Spencer
Nehézségekkel küzd a Microsoft Xbox-os részlege
A Microsoftnak a többek közt az Xbox játékkonzolért felelős, otthoni és szórakoztató elektronikai eszközök forgalmazásával foglalkozó részlege, a Microsoft Home and Entertainment az elmúlt negyedévben közel kétszer akkora veszteséget regisztrált, mint 2002 hasonló időszakában - derül ki egy a Microsoft által a megfelelő amerikai felügyeleti szervhez most eljuttatott dokumentumból, mely többek közt arra is kitér, hogy miközben az említett részleg marketing költségei jelentősen növekedtek, bevételei alaposan visszaestek.
A személyi számítógépes játékokkal, fogyasztói elektronikus eszközökkel, a Microsoft TV-vel, valamint az Xbox játékkonzollal foglalkozó Microsoft Home and Entertainment a március 31-én végetért harmadik üzleti negyedévet illetően nem kevesebb mint 190 millió dolláros veszteséget kényszerült elkönyvelni, ami jelentősen nagyobb, mint az egy évvel korábban feljegyzett, mintegy 97 millió dolláros veszteség. A legfrissebb adatok szerint a Microsoft ezen részlegének forgalma egyetlen esztendő alatt a felére csökkent, ugyanis míg egy évvel korábban még 943 millió dolláros forgalmat regisztrált az üzletág, addig ugyanez a forgalom a legutóbbi üzleti negyedévben már csak 493 millió dollár volt.
A Microsoft vezetői úgy vélekednek, hogy a felére csökkenő forgalom és a duplájára növekvő veszteség hátterében elsősorban az áll, hogy a cég által a közelmúltban nagy hírverés közepette piacra dobott első Microsoft játékkonzol, az Xbox korántsem olyan kelendő, mint azt korábban remélni lehetett. Tény, ami tény, az eladási adatok azt mutatják, hogy az Xbox konzol, illetve a rá fejlesztett játékszoftverek a világ lényegében összes régiójában komoly eladási nehézségekkel küszködnek.
A lehangoló gazdasági mutatók egyébként éppen akkor kerültek nyilvánosságra, amikor Los Angeles-ben megnyitotta kapuit a világ legnagyobb elektronikus játékipari kiállítása, az E3 (Electronic Entertainment Expo). A Microsoft a rangos rendezvény keretein belül jelentette be a legújabb játékprogramjait, illetve az Xbox-hoz, valamint az Xbox Live online szolgáltatáshoz kapcsolódó legfrissebb újdonságait.
A személyi számítógépes játékokkal, fogyasztói elektronikus eszközökkel, a Microsoft TV-vel, valamint az Xbox játékkonzollal foglalkozó Microsoft Home and Entertainment a március 31-én végetért harmadik üzleti negyedévet illetően nem kevesebb mint 190 millió dolláros veszteséget kényszerült elkönyvelni, ami jelentősen nagyobb, mint az egy évvel korábban feljegyzett, mintegy 97 millió dolláros veszteség. A legfrissebb adatok szerint a Microsoft ezen részlegének forgalma egyetlen esztendő alatt a felére csökkent, ugyanis míg egy évvel korábban még 943 millió dolláros forgalmat regisztrált az üzletág, addig ugyanez a forgalom a legutóbbi üzleti negyedévben már csak 493 millió dollár volt.
A Microsoft vezetői úgy vélekednek, hogy a felére csökkenő forgalom és a duplájára növekvő veszteség hátterében elsősorban az áll, hogy a cég által a közelmúltban nagy hírverés közepette piacra dobott első Microsoft játékkonzol, az Xbox korántsem olyan kelendő, mint azt korábban remélni lehetett. Tény, ami tény, az eladási adatok azt mutatják, hogy az Xbox konzol, illetve a rá fejlesztett játékszoftverek a világ lényegében összes régiójában komoly eladási nehézségekkel küszködnek.
A lehangoló gazdasági mutatók egyébként éppen akkor kerültek nyilvánosságra, amikor Los Angeles-ben megnyitotta kapuit a világ legnagyobb elektronikus játékipari kiállítása, az E3 (Electronic Entertainment Expo). A Microsoft a rangos rendezvény keretein belül jelentette be a legújabb játékprogramjait, illetve az Xbox-hoz, valamint az Xbox Live online szolgáltatáshoz kapcsolódó legfrissebb újdonságait.