Berta Sándor

Németországban keményebb kormányzati fellépést sürgetnek a spam ellen

Úgy tűnik, nem érte el a hatását a 2004 áprilisában a német kormány által elfogadott jogszabály, amely kimondja, hogy tilos a spam e-mailek küldése és minden ezzel kapcsolatos tevékenység. Minderre a Mummert Consulting legújabb tanulmánya hívta fel a figyelmet, ami egyik legfontosabb megállapítása, hogy a spamküldőknek egyelőre még mindig nem kell börtönbe vonulniuk az európai államban.

Ráadásul problémát okoz az is, hogy a legtöbb spammer Amerikából vagy Ázsiából fejti ki áldásosnak éppen nem nevezhető tevékenységét, így a hatóságoknak minimális az esélye arra, hogy ezeknek a személyeknek a nyomára bukkanjanak. Azonban a spamek által okozott kár évről-évre csak nő, a cég szerint ez az összeg idén eléri a 300 millió eurót.

Jelenleg a vállalati postafiókokban lévő minden negyedik e-mail kéretlen reklámlevél. Ám a helyzet a Mummert Consulting szerint csak rosszabodni fog, hiszen 2005-ben ötből már két e-mail lesz hasonló "szenny".

Az 5500 e-mail címmel rendelkező német cégek évente átlagosan 400 ezer spam e-mailt kapnak. A legnagyobb gondot és költséget magának, a kéretlen reklámleveleknek a kiszűrése, a normális levelektől való elválasztása és törlése jelenti. egy német alkalmazottnak egy spam fellelése, annak megállapítása, hogy az e-mail spam-e vagy sem, majd a levél törlése tíz másodpercbe kerül.

Ez a tevékenység pedig értékes perceket és órákat von el a munkaidőből, ezáltal csökken a termelés és a hatékonyság is. Ráadásul a napról-napra egyre csak sokasodó levelek tárolása is egyre nagyobb és nagyobb adattárolók beszerzését teszi szükségessé, ami további költségeket ró a cégekre.

A Mummert Consulting szerint egyébként jelenleg a spam e-mailek elleni harc sikere leginkább az e-mail-szolgáltatókon múlik. Kérdés persze, hogy az alkalmazott spamszűrők mennyire képesek jól végezni a dolgukat, mennyire hatékonyak? Az AOL például eleget is tesz ennek a kötelességének, hiszen csak tavaly 500 milliárd spamet szűrt a különböző filterprogramok segítségével.

A spam elleni harc már csak azért is az e-mail szolgáltatókra hárul elsősorban, mert bármennyire is elképesztő, a felhasználók közül sokan nem tudják használni a spamszűrőket. A német internetezők körében ez az arány a felmérés szerint például 53 százalék. Vagyis csak minden második német felhasználó tudja, hogy miként alkalmazza a szűrőket a kéretlen reklámlevelek ellen. S ez az arány sajnos a világ más részein sem jobb.

Éppen emiatt és a meglévő hiányosságok miatt a Mummert Consulting úgy véli, hogy a német kormánynak minden eddiginél keményebben kell fellépnie a spamküldők ellen. Kérdés, hogy a vállalat mennyire dönget nyitott kapukat és kérése mennyire talál nyitott fülekre?

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dez #4
    Egy megoldás lenne, ha az összes olyan levél, ami a fogadó (levelezőprogramja) számára ismeretlen helyről jön, egy külön mappába kerülne (amit csak néha-néha néz meg, stb.). És, ha valaki normális levelet akar küldeni, előzetesen küldene egy speciális névjegy-levelet (pusztán a névvel, és max. egy soros bemutatkozással), ami megjelenne, vagy egy harmadik mappába kerülne (nem automatikusan kerülne a névjegyzékbe).
  • Mice #3
    a másik meg, hogy hogyan vennéd rá a tanulásra

    a spammelők többsége még baltával sem nevelhető
  • TeszteloPontHu #2
    És mire tanítanád a felhasználókat? Van olyan spam, ami szimplán csak egy kép, ezt mindenképpen meg kell nézni ahhoz, hogy törölni lehessen, erre még szűrő is nehézkesen készíthető.
  • htmm #1
    Nem lehet, hogy celravezetobb lenne inkabb a felhasznalokat tanitani, es nem a cegeket rugdosni, hogy szurjenek ok?