Berta Sándor

Növekvő problémát okoz a céges magánlevelezés

Egyre többen vannak azok, akik a munkahelyükről bonyolítják a magán levelezésüket is. Kérdés azonban, hogy mit szólnak mindehhez a munkáltatók, illetve, hogy ez mennyi költséggel terheli a munkaadó kiadásait?

A dolog érthető, hiszen kényelmesebb helyben a munkahelyen, a többi, céges munkával együtt az embernek a saját ügyes-bajos dolgait is elintéznie. Gond csak akkor van, ha a magán e-mail miatt esetleg spamáradat, vagy vírustámadás éri a céget. Egy most elkészített felmérés szerint a vállalatok e-mail forgalmának átlagosan 13 százaléka nem "céges ügy", hanem privát levelezés. A Hitachi Data Systems által megbízott Vanson Bourne Intézet készítette dokumentumból az is kiderül, hogy a cégek elektronikus levélforgalma a rendelkezésre álló erőforrások (számítógépek, tárolóeszközök stb.) 10 százalékát köti le.

A szakértők véleménye szerint azonban még nem látszik az "e-mail-folyam" vége. Az IDC piackutató szervezet például úgy véli: 2005-ben naponta már körülbelül 35 milliárd elektronikus levelet fognak az emberek és a vállalatok kibocsájtani. Csak összehasonlításul: 2000-ben az elemzők naponta "csupán" mintegy 9,7 milliárd elektronikus üzenetet regisztráltak, illetve ennyivel számoltak.

Renald Franck, a Hitachi Data Systems munkatársa szerint, mivel a legtöbb cég ráadásul se nem tudja, se nem akarja szabályozni az e-mail forgalmát, ezért előbb-utóbb a vállalatok kénytelenek lesznek alternatív e-mailtárolási és feldolgozási módszerek és technikák után nézni. A helyzetet bonyolíthatják majd a különböző hatályba lépett és lépő "e-mailes" (például spam-ellenes) törvények is. Mindenesetre az e-mail, de ide vehetjük elektronikus üzenetként az SMS-t, vagy az MMS-t is, egyre inkább betölti a mindennapokat. Az ezzel együtt járó negatív dolgok (spam, vírusok stb.) pedig egyre több munkát adnak most és a jövőben is a szakembereknek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Vik1984 #16
    Az a tény, hogy itt "téped a szád", arra enged következtetni, hogy nem min+20k-n élsz. Van kb. 5-6 eFt-ed a netre 56k esetén, 10-15 eFt-d ADSL esetén, volt x eFt-d, ...

    Amúgy a cégé a vonal, had ő döntse el, mire használja. Cégvezetőként én sem örülnék a sok spamnek. A szerverek karbantartása nem filléres dolog.
  • TeszteloPontHu #15
    Igen, de a 10 perc szünetet éppen azért találták ki, hogy ne a gép előtt ülj.
  • asdasdasd #13
    Nem a mail-el van baj, hanem a webezéssel meg a chat-el...
  • selwik #12
    Kieső munkaidő...

    Nem hinném hogy van olyan munkahely, ahol az embernek ne lenne naponta fél óra nyugta elintézni a magánlevelezését. Főleg, hogy óránként tíz perc szünet illeti meg a dolgozót mivel monitor előtt ül.
    Én biztos felmondanék, ha rámszállnának az adminok, hogy "ne kűggyé az asszonynak mélt mer drága".
  • MrTressy #10
    aham és igy tartunk az euba minimál bér meg 20k siralmas.... persze mindennek az ára eu szabvány csak a fizetésünk nem.Persze a cég vezetöknek könnyü 6 számjegyü összegböl gadálkodni de lehet ennél több is szal...
  • asdasdasd #8
    Hogy ne internetezzenek munkaidőben.
  • Darth Sith #6
    azt megértem hogy a vállalatok félnek a spam áradatoktól, mert a sok balfasz dolgozó beregisztrálja midnenhova a mailjét és csak ömlik majd a rendszerbe a spam. de ez ellen nem sokat lehet csálni...
  • Cat #5
    itt nem is a pénzkiadásról van szó, hanem hogy ez olyan mint a vállalati telefonálás
    munkaidőben nem dolgozol, hanem vicces leveleket olvasol, humoros képeket küldözgetsz körbe a munkatársaknak, ami már tucatnyi embernél számolva napi fél óra simán megvan -> kieső munkaidő
    ráadásul ezek miatt a levlistás levelek miatt spam + virus mennyiség is fokozottan növekszik
  • Laalee #4
    mert a legtöbb válalat tiltja az ingyenes levelezőrendszer elérését, csupán ezért nem lehet használni...