Gyurkity Péter
Nem tud feljönni a Microsoft Edge
A böngészők versenyében továbbra is kikezdhetetlen a Chrome előnye.
Az asztali és mobilos böngészők kategóriáján belül hosszú évekkel ezelőtt hozzászokhattunk az új normalitáshoz, amelyben már a Google, nem pedig a Microsoft (korábbi) megoldása őrizte első helyét. A helyzet azóta sem változott lényegesen, a redmondi cég új fejlesztésével sem tudja ledolgozni az időközben összeszedett komoly hátrányt.
A szegmensen belül nemrég még arról írtunk, hogy a Chrome messze a legsebezhetőbb, ez azonban nem akadályozta meg a szoftvert abban, hogy megtartsa vezető szerepét. Mi több, a fejlesztés továbbra is a teljes piac durván kétharmadát uralja, legalábbis a Statcounter legfrissebb adatai szerint, amelyeket az év elején tettek közzé a piackutató cég hivatalos oldalán. Ezek azt mutatják meg nekünk, hogy a Chrome maradt 66 százalékon, egészen pontosan az asztali böngészők versenyében, míg a második helyezett Edge, amelynek fő feladata a status quo megtörése lenne, nem tud igazán előrelépni. Ez utóbbi versenyző alig maradt el 11 százaléktól, viszont a redmondi illetékesek nyilván sokkal többet reméltek az immár Chromium-alapú megoldástól.
A harmadik helyre ismét az Apple Safari futott be, mégpedig csaknem 9 százalékos részesedéssel, ami belátható időn belül szintén nem fog komoly mértékben módosulni, hiszen ezen szoftver kizárólag a cég saját platformjain található meg, ami eleve leszűkíti annak mozgásterét. Érdekes módon a Firefox csak a negyedik helyre volt jó, hiszen a teljes asztali szegmens alig 7,2 százalékát tudta csak megszerezni, míg a sort az ötödik helyen az Opera zárta, a maga 3,3 százalékával, ami gyakorlatilag alig kimutatható szelet.
A felhasználók jó része tehát a Microsoft minden igyekezete ellenére sem akar böngészőt váltani, meglátjuk, hogy ezt a jövőben milyen további lépésekkel igyekeznek majd megváltoztatni.
Az asztali és mobilos böngészők kategóriáján belül hosszú évekkel ezelőtt hozzászokhattunk az új normalitáshoz, amelyben már a Google, nem pedig a Microsoft (korábbi) megoldása őrizte első helyét. A helyzet azóta sem változott lényegesen, a redmondi cég új fejlesztésével sem tudja ledolgozni az időközben összeszedett komoly hátrányt.
A szegmensen belül nemrég még arról írtunk, hogy a Chrome messze a legsebezhetőbb, ez azonban nem akadályozta meg a szoftvert abban, hogy megtartsa vezető szerepét. Mi több, a fejlesztés továbbra is a teljes piac durván kétharmadát uralja, legalábbis a Statcounter legfrissebb adatai szerint, amelyeket az év elején tettek közzé a piackutató cég hivatalos oldalán. Ezek azt mutatják meg nekünk, hogy a Chrome maradt 66 százalékon, egészen pontosan az asztali böngészők versenyében, míg a második helyezett Edge, amelynek fő feladata a status quo megtörése lenne, nem tud igazán előrelépni. Ez utóbbi versenyző alig maradt el 11 százaléktól, viszont a redmondi illetékesek nyilván sokkal többet reméltek az immár Chromium-alapú megoldástól.
A harmadik helyre ismét az Apple Safari futott be, mégpedig csaknem 9 százalékos részesedéssel, ami belátható időn belül szintén nem fog komoly mértékben módosulni, hiszen ezen szoftver kizárólag a cég saját platformjain található meg, ami eleve leszűkíti annak mozgásterét. Érdekes módon a Firefox csak a negyedik helyre volt jó, hiszen a teljes asztali szegmens alig 7,2 százalékát tudta csak megszerezni, míg a sort az ötödik helyen az Opera zárta, a maga 3,3 százalékával, ami gyakorlatilag alig kimutatható szelet.
A felhasználók jó része tehát a Microsoft minden igyekezete ellenére sem akar böngészőt váltani, meglátjuk, hogy ezt a jövőben milyen további lépésekkel igyekeznek majd megváltoztatni.