SG.hu

Meg kell újítani a brit iskolák matematika oktatását

A Royal Society elnöke szerint Nagy-Britannia egyedi abban, hogy a gyerekek 16 évesen elhagyhatják a tantárgyat.

A Royal Society szerint az Egyesült Királyságnak át kell alakítania a matematika tantervét, hogy felkészítse a fiatalokat a számítástechnika és az adatfeldolgozás növekvő igényeire, hozzátéve, hogy az országot az a veszély fenyegeti, hogy a „lassú sávban” marad. Egy most közzétett tanulmányában az intézmény a matematika sokkal szélesebb körű elterjesztésére szólított fel az iskolai tantervben, beleértve az „általános kvantitatív műveltséget” a nem szakmabeliek számára, hogy megbirkózhassanak a félinformációkkal, a mesterséges intelligenciával és a statisztikákkal. A „A matematikai és adatoktatás új megközelítése” című jelentés szerint a brit felnőttek fele rendelkezik a 11 évesektől elvárt számolási készséggel, és a 15 évesek csaknem negyede nem képes olyan alapvető matematikai műveletekre, mint például a valutaátváltás elvégzése.

Sir Adrian Smith, a Royal Society elnöke a világ oktatási rendszerei között „igazán különös tanulónak” nevezte az Egyesült Királyságot, amely az utolsó két évben a tantárgyak szélsőséges szakosodásának részeként lehetővé teszi, hogy a diákok 16 éves korukban elhagyják a matematikát. "Ha elkésünk, akkor a lassú sávba kerülünk” - mondta, és felszólította a kormányt, hogy a tanterv felülvizsgálata során építse be és bővítse ki ajánlásaikat. „Ez a gyors haladás és átalakulás pillanata” - tette hozzá. Az Egyesült Királyság legjelentősebb tudományos testületének jelentése a szakértőkkel és a munkaadókkal folytatott konzultációkat követően készült, és a matematikaoktatással kapcsolatos növekvő aggodalmakat tükrözi. Figyelmeztetett: „A matematikai és adatismeret alapvető fontosságúvá vált a mindennapi életben, de túl sok polgárunknak gyenge a számolási készsége, és túl kevesen rendelkeznek olyan magas szintű matematikai és adatismerettel, amelyre a jövőben szükség lesz”.

A múlt hónapban közzétett GCSE eredmények azt mutatják, hogy a négyes vagy annál jobb osztályzatot kapott matematika dolgozatok 59,5 százalékra csökkentek a tavalyi 61,1 százalékról, ami vitát váltott ki arról, hogyan lehetne javítani az eredményeken. A jelentés kiemeli azokat az országokat, amelyek tovább léptek az iskolai matematika újragondolása és bővítése terén, köztük Új-Zélandot, Szingapúrt, Németországot és Svédországot, valamint olyan régiókat, mint Kalifornia és Ontario. A jelentés felszólított arra, hogy a tanfolyamokon fogadjanak el számítási eszközöket és technológiákat, például táblázatkezelőket, alkalmazásokat és programozási platformokat, valamint arra, hogy a kormány helyezze előtérbe a képzett új tanárok felvételét és a meglévők szakmai fejlődésének folytatását.

Sir Martin Taylor, a Royal Society matematikaoktatással foglalkozó tanácsadó bizottságának elnöke hangsúlyozta, hogy nem a „magas szintű matematikai kutatás”, hanem a „matematika mindenkinek” szükséges a diákok szélesebb csoportjának elérése érdekében. Kritizálta azt a követelményt, hogy a matematika érettségi vizsgán megbukottak többször is megismételhetik a vizsgát, mint „az egyik legnagyobb botrányt”, amelyet kezelni kell, és jobb erőfeszítéseket kell tenni a megfelelő tanulás motiválására és a készségek hasznosabb értékelésére.

Az oktatási minisztérium szerint: „A számokkal való jártasság kulcsfontosságú készség az életben, ezért elkötelezettek vagyunk amellett, hogy minden gyermeknek biztosítsuk, hogy erős alapokat tudjon építeni matematikából. "Elindítottuk a tanterv és az értékelés felülvizsgálatát, amely a 16-18 éves korosztályra is kiterjed, és célja, hogy minden tanuló kiváló alapokat teremtsen matematikából, valamint olyan alapvető ismereteket és készségeket, amelyek lehetővé teszik számukra a boldogulást.”.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #3
    A briteknel is otthagyhatja 16 evesen, csak addig kotelezo az oktatas. Utanna mar csak az tanul aki szeretne es azt amit szeretne. Ha tovabb akar menni, akkor persze vannak kovetelmenyek, egyebkent meg megorzik a gyerekeket meg ket evig ha akarjak.

    Az, hogy az oktatas szinvonala csokken, ha nem kotelezo tanulni nem ujdonsag, de nagyon melyen rasszista lenne ujra kotelezove tenni, igy nem varhato ebben valtozas. Nem mintha az elso 16 evben annyira kotelezo lenne tanulni, nem veletlen, hogy amerikaban sok helyen ma mar az erettseginek nem feltetele az irni olvasni tudas.
  • CommieSlayer #2
    Az nem jó ha tudnak számolni. Hát ki venné fel azt a rengeteg értelmetlen hitelt, ha ki tudnák számolni, hogy mennyit kell visszafizetni?
  • Csaba161 #1

    Ez nem egyedi, Magyarországon is elhagyhatja, igaz az összes tárgyal együtt, mivel 16 éves korában bárki otthagyhatja Magyarországon az iskolát...


    Utoljára szerkesztette: Csaba161, 2024.09.05. 19:36:47