Franczy
Készülőben az új PowerVR architektúra
A különböző multimédiás és grafikus processzorok fejlesztésével, illetve ezen chipek licenszének bérbeadásával foglalkozó Imagination Technologies Group nemrégiben felhagyott ugyan a negyedik generációs PowerVR grafikus architektúra fejlesztésével, azonban ezzel egy időben gőzerővel nekilátott az ötödik generációs PowerVR chipek fejlesztésének, mely chipek a cég ígéretei szerint várhatóan már a jövő esztendőben napvilágot fognak látni.
John Metcalfe, az Imagination Technologies fejlesztési részlegének alelnöke az üggyel kapcsolatban elmondta, hogy az ötödik generációs PowerVR architektúra számos újdonságot vonultat majd fel, így például teljesen programozható lesz, valamint támogatni fogja a pixel shading technológiát. Metcalfe utalt arra, hogy az ötödik generációs PowerVR grafikus processzorok egy elsődleges feldolgozó futószalagra, valamint több hardveres gyorsító egységre fognak épülni. Utóbbi gyorsító egységeket az aktuális renderelési követelménynek megfelelően bármikor ki-, illetve be lehet majd kapcsolni. Metcalfe ezenkívül elmondta, hogy a legújabb PowerVR grafikuschipek esetében is találkozhatunk majd a már jól ismert, úgynevezett tile-alapú rendereléssel, mely a memóriasávszélességre, ily módon pedig az új PowerVR chipes kártyák összteljesítményére is kedvező hatást fog gyakorolni.
A cég munkatársa elárulta, hogy az Imagination Technologies akkor hagyott fel a negyedik generációs PowerVR architektúra, vagyis lényegében a Kyro III fejlesztésével, amikor a PowerVR architektúrák licenszelésével foglalkozó STMicroelectronics az idei év elején bejelentette, hogy kivonul a személyi számítógépekbe szánt grafikuschipek piacáról. Ezt követően pedig a gyártó gőzerővel megkezdte a teljesen új alapokon nyugvó, immár ötödik generációs PowerVR processzorok fejlesztési munkálatait.
Az Imagination Technologies által jelenleg gyártott PowerVR MBX grafikusmag a cég harmadik generációs grafikus architektúrájára épül, mely architektúrát egyébként az Intel Corporation, valamint az ARM Holdings is licenszeli. A jelenleg fejlesztés alatt álló ötödik generációs PowerVR chip várhatóan 0,13 mikronos gyártási technológiával fog készülni, és valamikor a jövő évben fog bemutatkozni.
John Metcalfe, az Imagination Technologies fejlesztési részlegének alelnöke az üggyel kapcsolatban elmondta, hogy az ötödik generációs PowerVR architektúra számos újdonságot vonultat majd fel, így például teljesen programozható lesz, valamint támogatni fogja a pixel shading technológiát. Metcalfe utalt arra, hogy az ötödik generációs PowerVR grafikus processzorok egy elsődleges feldolgozó futószalagra, valamint több hardveres gyorsító egységre fognak épülni. Utóbbi gyorsító egységeket az aktuális renderelési követelménynek megfelelően bármikor ki-, illetve be lehet majd kapcsolni. Metcalfe ezenkívül elmondta, hogy a legújabb PowerVR grafikuschipek esetében is találkozhatunk majd a már jól ismert, úgynevezett tile-alapú rendereléssel, mely a memóriasávszélességre, ily módon pedig az új PowerVR chipes kártyák összteljesítményére is kedvező hatást fog gyakorolni.
A cég munkatársa elárulta, hogy az Imagination Technologies akkor hagyott fel a negyedik generációs PowerVR architektúra, vagyis lényegében a Kyro III fejlesztésével, amikor a PowerVR architektúrák licenszelésével foglalkozó STMicroelectronics az idei év elején bejelentette, hogy kivonul a személyi számítógépekbe szánt grafikuschipek piacáról. Ezt követően pedig a gyártó gőzerővel megkezdte a teljesen új alapokon nyugvó, immár ötödik generációs PowerVR processzorok fejlesztési munkálatait.
Az Imagination Technologies által jelenleg gyártott PowerVR MBX grafikusmag a cég harmadik generációs grafikus architektúrájára épül, mely architektúrát egyébként az Intel Corporation, valamint az ARM Holdings is licenszeli. A jelenleg fejlesztés alatt álló ötödik generációs PowerVR chip várhatóan 0,13 mikronos gyártási technológiával fog készülni, és valamikor a jövő évben fog bemutatkozni.