JohnnyCage
Az amerikai piacon kíván hódítani a Sony és a Toshiba
A két japán elektronikai óriás az Egyesült Államok gyengélkedő PC piacán kívánja jelentősen növelni számítógépekkel foglalkozó üzletágának eladásait.
A Nihon Keizai Shimbun vasárnapi jelentése szerint a Sony Corp., illetve a Toshiba Corp. japán cégek a 2002-es költségvetési évben jelentősen növelni szeretnék amerikai PC eladásaikat. A lap ipari hírforrásai szerint a két társaság az olcsóbb megoldásokat kínáló, és folyamatosan piaci részesedést szerző riválisokkal szemben olyan PC-kkel kíván szembeszállni, amelyek számos extrafunkciót nyújtanak.
A Japán legnagyobb chipgyártójaként ismert Toshiba mintegy 19,1 százalékkal szeretné növelni számítógép eladásait, ami éves szinten mintegy 2,8 millió PC eladását jelentené. Ezzel szemben a Sony, amely a világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai cége, 44,4 százalékkal tervezni növelni eladott PC-inek számát, ami évi 2,6 millió számítógépet jelent.
A két gyártó elsősorban a gyengélkedő amerikai PC piacon szeretné növelni eladásait, de a tervben a többi piac is szerepel. A cégek képviselői egyelőre nem kívánták kommentálni a Nihon Keizai Shimbum írását.
A Sony elsősorban Vaio GR notebook sorozatának eladásait szeretné növelni, de a társaság fontolóra veszi a Japánban igen sikeres Vaio U, és Vaio W asztali rendszerek exportálását is. Az óriáscég emellett erősíteni szeretne meglehetősen gyenge európai, illetve Latin-Amerikai PC üzletágain is.
A Toshiba elsősorban a drótnélküli hálózati összeköttetéssel rendelkező notebookok eladásait kívánja erősíteni Japánon kívül. Az ilyen eszközök segítségével a felhasználó az egész házban, illetve annak környékén is hozzáférhet a világhálóhoz.
A Nihon Keizai Shimbun vasárnapi jelentése szerint a Sony Corp., illetve a Toshiba Corp. japán cégek a 2002-es költségvetési évben jelentősen növelni szeretnék amerikai PC eladásaikat. A lap ipari hírforrásai szerint a két társaság az olcsóbb megoldásokat kínáló, és folyamatosan piaci részesedést szerző riválisokkal szemben olyan PC-kkel kíván szembeszállni, amelyek számos extrafunkciót nyújtanak.
A Japán legnagyobb chipgyártójaként ismert Toshiba mintegy 19,1 százalékkal szeretné növelni számítógép eladásait, ami éves szinten mintegy 2,8 millió PC eladását jelentené. Ezzel szemben a Sony, amely a világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai cége, 44,4 százalékkal tervezni növelni eladott PC-inek számát, ami évi 2,6 millió számítógépet jelent.
A két gyártó elsősorban a gyengélkedő amerikai PC piacon szeretné növelni eladásait, de a tervben a többi piac is szerepel. A cégek képviselői egyelőre nem kívánták kommentálni a Nihon Keizai Shimbum írását.
A Sony elsősorban Vaio GR notebook sorozatának eladásait szeretné növelni, de a társaság fontolóra veszi a Japánban igen sikeres Vaio U, és Vaio W asztali rendszerek exportálását is. Az óriáscég emellett erősíteni szeretne meglehetősen gyenge európai, illetve Latin-Amerikai PC üzletágain is.
A Toshiba elsősorban a drótnélküli hálózati összeköttetéssel rendelkező notebookok eladásait kívánja erősíteni Japánon kívül. Az ilyen eszközök segítségével a felhasználó az egész házban, illetve annak környékén is hozzáférhet a világhálóhoz.