JohnnyCage

Még van mit csiszolni az anti-spam szolgáltatáson

A San Mateo-i (Kalifornia) központú Cloudmark a napokban adta ki anti-spam szolgáltatásának tesztelési változatát, amely megoldásra azonban sok panasz, illetve hibabejelentés érkezett a felhasználóktól.

A Cloudmark szerdán adta ki spamszűrő szolgáltatásának bétaváltozatát, amely nem mást ígér, mint a kéretlenül érkező (spam) e-mailek 75 százalékának kiszűrését a felhasználó e-mail postafiókjából. A szolgáltatáshoz egy szoftveres plug-in kiegészítő letöltése szükséges, amely jelenleg a Microsoft Outlook levelezőprogramjával működik Windows 2000 és XP operációs rendszer alatt.

A bétaszolgáltatás szerdai beindulása óta a SpamNet fórumjait elöntötték a kérdések, panaszok és változtatási javaslatok. Egyesek már a szoftver feltelepítésével sem boldogultak, mások arra panaszkodtak, hogy tűzfalon keresztül nem tudtak a hálózatra csatlakozni. A Cloudmark pénteken egy hibajavításokat tartalmazó oldalt nyitott azok számára, akik problémákba ütköztek, és türelmet kér a megoldásra váróktól.

- A szolgáltatás szoftverének magja ezidáig jól működik - mondta Karl Jacob, a társaság vezérigazgatója hozzátéve, hogy a bétaállapotú szoftvert naponta többezren töltik le. - Egy bétaállapotú szoftvernél nem meglepők a különféle problémák - folytatta a vezető.

A hibajavításokat tartalmazó oldal jelenleg két fő problémát tárgyal. Az egyik, miszerint néhány eszköz telepítése kimaradhat a SpamNet szoftver installálásakor, a Windows NT felhasználókat érinti. A másik probléma a vállalati tűzfal esete, amelyre a társaság azt ajánlja a felhasználóknak, nyittassák meg a blokkolt portot, vagy a 2703-ast.

- A SpamNet kezdetben nem működött a tűzfalunk miatt - mondta David Scavo, egy marketing konzultációs társaság technikai igazgatója, aki megkerülte a problémát. - Egy másik hiba akkor bukkant fel, amikor jelenteni próbáltunk egy spam e-mailt: A SpamNet plug-in "csatlakozás sikertelen" üzenetet küldött, mielőtt az "1 üzenet jelentve" megjelent volna. A Cloudmark szerint a hibaüzenet a 2703-as port felnyitásával megszűnik, számos felhasználó azonban mégsem járt sikerrel - tette hozzá.

A szolgáltatást mindezek mellett még számos egyéb probléma sújtja, a felhasználók a jelek szerint azonban rendkívül megértőek, illetve elnézőek az új megoldással kapcsolatban. - Összeségében úgy vélem, a Cloudmark nagyszerű koncepciót dolgozott ki, a szoftver azonban túlzottan korán látott napvilágot - mondta Scavo. - Mivel egyértelműen közölték, hogy bétaállapotú szoftverről van szó, nem panaszkodom. Amennyiben veszik a fáradságot, és kielemzik a felhasználók visszajelzéseit, illetve keményen dolgoznak, egy nagyszerű szolgáltatással komoly sikerre számíthatnak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!