Berta Sándor
Csökken a GIF-fájlok népszerűsége
A képformátumot a hatékonyabb MP4 váltotta fel, de a mémeknél még inkább képet használnak videó helyett.
A GIF-et az amerikai CompuServe vezette be 1987-ben. A The Atlantic most arról számolt be, hogy a az elmúlt időszakban a GIF-ek kezdtek háttérbe szorulni, mert a képformátumot egyre több felhasználó tartja "kínosnak", "bénának". Pedig nemrég a GIF-fájlok népszerűsége még az emodzsikéval vetekedett, azonban mostanra a használatuk radikálisan visszaesett. Ennek oka elsősorban az, hogy a konkurens MP4 világszerte elterjedt, mert hatékonyabbnak bizonyult.
Volt olyan időszak, hogy bizonyos témák túl gyakran jelennek meg - például Leonardo DiCaprio formájában, aki A nagy Gatsby című film egyik jelenetében koccintásra emeli a poharat. Ez akkor vált lehetővé, amikor a különböző oldalak és üzenetküldők integrálták a GIF-ek egyszerű keresésének és a bejegyzésekhez való hozzáadásának lehetőségét. (A Giphy nevű New York-i startupnak köszönhetően az animált képek napjainkban már a Facebook és a Slack rendszerében is használhatók. ) Bár mostanra a GIF-ek népszerűsége alaposan csökkent, egy kis közösség életben akarja tartani a GIF-kultúrát. A képformátumot olyan dologként értékelik, amely - a fotókkal és videókkal ellentétben - elképzelhetetlen lett volna az internet nélkül.
A GIF formátumra a halálos csapást a technikailag jobb alternatívák, elsősorban az MP4 jelenthetik. A videoformátum jobb tömörítéssel rendelkezik, ezért még kisebb fájlok készíthetők a segítségével. A GIF-et támogatók szerint ugyanakkor a képformátum esetében az átmenetek sokkal gördülékenyebben valósulnak meg.
A GIF-et az amerikai CompuServe vezette be 1987-ben. A The Atlantic most arról számolt be, hogy a az elmúlt időszakban a GIF-ek kezdtek háttérbe szorulni, mert a képformátumot egyre több felhasználó tartja "kínosnak", "bénának". Pedig nemrég a GIF-fájlok népszerűsége még az emodzsikéval vetekedett, azonban mostanra a használatuk radikálisan visszaesett. Ennek oka elsősorban az, hogy a konkurens MP4 világszerte elterjedt, mert hatékonyabbnak bizonyult.
Volt olyan időszak, hogy bizonyos témák túl gyakran jelennek meg - például Leonardo DiCaprio formájában, aki A nagy Gatsby című film egyik jelenetében koccintásra emeli a poharat. Ez akkor vált lehetővé, amikor a különböző oldalak és üzenetküldők integrálták a GIF-ek egyszerű keresésének és a bejegyzésekhez való hozzáadásának lehetőségét. (A Giphy nevű New York-i startupnak köszönhetően az animált képek napjainkban már a Facebook és a Slack rendszerében is használhatók. ) Bár mostanra a GIF-ek népszerűsége alaposan csökkent, egy kis közösség életben akarja tartani a GIF-kultúrát. A képformátumot olyan dologként értékelik, amely - a fotókkal és videókkal ellentétben - elképzelhetetlen lett volna az internet nélkül.
A GIF formátumra a halálos csapást a technikailag jobb alternatívák, elsősorban az MP4 jelenthetik. A videoformátum jobb tömörítéssel rendelkezik, ezért még kisebb fájlok készíthetők a segítségével. A GIF-et támogatók szerint ugyanakkor a képformátum esetében az átmenetek sokkal gördülékenyebben valósulnak meg.