetes oldalnak adott nyilatkozatában.
Az ATI már a GeForce 6800 kártyák bemutatásakor kijelentette, hogy az új szabvány gyakorlatilag felesleges, hiszen egyetlen szoftver sem használja ki állítólagos előnyeit. Egyes források szerint azonban a vállalat legújabb termékei nem nyújtanak megfelelő teljesítményt PS 3.0 alatt, és az ATI csak a következő generációs processzor megjelenése után fogja támogatni a szabványt. Az R520 grafikus processzor várhatóan 2005 első felében jelenik meg, egészen addig azonban az R480 lesz a cég zászlóshajója, ami a jelenlegi X800 széria felújított változata.
Az interjúban Carvill a grafikus kártyák párhuzamos használatát is megemlítette, és elmondta, hogy az ATI már dolgozik az SLI technológia megfelelőjén. "Grafikus kártyáink már most is támogatják a kétprocesszoros megoldásokat az olyan speciális rendszerekben, mint az Alienware által kínált ALX. Tervezzük a dual-GPU technológiát támogató chipsetek kifejlesztését, de egyelőre még túl korai lenne erről beszélni" - jelentette ki Carvill.
Az ATI által választott megoldásról még csak találgatások merültek fel, de a cég már rendelkezik némi tapasztalattal ezen a téren, hiszen az Evans & Sutherland által forgalmazott csúcskategóriás rendszerekben akár 256 ATI processzort is használhatunk egyidejűleg. Az ATI mellett szól továbbá, hogy már jó előre megállapodást kötött mindkét processzorgyártóval, míg az Nvidia egyelőre kizárólag az AMD processzorok alá fejlesztheti ki a szükséges lapkakészleteket.