Berta Sándor
Windows 98 és Millennium - két év terméktámogatási haladék
Fellélegezhetnek a Windows 98 és Windows Millennium operációs rendszereket használók. Semmi újdonság nem történt, csupán az érintettek számára egy nagyon fontos dolgot jelentett be a Microsoft.
A redmondi vállalat korábban úgy döntött, csupán 2003. december 31-ig, illetve 2004 januárjáig támogatja a Windows 98 és a Windows Millennium operációs rendszereket. Érthetően nagyon sokan felháborodtak ezen a lépésen, hiszen a becslések szerint a mai napig több tízmillióan használják a két szoftver valamelyikét. A Microsoft a tiltakozást látva megenyhült és 2006. június 30-áig meghosszabbította a programok terméktámogatását.
Egyébként eredetileg a Windows 98 és a 98 SE terméktámogatása 2004. január 16-án, míg a Windows Millenniumé 2004. december 31-én járt volna le. A meghosszabbított támogatás most mind a három operációs rendszerre érvényes. Ez azt jelenti, hogy 2006. június 30-áig a Microsoft kijavítja a biztonsági réseket, hiányosságokat és problémákat és addig él a "fizetős" segítségnyújtás is.
A vállalat az eset kapcsán egyúttal rávilágított a kétlépcsős támogatási politikájára is. Az úgynevezett "Mainstream" szakaszban a felhasználók ingyenes és "fizetős" támogatást, garanciális ügyintézést, hotfix-támogatást, valamint online-segítséget egyaránt kapnak. Az úgynevezett Extended-szakaszban a terméktámogatásért már fizetnünk kell, ami kizárja az új funkciókat és a garanciális ügyintézést. A Microsoft egyébként 2002 októberétől háromról öt évre hosszabbította meg a Mainstream-szakasz időtartamát, míg az Extended-szakasz időtartama öt esztendőről hétre nőtt. Bármelyik szoftver licencéhez 4 évvel a termék bejelentése után juthatunk hozzá.
A redmondi vállalat korábban úgy döntött, csupán 2003. december 31-ig, illetve 2004 januárjáig támogatja a Windows 98 és a Windows Millennium operációs rendszereket. Érthetően nagyon sokan felháborodtak ezen a lépésen, hiszen a becslések szerint a mai napig több tízmillióan használják a két szoftver valamelyikét. A Microsoft a tiltakozást látva megenyhült és 2006. június 30-áig meghosszabbította a programok terméktámogatását.
Egyébként eredetileg a Windows 98 és a 98 SE terméktámogatása 2004. január 16-án, míg a Windows Millenniumé 2004. december 31-én járt volna le. A meghosszabbított támogatás most mind a három operációs rendszerre érvényes. Ez azt jelenti, hogy 2006. június 30-áig a Microsoft kijavítja a biztonsági réseket, hiányosságokat és problémákat és addig él a "fizetős" segítségnyújtás is.
A vállalat az eset kapcsán egyúttal rávilágított a kétlépcsős támogatási politikájára is. Az úgynevezett "Mainstream" szakaszban a felhasználók ingyenes és "fizetős" támogatást, garanciális ügyintézést, hotfix-támogatást, valamint online-segítséget egyaránt kapnak. Az úgynevezett Extended-szakaszban a terméktámogatásért már fizetnünk kell, ami kizárja az új funkciókat és a garanciális ügyintézést. A Microsoft egyébként 2002 októberétől háromról öt évre hosszabbította meg a Mainstream-szakasz időtartamát, míg az Extended-szakasz időtartama öt esztendőről hétre nőtt. Bármelyik szoftver licencéhez 4 évvel a termék bejelentése után juthatunk hozzá.