Kocza Zoltán

E-mailcímek automatikus frissítése a Plaxotól

A kapcsolattartó szolgáltatásokat fejlesztő Plaxo piacra dobta legújabb szoftverét és ismertette új üzleti tervét. A Plaxo információs hálózati megoldása az e-mailcímek automatikus frissítését ajánlja megrendelőinek.

Az ügyfelek csupán megadják a vállalati címlistán szereplő partnerek telefonszámát, címét és e-mail címét, és a rendszer ezután automatikusan frissíti a megadott információkat a saját hálózatán keresztül, vagy e-mail küldésével a legutolsó megadott címre. A szoftver web verziója is kapható. Az alapszolgáltatás ingyenes, a tervek szerint a plusz szolgáltatásokért kell fizetni, a VIP verzió például 19,95 dollárba kerül évente.

A vállalat más cégekkel történő együttműködést is tervez, például a Plaxo 2.0 verziója tartalmaz egy Yahoo keresőt az Outlookban, amellyel a weben a levelező szoftver címsorából lehet keresni. A tervek között szerepel a vállalat alkalmazás programozó felületéhez (API) történő kapcsolódás lehetővé tétele. Egy ilyen API segítségével például egy e-kereskedelmi webhely elvileg automatikusan kideríti egy ajándék címzettjének elérhetőségét.

A cég azt is bejelentette, hogy a Cisco Systems 7 millió dolláros befektetése a napokban realizálódott. 2003 májusa óta több mint 2 millióan csatlakoztak a rendszerhez.

A Plaxonak a bejelentéssel az a célja, hogy eloszlassa a céggel szemben felmerült vádakat, mely szerint az olyan információ-megosztó hálózatok, mint például a LinkedIn vagy a Plaxo, lehetőséget adnak visszaélésre és a magánszféra megsértésére. A vállalat műszaki elnökhelyettesének véleménye szerint a hálózatba bejelentkezett emberek személyes adatait vagy címeit nem ismeri meg a hálózat többi résztvevője, így azok nem kerülhetnek nyilvánosságra. Todd Masonis, az egyik cégalapító véleménye szerint az, hogy egy viszonylag kis céget ilyen erős kritika ér annak köszönhető, hogy eddig még nem ismertették üzleti modelljüket.

A vállalat úgy alakította ki a stratégiáját, hogy a felhasználók bármikor visszavonhatják az információhoz hozzáférés jogát még akkor is, ha már létrejött egy kapcsolat. A szolgáltatás igyekszik csökkenteni az információ kérő e-maileket úgy, hogy a megrendelőnek mindig ki kell tölteni egy igénylést. A sajtótájékoztatón azt is megerősítették, hogy a cég nem tervezi, hogy kereskedelmi célokra személyes információkat adjon ki.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #2
    már túl vannak a terveken..
  • [HUN]PAStheLoD #1
    A sajtótájékoztatón azt is megerősítették, hogy a cég nem tervezi, hogy kereskedelmi célokra személyes információkat adjon ki.

    nem tervezi , de 1 megfelelő számjegyű kombináció csodákra képes ;]