Gyurkity Péter

Az ATI szerint még korai a PS 3.0 és a Multi-GPU technológia bevezetése

Az ATI Technologies egyelőre nem siet az Nvidia által gyakran reklámozott új technológiák bevezetésével, és csak konkrét piaci igények esetén mutatná be a legújabb fejlesztéseket.

A vállalat szerint a Pixel Shader 3.0 és a több grafikus kártya egyidejű használatát lehetővé tévő Multi-GPU technológa bevezetésére még nem érett meg az idő, bár a cég mérnökei már elkezdték a munkálatokat, hogy a helyzet esetleges változására a vállalat időben reagálni tudjon. "Az ATI támogatni fogja a Pixel Shader 3.0 technológiát, amint az új játékok és alkalmazások ezt igényelni fogják. Jelenleg nincs erről szó, és a legújabb játékok is nagyrészt a Pixel Shader 2.0-s verziójára támaszkodnak. Amennyiben változás áll be ezen a téren, az ATI azonnal támogatni fogja az új technológiát" - jelentette ki John Carvill, az integrált és mobil termékekért felelős igazgató az OC Workbench internetes oldalnak adott nyilatkozatában.

Az ATI már a GeForce 6800 kártyák bemutatásakor kijelentette, hogy az új szabvány gyakorlatilag felesleges, hiszen egyetlen szoftver sem használja ki állítólagos előnyeit. Egyes források szerint azonban a vállalat legújabb termékei nem nyújtanak megfelelő teljesítményt PS 3.0 alatt, és az ATI csak a következő generációs processzor megjelenése után fogja támogatni a szabványt. Az R520 grafikus processzor várhatóan 2005 első felében jelenik meg, egészen addig azonban az R480 lesz a cég zászlóshajója, ami a jelenlegi X800 széria felújított változata.

Az interjúban Carvill a grafikus kártyák párhuzamos használatát is megemlítette, és elmondta, hogy az ATI már dolgozik az SLI technológia megfelelőjén. "Grafikus kártyáink már most is támogatják a kétprocesszoros megoldásokat az olyan speciális rendszerekben, mint az Alienware által kínált ALX. Tervezzük a dual-GPU technológiát támogató chipsetek kifejlesztését, de egyelőre még túl korai lenne erről beszélni" - jelentette ki Carvill.

Az ATI által választott megoldásról még csak találgatások merültek fel, de a cég már rendelkezik némi tapasztalattal ezen a téren, hiszen az Evans & Sutherland által forgalmazott csúcskategóriás rendszerekben akár 256 ATI processzort is használhatunk egyidejűleg. Az ATI mellett szól továbbá, hogy már jó előre megállapodást kötött mindkét processzorgyártóval, míg az Nvidia egyelőre kizárólag az AMD processzorok alá fejlesztheti ki a szükséges lapkakészleteket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Davidus #37
    Csak annak aki nem hagyta ki az előző generációt;)
  • dez #36
    A temporalra mondod? 50-60fps fölött elméletileg már olyan, mintha "duplaszoros" AA lenne (A 2x 2xAA átlagolódik). Bár én pl. a 25-30Hz-es halvány bizsergést még látom. 100fps-nél már tényleg olyan, de kevés dolog megy annyival (LCD-n meg nem is lehet).
  • Akuma #35
    2* szebb bizti nem lesz, márpedig 2* és 4*-es között 2*szebbnek kellene lennie :p
  • Akuma #34
    igen azt :) de te egy nagyonnagy baromsággal hoztad össze!
  • dez #33
    magas
  • dez #32
    Vagy lehet, hogy a lamerek véletlenül bekapcsolták (vagy nem vették észre, hogy be van kapcsolva) az új temporal AA az ATI-nál... (Ez pl. 4xAA helyett 2xAA-t csinál, csak váltogatja a mintavétel helyét a páros és páratlan képkockák között. Csak magad fps-nél alkalmazható.) És így persze a mentett állóképen csak 2xAA van.
  • dez #31
    Ha teljesen egyforma beállítás van (2x v. 4x), akkor sebességben is és minőségben is minimális a különbség. Viszont egy újabb teszt-cikkben azt lehetett látni, hogy az ATI a beállítotthoz képest (4x) egy lépcsővel alacsonyabb (2x) AA-t csinált... Némi jóindulattal ez egy bugnak tűnik az új Control Centerben (de lehet, hogy csak abban az egy verzióban).
  • pafi #30
    Ez lesz a kafa! Az Ati-k majd nem mennek az Nvidia chipsetben (legalábbis dualban) aztán majd szép lassan eljutunk oda, hogy Nvidiához Nvidia chipset kell, Atihoz meg Ati...
    Na az lesz majd a szép
  • asysoft #29
    Lehet, hogy szebb AA-ja van a Geforce-oknak, de tényleg azt hiszed, hogy az FPS-visszaesés egyenes arányban van a minőséggel? Ennyi erővel kijelenthetjük, hogy TNT m64-ek mennyivel szebb képet adnak 32bites színmélység mellett, mint a mai csúcs-kártyák:D
  • Akuma #28
    tévedsz, szebb AA-t tud az új geforce, mint az új radeon, ezért is van, hogy használatukkor jobban visszaesik az fps, mint az új radeonoknál