Franczy
A játékprogramok gyermekekre kifejtett káros hatásai
A számítógépes játékprogramok hatásait vizsgáló legfrissebb kutatások sokak számára rendkívül meglepő eredménnyel zárultak, ugyanis a tudósok szerint azok a gyerekek, akik túl sokat játszanak számítógépes szoftverekkel, hosszú távon akár agykárosodást is szenvedhetnek.
A Japánban található Tokohu Egyetem tudományos munkatársai a napokban egy olyan érdekes tanulmányt hoztak nyilvánosságra, melyből kiderül, hogy a számítógépes játékszoftverek használata közben az emberi agynak leginkább csak a látásért és mozgatásért felelős részei stimulálódnak, vagyis tévesek azok a korábbi feltételezések, miszerint a játékprogramok használata elősegítheti a gyermekek fejlődését. A kutatók ugyanis egyértelműen azt állítják, hogy a gyermeki agy homloklebenye egyáltalán nem fejlődik attól, hogy a gyerekek órákon keresztül számítógépes játékokkal foglalkoznak. Az eddigi feltételezések szerint a homloklebenynek jót tesznek a számítógépes játékok, vagyis ezek a programok elősegíthetik a gyermekek személyiségének fejlődését, javíthatják a memóriájukat, gazdagíthatják érzelmi megnyilvánulásaikat, valamint akár még a tanulási készségeiket is javíthatják. Ezek a feltételezések azonban a japán kutatók szerint teljesen tévesek voltak.
A japán tudósok szerint a gyermeki agy fejlődésének sokkal jobbat tesz, ha a gyerekek számítógépes játékok helyett, vagy mellett egyre több matematikát tanulnak, ugyanis a matematikai feladatok megoldása sokkal jobban stimulálja a gyermeki agy homloklebenyét, mely egyébként a felnőttkor eléréséig képes a folyamatos fejlődésre.
Ryuta Kawashima, a tudóscsoportot vezető professzor szerint a tanulmány olyan rendkívül fontos megállapításokat tartalmaz, melyek felett senkinek sem szabad elsiklania. Kawashima szerint a következő emberi generációkat tekintve akár nagyon komoly gondokat is okozhat, ha a mai gyermekek túl sokat játszanak számítógépes játékokkal. Egyrészt az ilyen számítógépfüggő gyermekek agya nem fejlődik a megfelelő ütemben, másrészt pedig a gyermekek sokkal agresszívabbak lesznek a játékprogramok túlzott mértékű használatának következtében. A japán kutatók szerint a mai gyerekek rendkívül kevés könyvet olvasnak és a matematikával is sokkal többet kellene foglalkozniuk.
A Japánban található Tokohu Egyetem tudományos munkatársai a napokban egy olyan érdekes tanulmányt hoztak nyilvánosságra, melyből kiderül, hogy a számítógépes játékszoftverek használata közben az emberi agynak leginkább csak a látásért és mozgatásért felelős részei stimulálódnak, vagyis tévesek azok a korábbi feltételezések, miszerint a játékprogramok használata elősegítheti a gyermekek fejlődését. A kutatók ugyanis egyértelműen azt állítják, hogy a gyermeki agy homloklebenye egyáltalán nem fejlődik attól, hogy a gyerekek órákon keresztül számítógépes játékokkal foglalkoznak. Az eddigi feltételezések szerint a homloklebenynek jót tesznek a számítógépes játékok, vagyis ezek a programok elősegíthetik a gyermekek személyiségének fejlődését, javíthatják a memóriájukat, gazdagíthatják érzelmi megnyilvánulásaikat, valamint akár még a tanulási készségeiket is javíthatják. Ezek a feltételezések azonban a japán kutatók szerint teljesen tévesek voltak.
A japán tudósok szerint a gyermeki agy fejlődésének sokkal jobbat tesz, ha a gyerekek számítógépes játékok helyett, vagy mellett egyre több matematikát tanulnak, ugyanis a matematikai feladatok megoldása sokkal jobban stimulálja a gyermeki agy homloklebenyét, mely egyébként a felnőttkor eléréséig képes a folyamatos fejlődésre.
Ryuta Kawashima, a tudóscsoportot vezető professzor szerint a tanulmány olyan rendkívül fontos megállapításokat tartalmaz, melyek felett senkinek sem szabad elsiklania. Kawashima szerint a következő emberi generációkat tekintve akár nagyon komoly gondokat is okozhat, ha a mai gyermekek túl sokat játszanak számítógépes játékokkal. Egyrészt az ilyen számítógépfüggő gyermekek agya nem fejlődik a megfelelő ütemben, másrészt pedig a gyermekek sokkal agresszívabbak lesznek a játékprogramok túlzott mértékű használatának következtében. A japán kutatók szerint a mai gyerekek rendkívül kevés könyvet olvasnak és a matematikával is sokkal többet kellene foglalkozniuk.