Spencer
A Playboy nem ellenségként kezeli az internetes felhasználókat
Több ezer olyan internetes oldalt üzemeltetnek világszerte, melyek a Playboy magazin képeit teszik közkinccsé, természetesen teljesen ingyen, azonban ez érdekes módon nem zavarja a lap készítőit.
"Ez nem más, mint direkt marketing, méghozzá a legjobb fajtából való" - vélekedik Randy Nicolau, a Playboy.com-ot üzemeltető cég elnöke. Nicolau szerint a hanglemezkiadók pereskedjenek csak az online fájlcsere szolgáltatások üzemeltetőivel és használóival, a hollywoodi filmstúdiók pedig nyugodtan vegyék betű szerint szigorúan a törvényeket, a Playboy viszont nem kívánja ezt az utat járni, a férfimagazin ugyanis az internetes felhasználókra nem mint ellenségekre, hanem sokkal inkább mint partnerekre kíván tekinteni. Nicolau elmondta, hogy a Playboy a kisebb-nagyobb site-ok számára örömmel bocsát rendelkezésre fotókat, cserébe pedig csak annyit kér, hogy azok felhívják a látogatók figyelmét a Playboy.com-ra.
Mint ismeretes, az amerikai hanglemezkiadókat magába tömörítő RIAA mostanság mindent megtesz annak érdekében, hogy visszaszorítsa az internetes kalózkodást. A szövetség egészen a közelmúltig csak a fájlcsere szolgáltatásokat üzemeltető cégeket fogta perbe, az utóbbi időkben azonban már az egyéni felhasználók ellen is tömeges pereket indított. Az RIAA vezetői úgy vélekednek, hogy a kalózok ellen csak drákói szigorral lehet hatékonyan fellépni, melynek ékes bizonyítéka, hogy az RIAA keményebb fellépése óta jelentős mértékben visszaesett a fájlcsere szolgáltatások forgalma. Legalábbis az RIAA szerint, mert egyes független elemzőcégek felmérései szerint a P2P (Peer to Peer) rendszerek forgalma a közelmúltban semmivel sem csökkent.
A Playboy vezetői úgy vélekednek, hogy az új technológiákra nem haragudni kell, hanem sokkal inkább együtt kell tudni élni velük, illetve ki kell használni a bennük rejlő lehetőségeket. Nicolau elmondta, hogy a Playboy.com forgalma 2002-ben 74 százalékkal, 2003-ban pedig mintegy 60 százalékkal növekedett. A Playboy.com egyébként minden egyes hozzá irányított új előfizető után 25 dollárt fizet a kisebb-nagyobb website-ok üzemeltetőinek.
"Ez nem más, mint direkt marketing, méghozzá a legjobb fajtából való" - vélekedik Randy Nicolau, a Playboy.com-ot üzemeltető cég elnöke. Nicolau szerint a hanglemezkiadók pereskedjenek csak az online fájlcsere szolgáltatások üzemeltetőivel és használóival, a hollywoodi filmstúdiók pedig nyugodtan vegyék betű szerint szigorúan a törvényeket, a Playboy viszont nem kívánja ezt az utat járni, a férfimagazin ugyanis az internetes felhasználókra nem mint ellenségekre, hanem sokkal inkább mint partnerekre kíván tekinteni. Nicolau elmondta, hogy a Playboy a kisebb-nagyobb site-ok számára örömmel bocsát rendelkezésre fotókat, cserébe pedig csak annyit kér, hogy azok felhívják a látogatók figyelmét a Playboy.com-ra.
Mint ismeretes, az amerikai hanglemezkiadókat magába tömörítő RIAA mostanság mindent megtesz annak érdekében, hogy visszaszorítsa az internetes kalózkodást. A szövetség egészen a közelmúltig csak a fájlcsere szolgáltatásokat üzemeltető cégeket fogta perbe, az utóbbi időkben azonban már az egyéni felhasználók ellen is tömeges pereket indított. Az RIAA vezetői úgy vélekednek, hogy a kalózok ellen csak drákói szigorral lehet hatékonyan fellépni, melynek ékes bizonyítéka, hogy az RIAA keményebb fellépése óta jelentős mértékben visszaesett a fájlcsere szolgáltatások forgalma. Legalábbis az RIAA szerint, mert egyes független elemzőcégek felmérései szerint a P2P (Peer to Peer) rendszerek forgalma a közelmúltban semmivel sem csökkent.
A Playboy vezetői úgy vélekednek, hogy az új technológiákra nem haragudni kell, hanem sokkal inkább együtt kell tudni élni velük, illetve ki kell használni a bennük rejlő lehetőségeket. Nicolau elmondta, hogy a Playboy.com forgalma 2002-ben 74 százalékkal, 2003-ban pedig mintegy 60 százalékkal növekedett. A Playboy.com egyébként minden egyes hozzá irányított új előfizető után 25 dollárt fizet a kisebb-nagyobb website-ok üzemeltetőinek.