SG.hu
Személyre szabott lejátszási listákat ígér a Spotify
A Spotify már sikert aratott az AI DJ funkciójával, most pedig a lejátszási listák készítésére is felhasználja a mesterséges intelligenciát. A vállalat elindította AI playlists nevű új opció bétatesztjét, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy írásbeli utasítások alapján lejátszási listát generáljanak. A funkció kezdetben az Egyesült Királyságban és Ausztráliában lesz elérhető az Android és iOS eszközökön, de idővel mindenhol be akarják vezetni.
A Spotify MI használatával a szokásos lejátszási lista-készítési kérések mellett - például műfaj vagy időkeret alapján - az emberek egyéni lejátszási listák szélesebb skáláját kérhetik, például "dalok a macskám szerenádjához" vagy "ütemek a zombi apokalipszis elleni harchoz" - írja a cég. A kérések mindenféle dologra utalhatnak, például helyekre, állatokra, tevékenységekre, filmszereplőkre, színekre vagy emojikra. A vállalat megjegyzi, hogy a legjobb lejátszási listákat azonban olyan súgók segítségével generálják, amelyek műfajok, hangulatok, előadók és évtizedek kombinációját tartalmazzák. A Spotify a felhasználók ízlésének ismeretét is felhasználja a funkcióval készített lejátszási listák testre szabásához.
A lejátszási lista generálása után a felhasználók a mesterséges intelligencia segítségével átdolgozhatják és finomíthatják a végeredményt, például olyan parancsokkal, mint a "kevésbé felemelő" vagy a "több pop". A felhasználók egyes dalok lejátszási listából való eltávolítását balra húzással is megtehetik. A technológiával kapcsolatban a Spotify azt mondja, hogy nagy nyelvi modellt (LLM) használ a felhasználó szándékának megértéséhez. A kérés teljesítéséhez és egy személyre szabott, mesterséges intelligencia által generált lejátszási lista létrehozásához felhasználják a hallgató előzményeiről és preferenciáiról ismert információkat. A vállalat számos harmadik féltől származó eszközt használ az MI- és gépi tanulási élményekhez.
Ha a hallgatónak nem jut eszébe semmilyen kipróbálandó utasítás, a Spotify javaslatokat kínál, amelyek segítik az embereket az elindulásban, például "koncentrálj a munkára instrumentális elektronikával", "törd meg a csendet kávéházi háttérzenével", "dobd fel magad vidám és pozitív dalokkal" vagy "fedezz fel egy olyan hiánypótló műfajt, mint a Witch House", és még sok mást. A vállalat megjegyzi, hogy a mesterséges intelligencia védőkorlátokkal van körülvéve, így nem fog reagálni a sértő vagy az aktuális eseményekre vagy bizonyos márkákra összpontosító kérésekre.
A Spotify már hónapok óta foglalkozik az MI-technológiával, hogy javítsa streaming szolgáltatását. Az AI DJ tavalyi, világszerte kiterjesztett bevezetéséhez a vállalat a Sonantic és az OpenAI technológia kombinációját használta. Tavaly a Spotify közölte, hogy saját kutatásokat végez, hogy jobban megértse a legújabb mesterséges intelligencia és a nagyméretű nyelvi modellek működését. Daniel Ek vezérigazgató a befektetőknek további módszereket is megpendített, amelyekkel a Spotify kihasználhatja az MI-t, többek között podcastok összegzésével, MI-generált hanghirdetések létrehozásával és egyebekkel. A vállalat olyan MI-technológia alkalmazását is vizsgálta, amely a podcast-tulajdonosok hangját klónozná, hogy a saját adásaikban lévő hirdetések az ő hangjukon szólaljanak meg.
A Spotify MI használatával a szokásos lejátszási lista-készítési kérések mellett - például műfaj vagy időkeret alapján - az emberek egyéni lejátszási listák szélesebb skáláját kérhetik, például "dalok a macskám szerenádjához" vagy "ütemek a zombi apokalipszis elleni harchoz" - írja a cég. A kérések mindenféle dologra utalhatnak, például helyekre, állatokra, tevékenységekre, filmszereplőkre, színekre vagy emojikra. A vállalat megjegyzi, hogy a legjobb lejátszási listákat azonban olyan súgók segítségével generálják, amelyek műfajok, hangulatok, előadók és évtizedek kombinációját tartalmazzák. A Spotify a felhasználók ízlésének ismeretét is felhasználja a funkcióval készített lejátszási listák testre szabásához.
A lejátszási lista generálása után a felhasználók a mesterséges intelligencia segítségével átdolgozhatják és finomíthatják a végeredményt, például olyan parancsokkal, mint a "kevésbé felemelő" vagy a "több pop". A felhasználók egyes dalok lejátszási listából való eltávolítását balra húzással is megtehetik. A technológiával kapcsolatban a Spotify azt mondja, hogy nagy nyelvi modellt (LLM) használ a felhasználó szándékának megértéséhez. A kérés teljesítéséhez és egy személyre szabott, mesterséges intelligencia által generált lejátszási lista létrehozásához felhasználják a hallgató előzményeiről és preferenciáiról ismert információkat. A vállalat számos harmadik féltől származó eszközt használ az MI- és gépi tanulási élményekhez.
Ha a hallgatónak nem jut eszébe semmilyen kipróbálandó utasítás, a Spotify javaslatokat kínál, amelyek segítik az embereket az elindulásban, például "koncentrálj a munkára instrumentális elektronikával", "törd meg a csendet kávéházi háttérzenével", "dobd fel magad vidám és pozitív dalokkal" vagy "fedezz fel egy olyan hiánypótló műfajt, mint a Witch House", és még sok mást. A vállalat megjegyzi, hogy a mesterséges intelligencia védőkorlátokkal van körülvéve, így nem fog reagálni a sértő vagy az aktuális eseményekre vagy bizonyos márkákra összpontosító kérésekre.
A Spotify már hónapok óta foglalkozik az MI-technológiával, hogy javítsa streaming szolgáltatását. Az AI DJ tavalyi, világszerte kiterjesztett bevezetéséhez a vállalat a Sonantic és az OpenAI technológia kombinációját használta. Tavaly a Spotify közölte, hogy saját kutatásokat végez, hogy jobban megértse a legújabb mesterséges intelligencia és a nagyméretű nyelvi modellek működését. Daniel Ek vezérigazgató a befektetőknek további módszereket is megpendített, amelyekkel a Spotify kihasználhatja az MI-t, többek között podcastok összegzésével, MI-generált hanghirdetések létrehozásával és egyebekkel. A vállalat olyan MI-technológia alkalmazását is vizsgálta, amely a podcast-tulajdonosok hangját klónozná, hogy a saját adásaikban lévő hirdetések az ő hangjukon szólaljanak meg.