JohnnyCage

Új tagokkal bővült az nVidia Quadro család

A grafikus chipeket, illetve alaplapi chipkészleteket gyártó nVidia Corp. ma két új taggal bővítette a professzionális munkaállomások piacát célzó Quadro termékcsaládját, amikor a társaság bejelentette a Quadro FX 3000 és 3000G megoldásokat.

Az új Quadro chipek több mint kétszer akkora memória sávszélességre képesek, mint a korábbi csúcsváltozatok, így jelentős előrelépést jelentenek a professzionális szegmensben. Amíg a Quadro FX 2000 12,8 GB/s memória sávszélesség elérésére képes, az új változatok 27,2 GB/s sebességgel mozgatják az adatokat a GPU és a grafikus memória között.


Mind a Quadro FX 3000, mind a 3000G legfeljebb 256 megabájt DDR2-SDRAM grafikus memória alkalmazását támogatja a videókártyákon, amely a Quadro FX 2000 által támogatott 128 MB kétszerese. A 256 MB videómemória akár 3840x2400 pixeles képernyőfelbontáshoz is elegendő lehet.

A 3000G változat mindezek mellé tartalmazza a "framelock" funkciót, amely lehetővé teszi, hogy több rendszer együttműködve rendereljen egyetlen képet. Szintén csak a 3000G modell támogatja a "genlock" funkciót, amely a kimeneti videójelet szinkronizálja össze a többi gépével az utólagos munkálatok megkönnyítése érdekében.


Az új 3000-es sorozat a korábbi modellekhez hasonlóan támogatja a teljes 128 bites lebegőpontos pontosságot, valamint a 12 bites alpixel pontosságot. Az órajelenkénti 8 pixel, illetve a pixelenkénti 16 textúra megjelenítése mellé 16-szoros teljesképernyős élsimítás (anti-aliasing) jár.

Az új Quadro FX 3000 chipek elsőként az IBM és HP cégek által gyártott munkaállomásokban fognak megjelenni, a "G" változat pedig ősztől lesz elérhető. A chipek tömegtermelését már megkezdte az nVidia.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Power #13
    Ki írta, hogy a 256M suxx???
    Az, hogy valahol ez is kevés lehet, az teljesen gyártó független, arra ott van a 3DLabs, SGI stb.
    A 8 pixel/órajel meg egyszerűen egy marketingfogás, nehogymá valamiben kevesebb legyen az nV.
  • Power #12
    Az ne is zavarjon, hogy csak 4 pipeline van benne.
    Egyébként erre volt a reakció:

    "Az órajelenkénti 8 pixel, illetve a pixelenkénti 16 textúra megjelenítése mellé 16-szoros teljesképernyős élsimítás (anti-aliasing) jár."
    Erre te:
    "Valójában az esetek túlnyomó többségében 8 a helyes érték, de ezt titeket nem fog zavarni."

    Szóval el ismered, hogy a fenti mondat helytelen. No akkor most mennyi is? :)

    Mutass már nekem 1 olyan tesztet ahol látszik a 8 pixel/órajel! Most komolyan, írj már egy linket.
  • gonosz #8
    huleseget beszelsz ugye tudod :)
  • gonosz #6
    hm
    hat a 256 mb is edeskeves ;) egy erosebb rendernel egyszerre nem lehet benntartani mindent. ezert nem nagyon van olyan feladat amit ne tudnal elvegezni egy 128mb -s kartyaval, amit a 256-ossal igen, mert ugyis egy nagy swapeles lesz az egesz. A tobb ram hogy mennyi segit az meglatszik az eredmenyeken /semmit/. Megnezhetsz jo sok teszteredmenyt, nem csak ezt a harmat..
  • Power #5
    Bizonyos helyeken valóban fontos a sok memória.
    pl. egy CAD esetében a 256 MB is könnyen kevés lehet.

    Az nV szereti súlykolni, hogy 8 pixel/órajel, pedig tényleg csak 4 :)))

    Amúgy ez csak 3 kiragadott teszteredmény, szóval ebből nem sokra lehet következtetni. Amúgy gyaníthatóan a GPU órajele nem több, mint 2000-esben s mivel ugyanazon architektúra van mindkettőben sok esetben nem lesz gyorsabb.
  • gonosz #2
    azert lenne 3 eszrevetel..

    az a 16x AA az mar feler egy normalis 4x -essel ugye? :)

    "órajelenkénti 8 pixel" -> nagyon sulykoljak azt a 8-at, mondjuk tenyleg jobban nez ki mint a 4, ami a valosag ugye :)

    azt sem ertem minek a ketszer annyi es ketszer akkora savszelessegu ram mikor kb 3-4 szazalekot gyorsul tole a card..