Berta Sándor
Jönnek a felhasználóbarát szoftverek?
A mai programok csak némi jóindulattal nevezhetők igazán felhasználóbarátnak, még akkor is, ha jelentős változások történtek ezen a területen az elmúlt években.
Minden bizonnyal így gondolkoznak a trieri szakfőiskola hallgatói és tanárai is, akik nem túlzottan elégedettek a mai alkalmazások felhasználóbarátságával. Ezt bizonyítja ugyanis, hogy a tanárok és a hallgatók már munkával kezdik az új esztendőt, ugyanis a főiskolán 2004. január 21-én megkezdi működését a "Felhasználóbarátsági labor". Az új részleg feladata, hogy javítsa az információ-feldolgozó rendszerek felhasználóbarátságát.
A trieriek úgy vélik ugyanis, hogy ezzel a problémával a mai napig nem foglalkoznak érdemben a világ szakemberei. Szerintük egyáltalán nem mindegy, hogy egy felhasználó milyen gyorsan és egyszerűen tanul meg egy-egy új szoftvert kezelni, hiszen némi ráfordított idővel az egyre összetettebb IT-rendszerek egyre könnyebben kezelhetőbbekké válhatnának. A laboratórium egyébként az Innovatív Informatikai Alkalmazások Intézet alárendeltségébe tartozik majd és egyszerre szolgálja a tanítást és a kutatást.
A főiskola honlapjáról kiderül: a laboratóriumon számos előadás lesz hallható, így például dr. Karl F. Wender professzortól "Szükség van-e felhasználóbarátságra?"; dr. Rolf Linn professzor "Felhasználóbarát rendszerek kifejlesztése" és Franz Kluge professzor "Új típusú dizájnlehetőségek az eLearning-rendszerekben" című előadása.
Az új részleg feladata, hogy kutatható legyen az ember-számítógép interakció és hogy segítsen a használatból származó problémákat feltárni és elemezni. Véleményük szerint az így nyert adatok segítségével az eddigieknél jobb szoftverek lesznek kifejleszthetőek. A laboratórium két szobából, egy teszt- és egy megfigyelő helyiségből áll. Az előbbiben különböző hardverek és szoftverek vizsgálhatók meg. A tesztelések során lehetőség nyílik különböző kép- és hanganyagok rögzítésére, amelyeket a megfigyelőszobában később ki is lehet értékelni.
A trieriek úgy vélik ugyanis, hogy ezzel a problémával a mai napig nem foglalkoznak érdemben a világ szakemberei. Szerintük egyáltalán nem mindegy, hogy egy felhasználó milyen gyorsan és egyszerűen tanul meg egy-egy új szoftvert kezelni, hiszen némi ráfordított idővel az egyre összetettebb IT-rendszerek egyre könnyebben kezelhetőbbekké válhatnának. A laboratórium egyébként az Innovatív Informatikai Alkalmazások Intézet alárendeltségébe tartozik majd és egyszerre szolgálja a tanítást és a kutatást.
A főiskola honlapjáról kiderül: a laboratóriumon számos előadás lesz hallható, így például dr. Karl F. Wender professzortól "Szükség van-e felhasználóbarátságra?"; dr. Rolf Linn professzor "Felhasználóbarát rendszerek kifejlesztése" és Franz Kluge professzor "Új típusú dizájnlehetőségek az eLearning-rendszerekben" című előadása.
Az új részleg feladata, hogy kutatható legyen az ember-számítógép interakció és hogy segítsen a használatból származó problémákat feltárni és elemezni. Véleményük szerint az így nyert adatok segítségével az eddigieknél jobb szoftverek lesznek kifejleszthetőek. A laboratórium két szobából, egy teszt- és egy megfigyelő helyiségből áll. Az előbbiben különböző hardverek és szoftverek vizsgálhatók meg. A tesztelések során lehetőség nyílik különböző kép- és hanganyagok rögzítésére, amelyeket a megfigyelőszobában később ki is lehet értékelni.