Gege
3,5 milliárd dolláros üzlet a csengőhang-eladás
Mobiltelefonunk testreszabása nagy üzlet: tavaly 40 százalékkal nőtt a csengőhangok eladása, az ebből származó bevétel pedig elérte a 3,5 milliárd dollárt.
A lemezkiadók és telefongyártók marketingfogásának induló csengőhangeladás az éves szinten 32,2 milliárd dolláros zenei világpiac körülbelül 10 százalékának felel meg. Az 1990-es évek végén jó műszaki érzékű tinédzserek álltak neki, hogy a szokásos és unalmas csengőhangot lecseréljék pár ütem Elvisre, vagy éppen kedvenc TV-műsoruk zenéjére.
Ami ezután következett az nemcsak az internetes zenekalózkodás és a CD helyett inkább videojátékot választó bizonytalan felhasználók miatt nehéz helyzetbe került zeneipar, hanem a 3G telefonhálózatokba hatalmas pénzösszegeket befektető és emiatt eladósodott mobilszolgáltatók számára is jó hír, hiszen a csengőhangok népszerűsége a bevételek növekedését hozta maga után.
A csengőhangból származó bevételen a lemezkiadók, a velük szerződött előadók és a mobilszolgáltatók osztoznak. Egy csengőhangért általában 60 centet (130 forintot) kérnek, állítja a londoni székhelyű telekommunikációs tanácsadó cég, a The Arc Group. "Rendkívül nyereséges területről van szó, és erős növekedés várható" - mondta Richard Jesty, a The Arc Group elemzője.
A csengőhangok ára között igen nagy különbség is lehet: míg Dél-Korea legnagyobb mobilszolgáltatója, az SK Telecom Co. mintegy 20 centet (45 forintot), addig a legnagyobb brit szolgáltató, a Vodafone durván másfél fontot (majdnem 590 forintot) kér egyetlen csengőhangért, mondta Jesty.
A csengőhangok és játékok még nem jelentenek akkora hasznot, mint a mobilszolgáltatóknak tavaly 40 milliárd dollár bevételt hozó SMS-küldés. Elemzők szerint ez az összeg sokkal nagyobb is lehet, ha a felhasználók rászoknak a multimédiás és képüzenetek küldésére.
A lemezkiadók és telefongyártók marketingfogásának induló csengőhangeladás az éves szinten 32,2 milliárd dolláros zenei világpiac körülbelül 10 százalékának felel meg. Az 1990-es évek végén jó műszaki érzékű tinédzserek álltak neki, hogy a szokásos és unalmas csengőhangot lecseréljék pár ütem Elvisre, vagy éppen kedvenc TV-műsoruk zenéjére.
Ami ezután következett az nemcsak az internetes zenekalózkodás és a CD helyett inkább videojátékot választó bizonytalan felhasználók miatt nehéz helyzetbe került zeneipar, hanem a 3G telefonhálózatokba hatalmas pénzösszegeket befektető és emiatt eladósodott mobilszolgáltatók számára is jó hír, hiszen a csengőhangok népszerűsége a bevételek növekedését hozta maga után.
A csengőhangból származó bevételen a lemezkiadók, a velük szerződött előadók és a mobilszolgáltatók osztoznak. Egy csengőhangért általában 60 centet (130 forintot) kérnek, állítja a londoni székhelyű telekommunikációs tanácsadó cég, a The Arc Group. "Rendkívül nyereséges területről van szó, és erős növekedés várható" - mondta Richard Jesty, a The Arc Group elemzője.
A csengőhangok ára között igen nagy különbség is lehet: míg Dél-Korea legnagyobb mobilszolgáltatója, az SK Telecom Co. mintegy 20 centet (45 forintot), addig a legnagyobb brit szolgáltató, a Vodafone durván másfél fontot (majdnem 590 forintot) kér egyetlen csengőhangért, mondta Jesty.
A csengőhangok és játékok még nem jelentenek akkora hasznot, mint a mobilszolgáltatóknak tavaly 40 milliárd dollár bevételt hozó SMS-küldés. Elemzők szerint ez az összeg sokkal nagyobb is lehet, ha a felhasználók rászoknak a multimédiás és képüzenetek küldésére.