Gege
A VeriSign hibás tanúsítványa kiütötte a Nortont
A Symantec a VeriSignt hibáztatta, miután számos Norton AntiVirus-felhasználótól érkezett panasz, hogy a szoftverfrissítés letöltése után gépük lelassult és instabillá vált.
Úgy tűnik, hogy a VeriSign lejárt tanúsítványai nem csupán ártalmatlan hibaüzenet jelentenek; jóval több problémát okoztak azon felhasználóknak, akik biztonságos weboldalakat kívántak megtekinteni.
A hiba miatt a Symantec support fórumának oldalaira nagyszámú dühös üzenet érkezett. A felhasználók többsége úgy döntött: dobják a Norton AntiVirust. A Norton termékeit használók közül többen jelezték, hogy múlthéten a legújabb vírusdefiníciós fájlok letöltése után PC-jük lefagyott, illetve jelentősen lelassult. Maga a Symantec a következő jelentést adta ki: "2004. január 7. után a számítógép lelassulhat, továbbá a Microsoft Word és Excel nem fog elindulni."
A Symantec állítása szerint azonban a hibát nem a Norton AntiVirus okozza. A Kalifornia állambeli Cupertinóban székelő Symantec weboldalán azt a közlemény olvasható, mely szerint a problémát "valószínűleg a VeriSign okozta, mégpedig abból az okból kifolyólag, hogy a Windowst futtató kliensektől szokatlanul nagy számú CRL-kérelem (certificate revocation list, érvénytelen tanúsítványok listája) érkezett január 7 és 8 között. A forgalomnövekedés eredményeképpen a VeriSign CRL-szervere csak időszakosan volt elérhető."
A Symantec gyorsjavítást adott ki a probléma elhárítására: a javításban a felhasználó az Internet Explorerben kikapcsolhatja a kiadó fél tanúsítvány-visszavonásának ellenőrzését.
A VeriSign által a hibával kapcsolatban kiadott közleményében úgy nyilatkozik, hogy már 2001 óta folyamatosan fejlesztik a felhasználók tájékoztatását, és minden a hírlevelekben felhívják a felhasználók figyelmét a tanúsítványok lejártának időpontjára, illetve új Certificate Authority (CA) beszerzésének módozataira.
Úgy tűnik, hogy a VeriSign lejárt tanúsítványai nem csupán ártalmatlan hibaüzenet jelentenek; jóval több problémát okoztak azon felhasználóknak, akik biztonságos weboldalakat kívántak megtekinteni.
A hiba miatt a Symantec support fórumának oldalaira nagyszámú dühös üzenet érkezett. A felhasználók többsége úgy döntött: dobják a Norton AntiVirust. A Norton termékeit használók közül többen jelezték, hogy múlthéten a legújabb vírusdefiníciós fájlok letöltése után PC-jük lefagyott, illetve jelentősen lelassult. Maga a Symantec a következő jelentést adta ki: "2004. január 7. után a számítógép lelassulhat, továbbá a Microsoft Word és Excel nem fog elindulni."
A Symantec állítása szerint azonban a hibát nem a Norton AntiVirus okozza. A Kalifornia állambeli Cupertinóban székelő Symantec weboldalán azt a közlemény olvasható, mely szerint a problémát "valószínűleg a VeriSign okozta, mégpedig abból az okból kifolyólag, hogy a Windowst futtató kliensektől szokatlanul nagy számú CRL-kérelem (certificate revocation list, érvénytelen tanúsítványok listája) érkezett január 7 és 8 között. A forgalomnövekedés eredményeképpen a VeriSign CRL-szervere csak időszakosan volt elérhető."
A Symantec gyorsjavítást adott ki a probléma elhárítására: a javításban a felhasználó az Internet Explorerben kikapcsolhatja a kiadó fél tanúsítvány-visszavonásának ellenőrzését.
A VeriSign által a hibával kapcsolatban kiadott közleményében úgy nyilatkozik, hogy már 2001 óta folyamatosan fejlesztik a felhasználók tájékoztatását, és minden a hírlevelekben felhívják a felhasználók figyelmét a tanúsítványok lejártának időpontjára, illetve új Certificate Authority (CA) beszerzésének módozataira.