Franczy
Gondok a Microsoft háza táján
A Microsoftnak mostanában elég sok problémája akad, hiszen nem elég, hogy az MSN Messenger működése már egy hete szünetel, a cég a Windows XP előzetes verzióját sem tudja akadálytalanul kiszállítani annak a több mint 100 ezer tesztelőnek, akik várva várják már a cég új operációs rendszerét.
A redmondi szoftvercég képviselői július 2-án jelentették be a Windows XP Preview Programot, miszerint aki fizet érte, megkaphatja a szoftver végleges változata előtti két RC, vagyis Release Candidate verziót. A bejelentés óta immár több mint egy hét eltelt, azonban az önkéntes tesztelők közül eddig még nagyon sokan nem jutottak hozzá a Windows XP RC1 verziójához. A felhasználók elmondása szerint a Microsoft eddig még nem küldte meg számukra a felhasználói azonosítót és a jelszót tartalmazó elektronikus levelet. Ezekre azért van szükség, mert ezek birtokában lehet letölteni az internetről legálisan azt a körülbelül 500 MB-os fájlt, mely az operációs rendszert tartalmazza. A tesztelők egyébként korábban 10 dollárt fizettek ki a Microsoftnak, mely összegért cserébe mihamarabb ki szeretnék próbálni a szoftvert.
A Microsoft képviselői elmondták, hogy bizonyos szerverhibák miatt néhány esetben előfordult, hogy a 10 dollárt befizető felhasználók rossz jelszót kaptak e-mailben, és az sem volt ritka, hogy olyanok meg teljesen könnyen le tudták tölteni a szoftvert, akik korábban nem is fizettek érte. A cég szóvivői szerint azok a felhasználók, akik 20 dollárt fizettek ki a Windows XP RC1 CD-s változatáért, a legjobb esetben is csak július végén várhatják, hogy csomagot kapnak a postán a Microsofttól. Érdekesség, hogy akik a Windows XP RC1-et postán rendelték meg, nagyjából akkor jutnak majd hozzá a szoftverhez, amikor a Microsoft már a Windows XP RC2-t is kiadta, vagyis ebben az esetben egy kis fáziskésésről van szó.
Az MSN Messengerrel és a Windows XP Preview programmal kapcsolatos problémák nem jöttek túl jól a Microsoftnak. A céget kritizáló szakértők máris azon véleményüknek adtak hangot, miszerint, ha a cég körül ilyen komoly gondok vannak, akkor a Microsoft vajon hogyan fogja levezényelni azt a projektet, melynek keretében a szoftverek termékekből szolgáltatásokká fognak majd átalakulni.
"Én személy szerint úgy gondolom, hogy a Microsoftnak sokkal több időt kellene arra fordítania, hogy ápolja a felhasználókkal való kapcsolatait" - nyilatkozta Will Wilson, a ClearChannel cég IT menedzsere.
A redmondi szoftvercég képviselői július 2-án jelentették be a Windows XP Preview Programot, miszerint aki fizet érte, megkaphatja a szoftver végleges változata előtti két RC, vagyis Release Candidate verziót. A bejelentés óta immár több mint egy hét eltelt, azonban az önkéntes tesztelők közül eddig még nagyon sokan nem jutottak hozzá a Windows XP RC1 verziójához. A felhasználók elmondása szerint a Microsoft eddig még nem küldte meg számukra a felhasználói azonosítót és a jelszót tartalmazó elektronikus levelet. Ezekre azért van szükség, mert ezek birtokában lehet letölteni az internetről legálisan azt a körülbelül 500 MB-os fájlt, mely az operációs rendszert tartalmazza. A tesztelők egyébként korábban 10 dollárt fizettek ki a Microsoftnak, mely összegért cserébe mihamarabb ki szeretnék próbálni a szoftvert.
A Microsoft képviselői elmondták, hogy bizonyos szerverhibák miatt néhány esetben előfordult, hogy a 10 dollárt befizető felhasználók rossz jelszót kaptak e-mailben, és az sem volt ritka, hogy olyanok meg teljesen könnyen le tudták tölteni a szoftvert, akik korábban nem is fizettek érte. A cég szóvivői szerint azok a felhasználók, akik 20 dollárt fizettek ki a Windows XP RC1 CD-s változatáért, a legjobb esetben is csak július végén várhatják, hogy csomagot kapnak a postán a Microsofttól. Érdekesség, hogy akik a Windows XP RC1-et postán rendelték meg, nagyjából akkor jutnak majd hozzá a szoftverhez, amikor a Microsoft már a Windows XP RC2-t is kiadta, vagyis ebben az esetben egy kis fáziskésésről van szó.
Az MSN Messengerrel és a Windows XP Preview programmal kapcsolatos problémák nem jöttek túl jól a Microsoftnak. A céget kritizáló szakértők máris azon véleményüknek adtak hangot, miszerint, ha a cég körül ilyen komoly gondok vannak, akkor a Microsoft vajon hogyan fogja levezényelni azt a projektet, melynek keretében a szoftverek termékekből szolgáltatásokká fognak majd átalakulni.
"Én személy szerint úgy gondolom, hogy a Microsoftnak sokkal több időt kellene arra fordítania, hogy ápolja a felhasználókkal való kapcsolatait" - nyilatkozta Will Wilson, a ClearChannel cég IT menedzsere.