Rónai György
Újfajta játékok a láthatáron a kamerás telefonokra
A német Mobile Scope nevű szoftverfejlesztő cég bejelentette a népszerű Moorhen nevű játékának új verzióját, amely Moorhen Camera X néven jön ki márciusban. Az előző verziókkal ellentétben itt már nem gombokkal kell célozni, hanem a játék az integrált kamera segítségével érzékeli majd, hogy merre mozgatjuk a telefont.
Ez az új irányítási mód egészen újfajta játékok előtt nyithatja meg az utat a különböző kamerás mobiltelefonokon. A Tyúkvadászat, Moorhuhn Jagd és egyéb neveken elhíresült lövöldözős játékban eddig a mobilokon a navigációs gombokkal kellett célozni a csirkékre, az új verzióban azonban a célkeresztet a program maga állítja be, attól függően, hogy a kamera által felvett képkockák közötti különbségből milyen elmozdulást állapít meg. Ennek révén tehát a célkeresztünk (vagyis az egész háttér) annak függvényében fog mozogni, ahogy a mobiltelefont mozgatjuk.
Ilyen formában a Moorhen Camera X lesz az első játék, amely a kamera segítségével fogja az inputot érzékelni, ez pedig egy teljesen új megközelítése a mobil eszközökön a programok irányításának. Természetesen akármennyire is innovatív, nem csak előnye van a megoldásnak, hiszen a pontosság egyrészt függ a kamera felbontásától és a háttértől, a kamera fogyasztása miatt pedig játék közben jóval több energiát fogyaszt a telefonunk, lecsökkentve ezzel a rendelkezésre állási időt.
Ez az új irányítási mód egészen újfajta játékok előtt nyithatja meg az utat a különböző kamerás mobiltelefonokon. A Tyúkvadászat, Moorhuhn Jagd és egyéb neveken elhíresült lövöldözős játékban eddig a mobilokon a navigációs gombokkal kellett célozni a csirkékre, az új verzióban azonban a célkeresztet a program maga állítja be, attól függően, hogy a kamera által felvett képkockák közötti különbségből milyen elmozdulást állapít meg. Ennek révén tehát a célkeresztünk (vagyis az egész háttér) annak függvényében fog mozogni, ahogy a mobiltelefont mozgatjuk.
Ilyen formában a Moorhen Camera X lesz az első játék, amely a kamera segítségével fogja az inputot érzékelni, ez pedig egy teljesen új megközelítése a mobil eszközökön a programok irányításának. Természetesen akármennyire is innovatív, nem csak előnye van a megoldásnak, hiszen a pontosság egyrészt függ a kamera felbontásától és a háttértől, a kamera fogyasztása miatt pedig játék közben jóval több energiát fogyaszt a telefonunk, lecsökkentve ezzel a rendelkezésre állási időt.