SG.hu
A politikai kampányok a netre is át fognak terjedni
[Menedzsmentforum] Eddig elsősorban az internetes vitafórumok szolgáltak a politikai meggyőzés csatornáiként, ám a szakemberek szerint idén a közszereplőket népszerűsítő újabb online megoldások széles körben elterjedhetnek.
A 2002-es magyar választási kampány során több párt is hirdetett a legnagyobb portálokon, ám ezek mennyisége a szakemberek szerint eltörpültek más médiumokhoz képest. A politikusok jelentős része a felmérések szerint nem használja az internetet, és nem tekinti fontos kommunikációs csatornának. Ez persze nem hazai sajátosság, a legnagyobb - politikai - reklámpiacnak számító Egyesült Államokban is hasonló tendencia volt eddig megfigyelhető. Az idei amerikai elnökválasztás ugyanakkor gyökeres változást hozhat, vélik a George Washington University Politika, Demokrácia és az Internet intézetének (IPDI) szakemberei.
A jelöltek éles versenye folytán a televízió után akár a második legfontosabb csatornává is válhat a web a válaszátási csatában, a politológusok szerint ez elsősorban a világhálón zajló rendkívül gyors kommunikációnak köszönhető. A felmérések szerint ugyanakkor a bizonytalan szavazókat ismerőseik, és környezetük tudja leginkább befolyásolni, ezáltal a hagyományos csak kifele áramló üzenetek kevésbé hatékonyak, mint például a mosóporok esetében.
A 2002-es magyar választási kampány során több párt is hirdetett a legnagyobb portálokon, ám ezek mennyisége a szakemberek szerint eltörpültek más médiumokhoz képest. A politikusok jelentős része a felmérések szerint nem használja az internetet, és nem tekinti fontos kommunikációs csatornának. Ez persze nem hazai sajátosság, a legnagyobb - politikai - reklámpiacnak számító Egyesült Államokban is hasonló tendencia volt eddig megfigyelhető. Az idei amerikai elnökválasztás ugyanakkor gyökeres változást hozhat, vélik a George Washington University Politika, Demokrácia és az Internet intézetének (IPDI) szakemberei.
A jelöltek éles versenye folytán a televízió után akár a második legfontosabb csatornává is válhat a web a válaszátási csatában, a politológusok szerint ez elsősorban a világhálón zajló rendkívül gyors kommunikációnak köszönhető. A felmérések szerint ugyanakkor a bizonytalan szavazókat ismerőseik, és környezetük tudja leginkább befolyásolni, ezáltal a hagyományos csak kifele áramló üzenetek kevésbé hatékonyak, mint például a mosóporok esetében.