SG.hu

Az online kereskedelem újra növekedésnek indult Európában

A fogyasztói bizalom helyreállása fellendítette az online vásárlást idén Európában - közölte az Ecommerce Europe iparági csoport, miközben az olyan alacsony költségű piacterek, mint a Temu fokozták a versenyt.

Az infláció világszerte csökkentette a vásárlók vásárlóerejét, és hozzájárult az olcsó termékeket értékesítő online platformok gyors növekedéséhez. Az európai e-kereskedelmi forgalom idén várhatóan eléri a 958 milliárd eurót, ami a 2023-as 887 milliárd euróról 8 százalékos, illetve inflációval kiigazított értéken 5 százalékos növekedést jelent - derül ki az Ecommerce Europe jelentésből, amely a régió 38 országára, köztük Nagy-Britanniára terjed ki. Ez 2021 óta az első olyan év lenne, amikor az e-kereskedelmi forgalom növekedne, miután figyelembe vették a magasabb árakat, amelyek arra késztették a fogyasztókat, hogy kevesebbet vásároljanak és olcsóbb cikkekre cseréljenek. "Még nem értük el az inflációs válság előtti fogyasztói bizalom szintjét, de már nem vagyunk messze” - mondta Anton Delbarre, a jelentést társkiadó EuroCommerce kiskereskedelmi szövetség vezető közgazdásza. "Elérkeztünk egy új normális állapothoz, amely valamivel pesszimistább, mint a régi normális állapot”.


Az Egyesült Államokban az alacsony jövedelmű háztartások - az 50 000 dolláros vagy annál alacsonyabb éves jövedelemmel rendelkezők - a Bank of America kutatása szerint jobban növelték online költéseiket, mint más csoportok, ami a kritikus ünnepi negyedévben nagyobb online árversenyre utal. A dániai, finnországi és németországi e-kereskedelmi szövetségek vezetői szerint azonban az olyan kínai online platformok, mint a Temu, amely 10 euróért árul például túrabakancsokat és 15 euróért okosórákat, fokozzák a versenyt a helyi szereplők számára. "A német fogyasztók az olcsó kínai áruk felé fordultak” - mondta Martin Gross-Albenhausen, a BEVH német e-kereskedelmi szövetség ügyvezető igazgatóhelyettese.

Niels Ralund, a Dán Kereskedelmi Kamara e-kereskedelemért felelős vezetője szerint a Temuhoz hasonló cégek tisztességtelen versenyt teremtenek azzal, hogy az Európai Unióban úgy értékesítenek, hogy „nem tartják be ugyanazokat a szabályokat, amelyeket a dán webshopoknak is be kell tartaniuk”. A Temu szóvivője elmondta, hogy komolyan veszi a helyi törvények és előírások betartását, és elkötelezett a helyi vállalkozások támogatása mellett, és meghívja az Egyesült Királyság, Németország, Franciaország, Olaszország és Spanyolország kereskedőit, hogy csatlakozzanak a platformjához.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!