Spencer
Drágulnak az egyre népszerűbb LCD kijelzők
Az LCD televíziós készülékek népszerűségének növekedése következtében november végén, illetve decemberben várhatóan emelkedni fog a folyadékkristályos kijelzők ára, és minden jel arra mutat, hogy a jövő év elején hiány alakulhat ki ezen kijelzők piacán.
Az iSuppli/Stanford Resources piackutató cég egyik legfrissebb felméréséből kiderül, hogy a nagy képátlójú LCD televíziók eladásai rendkívül dinamikusan növekednek, melyet jól szemléltet, hogy idén 184 százalékkal több ilyen TV készüléket adnak el világszerte, mint 2002-ben. A 2003-ban forgalomba hozott LCD TV-k száma elérheti akár a 4 milliót is.
A piackutató cég jelentése szerint a gyártók tisztában vannak azzal, hogy az LCD televíziók egyre népszerűbbek a piacon, éppen ezért több 30 colos, illetve 32 colos folyadékkristályos panelt gyártanak mint korábban. Ezzel önmagában még semmi probléma nem lenne, viszont a gyártók az említett nagy képátlójú LCD-k előállítását a kisebb kijelzők kárára növelik. Szakértők szerint mindez oda vezethet, hogy nem csak az LCD televíziós készülékek, hanem a számítógépes monitorok piacán is hiány alakulhat ki a folyadékkristályos kijelzőkből.
Mostanság egyre több vállalat száll be a folyadékkristályos monitorok, illetve LCD televíziók piacára, vagyis a folyadékkristályos kijelző panelek gyártásával foglalkozó cégek egyre több megrendelést kapnak, és a legtöbb esetben sajnos képtelenek ezen megrendelések maradéktalan teljesítésére - nyilatkozta az üggyel kapcsolatban Sweta Dash, az iSuppli/Stanford Resources egyik vezető elemzője, majd hozzátette, hogy manapság egyre több számítógépgyártó cég is megjelenik az LCD TV-k piacán. Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Dell és a Gateway egy ideje már jelen van ebben a piaci szegmensben, a Hewlett-Packard pedig várhatóan a közeljövőben dobja majd piacra első LCD televízió termékeit.
A piackutató cég közlése szerint a nagyméretű folyadékkristályos kijelzők ára októberben mintegy 2-3 százalékkal növekedett és hasonló mértékű áremelkedésre lehet számítani novemberben, illetve decemberben is. A piacon egyébként az a tendencia mutatkozik, hogy a jövőben a nagyobb gyártók egymással összefogva kívánnak fejlesztési és gyártási tevékenységeket folytatni.
Az iSuppli/Stanford Resources piackutató cég egyik legfrissebb felméréséből kiderül, hogy a nagy képátlójú LCD televíziók eladásai rendkívül dinamikusan növekednek, melyet jól szemléltet, hogy idén 184 százalékkal több ilyen TV készüléket adnak el világszerte, mint 2002-ben. A 2003-ban forgalomba hozott LCD TV-k száma elérheti akár a 4 milliót is.
A piackutató cég jelentése szerint a gyártók tisztában vannak azzal, hogy az LCD televíziók egyre népszerűbbek a piacon, éppen ezért több 30 colos, illetve 32 colos folyadékkristályos panelt gyártanak mint korábban. Ezzel önmagában még semmi probléma nem lenne, viszont a gyártók az említett nagy képátlójú LCD-k előállítását a kisebb kijelzők kárára növelik. Szakértők szerint mindez oda vezethet, hogy nem csak az LCD televíziós készülékek, hanem a számítógépes monitorok piacán is hiány alakulhat ki a folyadékkristályos kijelzőkből.
Mostanság egyre több vállalat száll be a folyadékkristályos monitorok, illetve LCD televíziók piacára, vagyis a folyadékkristályos kijelző panelek gyártásával foglalkozó cégek egyre több megrendelést kapnak, és a legtöbb esetben sajnos képtelenek ezen megrendelések maradéktalan teljesítésére - nyilatkozta az üggyel kapcsolatban Sweta Dash, az iSuppli/Stanford Resources egyik vezető elemzője, majd hozzátette, hogy manapság egyre több számítógépgyártó cég is megjelenik az LCD TV-k piacán. Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Dell és a Gateway egy ideje már jelen van ebben a piaci szegmensben, a Hewlett-Packard pedig várhatóan a közeljövőben dobja majd piacra első LCD televízió termékeit.
A piackutató cég közlése szerint a nagyméretű folyadékkristályos kijelzők ára októberben mintegy 2-3 százalékkal növekedett és hasonló mértékű áremelkedésre lehet számítani novemberben, illetve decemberben is. A piacon egyébként az a tendencia mutatkozik, hogy a jövőben a nagyobb gyártók egymással összefogva kívánnak fejlesztési és gyártási tevékenységeket folytatni.