SG.hu
Az Apple új stratégiája az MI szemüvegek felé fordul
Az Apple felfüggesztette a Vision Pro headset tervezett átalakítását, hogy erőforrásait egy sürgetőbb feladatra fordítsa: olyan okos szemüvegek fejlesztésére, amelyek versenyképesek lehetnek a Meta termékeivel. A vállalat egy olcsóbb, könnyebb változatot készített a headsetből - kódnevén N100 - amelynek megjelenése 2027-re volt tervezve. Azonban az Apple a múlt héten belső körben bejelentette, hogy áthelyezi a projektben dolgozó munkatársakat, hogy felgyorsítsák a szemüveg fejlesztését.
Az okos szemüvegek kritikus fontosságú területté váltak a technológiai vállalatok számára, amelyek MI-központú eszközök fejlesztésében versengenek. A jövőbeli modellek kihívást jelenthetnek majd a okostelefonok számára, mint elengedhetetlen technológia, és az Apple fel akar készülni erre. A vállalat legalább kétféle okos szemüveg fejlesztésén dolgozik. Az első, N50 névre keresztelt modell az iPhone-hoz csatlakozik, és nem rendelkezik saját kijelzővel. Az Apple célja, hogy ezt a modellt már jövőre bemutassa, még a 2027-es piacra dobás előtt. Az Apple egy kijelzővel ellátott verzión is dolgozik, amely a nemrégiben piacra dobott Meta Ray-Ban Display számára jelenthet kihívást. Az Apple verzióját 2028-ra tervezték, de a vállalat most a fejlesztés felgyorsítását tervezi.
A prioritások átrendeződése ellenére az Apple továbbra is jócskán le van maradva a Metától. A cég 2021-ben hozta forgalomba első okos szemüvegét, a Ray-Ban Stories-t, majd 2023-ban meglepetéssikert aratott egy újabb verzióval, a Ray-Ban Meta-val. A múlt hónapban a Meta frissítette kijelző nélküli szemüvegét: javította kameráit, akkumulátorának élettartama meghosszabbodott, és új, sportolóknak szabott dizájnt kapott. A hardvertechnológiában vegyes eredményekkel rendelkező Meta számára az okos szemüvegek új erősséget jelentenek az eszközök piacán.
Az Apple szemüvege nagymértékben támaszkodik a hangvezérlésre és a mesterséges intelligenciára - két olyan területre, amelyeken a vállalat nem jeleskedik. Az Apple Intelligence platform bevezetése lassan haladt, és a Siri hangsegéd frissítését is el kellett halasztani. De a vállalat azon dolgozik, hogy fordítson a helyzeten. Az Apple arra számít, hogy a márciusra tervezett, átalakított Siri segíteni fog új eszközök, köztük szemüvegek, hangszórók, kijelzők és kamerák meghajtásában.
Más technológiai óriások is nagy tervekkel készülnek a következő generációs eszközök terén. Az Amazon és a Google sietnek, hogy minél hamarabb piacra dobjanak egy sor mesterséges intelligenciával működő hardvert. A ChatGPT gyártója, az OpenAI pedig az Apple korábbi tervezőguruját, Jony Ive-t kérte fel egy új eszközkollekció megalkotására.

A Meta szemüvegének sikere terveinek átdolgozására késztette az Apple-t
Az Apple szemüvegek várhatóan különböző stílusokban lesznek kaphatók, és új chipet fognak használni. Tartalmazni fognak hangszórókat a zene lejátszásához, kamerákat a médiafelvételekhez, valamint hangvezérlési funkciókat, amelyek a csatlakoztatott telefonokkal működnek majd együtt. Az Apple egy sor egészségügyi nyomonkövetési funkciót is vizsgál az eszközhöz.
A szemüvegre való átállás a legújabb változás a vállalat headset-stratégiájában, miután a Vision Pro debütálása nem volt túl sikeres. A 3499 dolláros termék, amely ötvözi a virtuális és a kiterjesztett valóságot, túl nehéznek és drágának bizonyult ahhoz, hogy mainstream sikert arasson. Emellett videotartalmak és alkalmazások terén is hiányos. Az Apple vezetői magánjelleggel elismerik a termék hiányosságait, és túltervezett technológiának tartják.
Az Apple évekig azt tervezte, hogy a Vision Pro után gyorsan piacra dob egy leegyszerűsített modellt, amely külsőleg megegyezik az első verzióval. Ezt az ötletet elvetették egy nagyobb átalakítás javára, amely teljesen új dizájnt és könnyebb keretet eredményezett volna. Most ez a projekt is háttérbe szorult. Az év elején az Apple elvetette a N107 kódnevű, vezetékes szemüveg terveit is, amely digitális külső kijelzőként szolgált volna Mac-ek és más eszközök számára. Az Apple továbbra is tervezi a jelenlegi Vision Pro kialakításának szerény frissítését egy gyorsabb chip beépítésével már az év végére. Ez az eszköz felbukkant az amerikai Szövetségi Kommunikációs Bizottság tesztelési nyilvántartásaiban, ami arra utal, hogy a megjelenés közel van.
Tim Cook vezérigazgató évekkel ezelőtt jelezte, hogy a szemüvegek jobbak lesznek, mint a teljesen zárt fejhallgatók. 2016-ban, amikor a Vision Pro fejlesztése megkezdődött, nyilvánosan kijelentette: „Kevesen tartják elfogadhatónak, hogy valami bezárja őket, mert mindannyian alapvetően társas lények vagyunk.” De a szemüvegek technológiája még nem volt kész, és a Vision Pro kompromisszumként született meg. Más vegyes valóság headsetekhez hasonlóan kamerákat használ, hogy az emberek láthassák a körülöttük lévő világot.
Az Apple kísérletei, hogy felkeltse a fogyasztók érdeklődését a Vision Pro iránt, kudarcot vallottak, és a vállalat egyre inkább megpróbálja a készülék marketingjét az üzleti szféra felé fordítani. Ez egy olyan megközelítés, amelyet a Microsoft és a Google is követett - korlátozott sikerrel.
Az Apple nem hagyott fel teljesen a Vision Pro átalakításának gondolatával, és valamikor mégis piacra dobhat egy könnyebb, olcsóbb változatot. A cég több milliárd dollárt és egy évtizedet költött az eredeti modell fejlesztésére. A Meta is megküzdött a zárt vegyes valóságú headsetek értékesítésével. A készülékek nem voltak nagyon sikeresek a vállalat számára, még a Vision Pro árának töredékéért sem. Miután nagyobb sikert aratott a szemüvegekkel és a mesterséges intelligenciával, a Meta idén nem is adott ki új vegyes valóságú headsetet. Ezzel szemben az új, kijelzővel felszerelt Meta szemüvegek máris nagy érdeklődést keltettek, és a vállalat egy második képernyőt is tartalmazó, 2027-re tervezett utódmodellen dolgozik. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók mindkét lencsében láthatják majd az információkat.
Az Apple és a Meta továbbra is dolgozik a valódi kiterjesztett valóság szemüvegeken, amelyek fejlettebb technológiát használnak a digitális tartalom és a valós világ ötvözéséhez. Ez egy lépéssel jobb lesz a jelenlegi modellekben használt head-up kijelzőknél.
Az okos szemüvegek kritikus fontosságú területté váltak a technológiai vállalatok számára, amelyek MI-központú eszközök fejlesztésében versengenek. A jövőbeli modellek kihívást jelenthetnek majd a okostelefonok számára, mint elengedhetetlen technológia, és az Apple fel akar készülni erre. A vállalat legalább kétféle okos szemüveg fejlesztésén dolgozik. Az első, N50 névre keresztelt modell az iPhone-hoz csatlakozik, és nem rendelkezik saját kijelzővel. Az Apple célja, hogy ezt a modellt már jövőre bemutassa, még a 2027-es piacra dobás előtt. Az Apple egy kijelzővel ellátott verzión is dolgozik, amely a nemrégiben piacra dobott Meta Ray-Ban Display számára jelenthet kihívást. Az Apple verzióját 2028-ra tervezték, de a vállalat most a fejlesztés felgyorsítását tervezi.
A prioritások átrendeződése ellenére az Apple továbbra is jócskán le van maradva a Metától. A cég 2021-ben hozta forgalomba első okos szemüvegét, a Ray-Ban Stories-t, majd 2023-ban meglepetéssikert aratott egy újabb verzióval, a Ray-Ban Meta-val. A múlt hónapban a Meta frissítette kijelző nélküli szemüvegét: javította kameráit, akkumulátorának élettartama meghosszabbodott, és új, sportolóknak szabott dizájnt kapott. A hardvertechnológiában vegyes eredményekkel rendelkező Meta számára az okos szemüvegek új erősséget jelentenek az eszközök piacán.
Az Apple szemüvege nagymértékben támaszkodik a hangvezérlésre és a mesterséges intelligenciára - két olyan területre, amelyeken a vállalat nem jeleskedik. Az Apple Intelligence platform bevezetése lassan haladt, és a Siri hangsegéd frissítését is el kellett halasztani. De a vállalat azon dolgozik, hogy fordítson a helyzeten. Az Apple arra számít, hogy a márciusra tervezett, átalakított Siri segíteni fog új eszközök, köztük szemüvegek, hangszórók, kijelzők és kamerák meghajtásában.
Más technológiai óriások is nagy tervekkel készülnek a következő generációs eszközök terén. Az Amazon és a Google sietnek, hogy minél hamarabb piacra dobjanak egy sor mesterséges intelligenciával működő hardvert. A ChatGPT gyártója, az OpenAI pedig az Apple korábbi tervezőguruját, Jony Ive-t kérte fel egy új eszközkollekció megalkotására.

A Meta szemüvegének sikere terveinek átdolgozására késztette az Apple-t
Az Apple szemüvegek várhatóan különböző stílusokban lesznek kaphatók, és új chipet fognak használni. Tartalmazni fognak hangszórókat a zene lejátszásához, kamerákat a médiafelvételekhez, valamint hangvezérlési funkciókat, amelyek a csatlakoztatott telefonokkal működnek majd együtt. Az Apple egy sor egészségügyi nyomonkövetési funkciót is vizsgál az eszközhöz.
A szemüvegre való átállás a legújabb változás a vállalat headset-stratégiájában, miután a Vision Pro debütálása nem volt túl sikeres. A 3499 dolláros termék, amely ötvözi a virtuális és a kiterjesztett valóságot, túl nehéznek és drágának bizonyult ahhoz, hogy mainstream sikert arasson. Emellett videotartalmak és alkalmazások terén is hiányos. Az Apple vezetői magánjelleggel elismerik a termék hiányosságait, és túltervezett technológiának tartják.
Az Apple évekig azt tervezte, hogy a Vision Pro után gyorsan piacra dob egy leegyszerűsített modellt, amely külsőleg megegyezik az első verzióval. Ezt az ötletet elvetették egy nagyobb átalakítás javára, amely teljesen új dizájnt és könnyebb keretet eredményezett volna. Most ez a projekt is háttérbe szorult. Az év elején az Apple elvetette a N107 kódnevű, vezetékes szemüveg terveit is, amely digitális külső kijelzőként szolgált volna Mac-ek és más eszközök számára. Az Apple továbbra is tervezi a jelenlegi Vision Pro kialakításának szerény frissítését egy gyorsabb chip beépítésével már az év végére. Ez az eszköz felbukkant az amerikai Szövetségi Kommunikációs Bizottság tesztelési nyilvántartásaiban, ami arra utal, hogy a megjelenés közel van.
Tim Cook vezérigazgató évekkel ezelőtt jelezte, hogy a szemüvegek jobbak lesznek, mint a teljesen zárt fejhallgatók. 2016-ban, amikor a Vision Pro fejlesztése megkezdődött, nyilvánosan kijelentette: „Kevesen tartják elfogadhatónak, hogy valami bezárja őket, mert mindannyian alapvetően társas lények vagyunk.” De a szemüvegek technológiája még nem volt kész, és a Vision Pro kompromisszumként született meg. Más vegyes valóság headsetekhez hasonlóan kamerákat használ, hogy az emberek láthassák a körülöttük lévő világot.
Az Apple kísérletei, hogy felkeltse a fogyasztók érdeklődését a Vision Pro iránt, kudarcot vallottak, és a vállalat egyre inkább megpróbálja a készülék marketingjét az üzleti szféra felé fordítani. Ez egy olyan megközelítés, amelyet a Microsoft és a Google is követett - korlátozott sikerrel.
Az Apple nem hagyott fel teljesen a Vision Pro átalakításának gondolatával, és valamikor mégis piacra dobhat egy könnyebb, olcsóbb változatot. A cég több milliárd dollárt és egy évtizedet költött az eredeti modell fejlesztésére. A Meta is megküzdött a zárt vegyes valóságú headsetek értékesítésével. A készülékek nem voltak nagyon sikeresek a vállalat számára, még a Vision Pro árának töredékéért sem. Miután nagyobb sikert aratott a szemüvegekkel és a mesterséges intelligenciával, a Meta idén nem is adott ki új vegyes valóságú headsetet. Ezzel szemben az új, kijelzővel felszerelt Meta szemüvegek máris nagy érdeklődést keltettek, és a vállalat egy második képernyőt is tartalmazó, 2027-re tervezett utódmodellen dolgozik. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók mindkét lencsében láthatják majd az információkat.
Az Apple és a Meta továbbra is dolgozik a valódi kiterjesztett valóság szemüvegeken, amelyek fejlettebb technológiát használnak a digitális tartalom és a valós világ ötvözéséhez. Ez egy lépéssel jobb lesz a jelenlegi modellekben használt head-up kijelzőknél.