Berta Sándor
A Messagelabs szerint veszélyben az elektronikus levelezés
Bizonytalan az e-mail jövője - feltéve, ha a cégeken múlik a népszerű adattovábbítási módszer. Ez derül ki a MessageLabs biztonságtechnikai vállalat "2004 E-Mail Security Survey" című legújabb felméréséből.
Ennek a pesszimista hangulatnak és véleménynek többek között az az oka, hogy az elmúlt években elképesztő mértékben megnőtt a kéretlen elektronikus reklámlevelek, a vírusok és az adatlopó (phishing) e-mailek száma. Éppen emiatt a vállalatoknak csupán 29 százaléka hisz az e-mail jövőjében. A cégek 63 százaléka úgy véli, hogy az e-mail előbb-utóbb össze fog keveredni más üzenettovábbító szolgáltatásokkal, mint például az azonnali üzenetküldőkkel (pl. ICQ). Érdekes módon ennek ellenére a társaságok úgy gondolják, hogy a következő tíz évben az e-mail forgalom minimum meg fog duplázódni.
Megoldást jelenthet az e-mail forgalmat szinte megbénító problémákra, hogy a Spamellenes Technikai Szövetség (ASTA) - amelynek tagja többek között a Microsoft és a Yahoo is - olyan új módszereket akar kidolgozni, amelyek gyakorlatilag örökre megszabadítanák az emberiséget az elektronikus reklámlevelek jelentette problémáktól.
Mindenesetre a cégek azonnali megoldásokat szeretnének. Nem lehet csodálkozni azon sem, hogy a megkérdezett vállalatok 59 százaléka vélekedett úgy, hogy azonnal felhagyna az e-mailezéssel, ha egy praktikusabb adattovábbító megoldásra tudna áttérni, amelynél nem lennének vírusok, spamlevelek és más nem kívánt jövevények. A cégek 21 százaléka lát a vírusokban nagy veszélyt, 15 százalék fél az ipari kémkedéstől, 18 százalék pedig attól, hogy bizalmas belső információk és dokumentumok szivároghatnak ki az e-mail használatakor.
Ezek az eredmények Mark Sunner, a MessageLabs vezető technológiai szakembere szerint egyértelműen azt mutatják, hogy olyan nagy a cégekben az elektronikus levelezéssel együtt járó káros anyagoktól való félelem, hogy ez már szinte e-mail létét veszélyezteti.
Ennek a pesszimista hangulatnak és véleménynek többek között az az oka, hogy az elmúlt években elképesztő mértékben megnőtt a kéretlen elektronikus reklámlevelek, a vírusok és az adatlopó (phishing) e-mailek száma. Éppen emiatt a vállalatoknak csupán 29 százaléka hisz az e-mail jövőjében. A cégek 63 százaléka úgy véli, hogy az e-mail előbb-utóbb össze fog keveredni más üzenettovábbító szolgáltatásokkal, mint például az azonnali üzenetküldőkkel (pl. ICQ). Érdekes módon ennek ellenére a társaságok úgy gondolják, hogy a következő tíz évben az e-mail forgalom minimum meg fog duplázódni.
Megoldást jelenthet az e-mail forgalmat szinte megbénító problémákra, hogy a Spamellenes Technikai Szövetség (ASTA) - amelynek tagja többek között a Microsoft és a Yahoo is - olyan új módszereket akar kidolgozni, amelyek gyakorlatilag örökre megszabadítanák az emberiséget az elektronikus reklámlevelek jelentette problémáktól.
Mindenesetre a cégek azonnali megoldásokat szeretnének. Nem lehet csodálkozni azon sem, hogy a megkérdezett vállalatok 59 százaléka vélekedett úgy, hogy azonnal felhagyna az e-mailezéssel, ha egy praktikusabb adattovábbító megoldásra tudna áttérni, amelynél nem lennének vírusok, spamlevelek és más nem kívánt jövevények. A cégek 21 százaléka lát a vírusokban nagy veszélyt, 15 százalék fél az ipari kémkedéstől, 18 százalék pedig attól, hogy bizalmas belső információk és dokumentumok szivároghatnak ki az e-mail használatakor.
Ezek az eredmények Mark Sunner, a MessageLabs vezető technológiai szakembere szerint egyértelműen azt mutatják, hogy olyan nagy a cégekben az elektronikus levelezéssel együtt járó káros anyagoktól való félelem, hogy ez már szinte e-mail létét veszélyezteti.