Berta Sándor
Virtuális barátnő magányosoknak
Elsősorban a magányos emberek számára kínálja újonnan kifejlesztett "virtuális barátnő" játékát az Artificial Life nevű cég. A hongkongi székhelyű vállalat érdekes módon nem egy számítógépes, hanem egy UMTS- vagy 3G-mobiltelefonon magunkkal vihető virtuális barátnőt hozott létre.
A saját világukban elérhető háromdimenziós női karakterek SMS vagy MMS útján kelnek életre. A műbarátnőket minden napszakban más és más tevékenység elvégzése közben figyelhejük meg. Lehetnek éppen otthon, munka vagy bevásárlás közben, ülhetnek egy bárban vagy egy virtuális étteremben. A hölgyről természetesen a barátnak illik gondoskodnia, például nem árt szóval tartani, felvidítani vagy szórakoztatni. A játék természetesen folyamatosan változik, az eltelt idő alatt a 3 dimenziós női karakter is fejlődik. Az SMS-en és az MMS-en kívül lehetőség van egy úgynevezett J2ME valós idejű chatkliens igénybe vételére is, az ikonok segítségével pedig további interakciókra is lehetőségünk nyílik, például ajándékot adhatunk a virtuális barátnőnknek. Persze minderre már csak azért is szükség van, mert különben nem tudunk előrébb, a következő szintekre jutni a játékban.
Az alkalmazott Smart Engine Mobil Platform motornak köszönhetően az Artificial Life szerint a női karakterek igazán élethűen mozognak és viselkednek, ráadásul értenek és beszélnek németül és angolul is. A párbeszédek és a 3 dimenziós animációk tehát szintén a játék részét képezik. A 3G mobiltelefonok mellett ugyan a 2G-készülékek tulajdonosai is játszhatnak a játékkal, ám a női karakterek automatikus viselkedése ebben az esetben hiányozni fog és a grafika minősége is romlik. A játéknak van ugyan WAP-képessége is, ám ez meglehetősen korlátozott.
A virtuális barátnők készítése idén december elsején kezdődik a vállalat üzemeiben, azonban a "hölgyek" már megcsodálhatók lesznek november 15-én, a Hongkongban megrendezett 3G Világkonferencián. Az Artificial Life természetesen gondolt a hölgyekre is, ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy a virtuális barátnőt 2005 februárjában követi majd a virtuális barát is.
A saját világukban elérhető háromdimenziós női karakterek SMS vagy MMS útján kelnek életre. A műbarátnőket minden napszakban más és más tevékenység elvégzése közben figyelhejük meg. Lehetnek éppen otthon, munka vagy bevásárlás közben, ülhetnek egy bárban vagy egy virtuális étteremben. A hölgyről természetesen a barátnak illik gondoskodnia, például nem árt szóval tartani, felvidítani vagy szórakoztatni. A játék természetesen folyamatosan változik, az eltelt idő alatt a 3 dimenziós női karakter is fejlődik. Az SMS-en és az MMS-en kívül lehetőség van egy úgynevezett J2ME valós idejű chatkliens igénybe vételére is, az ikonok segítségével pedig további interakciókra is lehetőségünk nyílik, például ajándékot adhatunk a virtuális barátnőnknek. Persze minderre már csak azért is szükség van, mert különben nem tudunk előrébb, a következő szintekre jutni a játékban.
Az alkalmazott Smart Engine Mobil Platform motornak köszönhetően az Artificial Life szerint a női karakterek igazán élethűen mozognak és viselkednek, ráadásul értenek és beszélnek németül és angolul is. A párbeszédek és a 3 dimenziós animációk tehát szintén a játék részét képezik. A 3G mobiltelefonok mellett ugyan a 2G-készülékek tulajdonosai is játszhatnak a játékkal, ám a női karakterek automatikus viselkedése ebben az esetben hiányozni fog és a grafika minősége is romlik. A játéknak van ugyan WAP-képessége is, ám ez meglehetősen korlátozott.
A virtuális barátnők készítése idén december elsején kezdődik a vállalat üzemeiben, azonban a "hölgyek" már megcsodálhatók lesznek november 15-én, a Hongkongban megrendezett 3G Világkonferencián. Az Artificial Life természetesen gondolt a hölgyekre is, ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy a virtuális barátnőt 2005 februárjában követi majd a virtuális barát is.