Spencer

A Playboy nem ellenségként kezeli az internetes felhasználókat

Több ezer olyan internetes oldalt üzemeltetnek világszerte, melyek a Playboy magazin képeit teszik közkinccsé, természetesen teljesen ingyen, azonban ez érdekes módon nem zavarja a lap készítőit.

"Ez nem más, mint direkt marketing, méghozzá a legjobb fajtából való" - vélekedik Randy Nicolau, a Playboy.com-ot üzemeltető cég elnöke. Nicolau szerint a hanglemezkiadók pereskedjenek csak az online fájlcsere szolgáltatások üzemeltetőivel és használóival, a hollywoodi filmstúdiók pedig nyugodtan vegyék betű szerint szigorúan a törvényeket, a Playboy viszont nem kívánja ezt az utat járni, a férfimagazin ugyanis az internetes felhasználókra nem mint ellenségekre, hanem sokkal inkább mint partnerekre kíván tekinteni. Nicolau elmondta, hogy a Playboy a kisebb-nagyobb site-ok számára örömmel bocsát rendelkezésre fotókat, cserébe pedig csak annyit kér, hogy azok felhívják a látogatók figyelmét a Playboy.com-ra.

Mint ismeretes, az amerikai hanglemezkiadókat magába tömörítő RIAA mostanság mindent megtesz annak érdekében, hogy visszaszorítsa az internetes kalózkodást. A szövetség egészen a közelmúltig csak a fájlcsere szolgáltatásokat üzemeltető cégeket fogta perbe, az utóbbi időkben azonban már az egyéni felhasználók ellen is tömeges pereket indított. Az RIAA vezetői úgy vélekednek, hogy a kalózok ellen csak drákói szigorral lehet hatékonyan fellépni, melynek ékes bizonyítéka, hogy az RIAA keményebb fellépése óta jelentős mértékben visszaesett a fájlcsere szolgáltatások forgalma. Legalábbis az RIAA szerint, mert egyes független elemzőcégek felmérései szerint a P2P (Peer to Peer) rendszerek forgalma a közelmúltban semmivel sem csökkent.

A Playboy vezetői úgy vélekednek, hogy az új technológiákra nem haragudni kell, hanem sokkal inkább együtt kell tudni élni velük, illetve ki kell használni a bennük rejlő lehetőségeket. Nicolau elmondta, hogy a Playboy.com forgalma 2002-ben 74 százalékkal, 2003-ban pedig mintegy 60 százalékkal növekedett. A Playboy.com egyébként minden egyes hozzá irányított új előfizető után 25 dollárt fizet a kisebb-nagyobb website-ok üzemeltetőinek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • irkab1rka #16
    De azt ne feledjétek, Hollywoodban a film a termék, és nem mernek helyet adni a reklámnak, mig a Playboynál a reklám a termék, amit cikkekkel és fotókkal kell köríteni. Más termék, más stratégia, ahogy mondják...
  • irkab1rka #15
    Még azt is elérték (a magatartásukkal), hogy itt is legyen róluk egy cikk.

    És ahogy olvasom a véleményeteket, nem látok benne semmi kivetnivalót, hogy én is idenyögjem, hogy ja, ez a legjobb életmódmagazin :) Csak ne lennének annyira egyformák benne a fotók megvilágítási szempontból.
  • Darth Sith #14
    playboy -t mindig is bírtam, de ezek után még jobban tetszik ez az újság. :)
  • gz8 #13
    Nekem annyira nem tetszik. Megvan az a bizonyos playmate-gyűjtemény (a 60-as évektől), de úgy 92-93-tól már csak szíjjel retusált bőrű nőstényeket látni.

    Az elképzelés viszont tagadhatatlanul életképesebb, mint a mostani árképzési politika :)
  • [HUN]PAStheLoD #11
    ehh.. playboy jó kis magazin akárhogy is :]
  • Mike #10
    nézd meg USA-ban mennyi egy átlagfilm

    20 USD alatt
  • GABOR16 #9
    :-)))
  • Csatti #8
    :)
  • RelakS #7
    Lehet, hogy ha hálivúd is a filmkészítéssel törődne, és nem azzal, hogy hogyan lehet minél nehezebbé tenni a dvdmásolást, akkor 1: Jobb filmek keletkeznének 2: olcsóbb lenne a dvd->többen megvennék. 3: letöltöm a másolt dvd-t, megnézem, ha jó, és nem kérik el a csillagokat érte, akkor MEGVESZEM!
  • Mike at home #6
    ezek szerint a playboy-nal fut a szeker, es nincs forgalom es nyeresegcsokkenes, amit a masokra kellene kenni