SG.hu
MI fogja elemezni a Tesco-s vásárlásainkat
A Tesco a mesterséges intelligencia használatának kiterjesztését tervezi a vásárlás személyre szabása érdekében. Az Egyesült Királyság legnagyobb szupermarketlánca szerint a technológia arra ösztönözheti az embereket, hogy egészségesebb termékeket vásároljanak és csökkentsék a hulladék mennyiségét.
A Tesco azt tervezi, hogy jelentősen kiterjeszti a mesterséges intelligencia alkalmazását a vásárlói adatokra, a lánc a vásárlási szokások személyre szabásával igyekszik több vásárlót vonzani. Ken Murphy vezérigazgató elmondta, hogy a cég a Clubcard hűségprogramból származó adatok mellett a mesterséges intelligenciát is felhasználhatja arra, hogy a vásárlóknak egészségesebb dolgokat javasoljon, és csökkentse a hulladék mennyiségét.
"El tudom képzelni, hogy idővel a rendszer azt mondja: 'Észrevettem, hogy a kosaradban lévő áruk sótartalma 250%-a a napi ajánlott mennyiségnek. Javaslom, hogy ezt, ezt és ezt helyettesítse” - mondta Murphy a Future of Retail (A kiskereskedelem jövője) konferencián Londonban. "Az MI segíthet csökkenteni a fizetendő számlát, csökkentheti a pazarlást, és javíthatja a Clubcard eredményét és erejét” - mondta, hozzátéve, hogy a mesterséges intelligencia "forradalmasítani fogja a vásárlók és a kiskereskedők közötti interakciót." A Tesco Clubcardot több mint 22 millió brit háztartás használja. A rendszer központi szerepet játszik a csoport stratégiájában, amelynek célja, hogy több vásárlót vonzzon és tartson meg üzleteiben. Elismerte, hogy ezek a tervek a személyes adatok jelentős mennyiségű tárolásával járnak, ami egyes felhasználóknál adatvédelmi aggályokat vethet fel.
Mark Adams, a BigCommerce kiskereskedelmi szoftverszolgáltató cég alelnöke szerint a vásárlások egyénre szabása egyre népszerűbb a kiskereskedők körében. "A legtöbb vállalat, kiskereskedő és márka átfogó stratégiája a személyre szabottság fejlesztése. Ez az első számú dolog, amit a hűség, a nyereségesség és a relevancia javítása érdekében tehetünk. A mesterséges intelligencia és a technológia segít ennek megvalósításában” - mondta ugyanezen a konferencián. Az adatmegosztással kapcsolatos aggályokat elismerve hozzátette: "Mindig lesznek olyan ügyfelek, akiknek ez nem tetszik, de engem, mint fogyasztót nem érdekel, hogy átadom az adatokat, ha megfelelő élményt kapok vissza.”
Ken Murphy vezérigazgató
A Pets at Home vezérigazgatója, Lyssa McGowan, aki szintén felszólalt a rendezvényen, azt mondta: "Már most is gépi tanulást használunk arra, hogy kitaláljuk, milyen utalványokat adjunk az embereknek, hiszen tudjuk, mit reggelizik a kutyájuk” - mondta. "A mesterséges intelligencia lehetővé teszi számunkra, hogy ezt még hatékonyabban tegyük.” A Tesco már most is alkalmaz korlátozott mértékben mesterséges intelligenciát a Clubcard kínálatában, olyan dolgokat kínálva a vásárlóknak, mint a vásárlási szokásaik alapján személyre szabott kihívások. Murphy szerint azonban „ahhoz, hogy elérjük azt a kapcsolati szintet, ahol a vásárlók úgy érzik, hogy a Clubcard szó szerint elvégzi helyettük a munkát, széles körben kell használnunk a generatív MI-t”.
A Tesco az elmúlt években megerősítette informatikai részlegét, mivel a vállalat egy saját technológia kifejlesztése felé fordult, ahelyett, hogy azt külsős cégektől vásárolná meg. Murphy szerint „hatalmas javulás történt a technológiai környezetünkben”, mióta a vállalat 2018-ban felvette Guus Dekkers-t műszaki vezérigazgatónak. A Tesco jelenleg több mint 5000 embert foglalkoztat a műszaki részlegén, és évente további mintegy 300 embert vesz fel pluszban. „Az MI látja, hogyan vásárolsz, és kikövetkezteti, hogy kinek vásárolsz. Valószínűleg tudja a gyerekeid korát, tudja a gyerekeid nemét.” Murphy hozzátette, hogy a Tesco a a mesterséges intelligencia képességeket illetően eltörpül az olyan kiskereskedőkhöz képest, mint az Amazon. "Mi abszolút parányok vagyunk. De készen állunk a harcra”.
A Tesco azt tervezi, hogy jelentősen kiterjeszti a mesterséges intelligencia alkalmazását a vásárlói adatokra, a lánc a vásárlási szokások személyre szabásával igyekszik több vásárlót vonzani. Ken Murphy vezérigazgató elmondta, hogy a cég a Clubcard hűségprogramból származó adatok mellett a mesterséges intelligenciát is felhasználhatja arra, hogy a vásárlóknak egészségesebb dolgokat javasoljon, és csökkentse a hulladék mennyiségét.
"El tudom képzelni, hogy idővel a rendszer azt mondja: 'Észrevettem, hogy a kosaradban lévő áruk sótartalma 250%-a a napi ajánlott mennyiségnek. Javaslom, hogy ezt, ezt és ezt helyettesítse” - mondta Murphy a Future of Retail (A kiskereskedelem jövője) konferencián Londonban. "Az MI segíthet csökkenteni a fizetendő számlát, csökkentheti a pazarlást, és javíthatja a Clubcard eredményét és erejét” - mondta, hozzátéve, hogy a mesterséges intelligencia "forradalmasítani fogja a vásárlók és a kiskereskedők közötti interakciót." A Tesco Clubcardot több mint 22 millió brit háztartás használja. A rendszer központi szerepet játszik a csoport stratégiájában, amelynek célja, hogy több vásárlót vonzzon és tartson meg üzleteiben. Elismerte, hogy ezek a tervek a személyes adatok jelentős mennyiségű tárolásával járnak, ami egyes felhasználóknál adatvédelmi aggályokat vethet fel.
Mark Adams, a BigCommerce kiskereskedelmi szoftverszolgáltató cég alelnöke szerint a vásárlások egyénre szabása egyre népszerűbb a kiskereskedők körében. "A legtöbb vállalat, kiskereskedő és márka átfogó stratégiája a személyre szabottság fejlesztése. Ez az első számú dolog, amit a hűség, a nyereségesség és a relevancia javítása érdekében tehetünk. A mesterséges intelligencia és a technológia segít ennek megvalósításában” - mondta ugyanezen a konferencián. Az adatmegosztással kapcsolatos aggályokat elismerve hozzátette: "Mindig lesznek olyan ügyfelek, akiknek ez nem tetszik, de engem, mint fogyasztót nem érdekel, hogy átadom az adatokat, ha megfelelő élményt kapok vissza.”
Ken Murphy vezérigazgató
A Pets at Home vezérigazgatója, Lyssa McGowan, aki szintén felszólalt a rendezvényen, azt mondta: "Már most is gépi tanulást használunk arra, hogy kitaláljuk, milyen utalványokat adjunk az embereknek, hiszen tudjuk, mit reggelizik a kutyájuk” - mondta. "A mesterséges intelligencia lehetővé teszi számunkra, hogy ezt még hatékonyabban tegyük.” A Tesco már most is alkalmaz korlátozott mértékben mesterséges intelligenciát a Clubcard kínálatában, olyan dolgokat kínálva a vásárlóknak, mint a vásárlási szokásaik alapján személyre szabott kihívások. Murphy szerint azonban „ahhoz, hogy elérjük azt a kapcsolati szintet, ahol a vásárlók úgy érzik, hogy a Clubcard szó szerint elvégzi helyettük a munkát, széles körben kell használnunk a generatív MI-t”.
A Tesco az elmúlt években megerősítette informatikai részlegét, mivel a vállalat egy saját technológia kifejlesztése felé fordult, ahelyett, hogy azt külsős cégektől vásárolná meg. Murphy szerint „hatalmas javulás történt a technológiai környezetünkben”, mióta a vállalat 2018-ban felvette Guus Dekkers-t műszaki vezérigazgatónak. A Tesco jelenleg több mint 5000 embert foglalkoztat a műszaki részlegén, és évente további mintegy 300 embert vesz fel pluszban. „Az MI látja, hogyan vásárolsz, és kikövetkezteti, hogy kinek vásárolsz. Valószínűleg tudja a gyerekeid korát, tudja a gyerekeid nemét.” Murphy hozzátette, hogy a Tesco a a mesterséges intelligencia képességeket illetően eltörpül az olyan kiskereskedőkhöz képest, mint az Amazon. "Mi abszolút parányok vagyunk. De készen állunk a harcra”.