Berta Sándor
Még két évig tartó chiphiányra számít az Airbus
A piaci zavar a repülőgépgyártóknak is rengeteg problémát okoz.
Mike Schöllhorn, az Airbus védelmi részlegének vezetője azt nyilatkozta, hogy arra számít, hogy a tavaly január óta tartó chiphiány tovább folytatódik és a probléma még két évig kísérni fogja az iparágat. A menedzser hangsúlyozta, hogy a jelenség a légiközlekedési ágazatot eltolva érintette az autóiparhoz képest, a katonai ágazat pedig még később fogja megérezni az alacsony darabszámok miatt, "de egy bizonyos ponton őket is érinteni fogja".
Schöllhorn rámutatott, hogy a múltban az iparág Oroszországból vásárolt titánt, de most más források felé orientálódnak, ami még az idén megtörténik. Az Airbus illetékese ugyanakkor kiemelte, hogy a vállalatnak még mindig elegendő készlete van a folyó évre.
Az Airbus védelmi részlege sokáig problémás üzletágnak számított a holdingon belül, Schöllhorn szerint azonban a társaság számára "horgony" funkciót tölt be és anticiklikusan fejlődik. Az ukrajnai orosz inváziót követően a kormányzati védelmi kiadások növekedése várható. A német kormány 100 milliárd eurós különprogramot indított a Bundeswehr számára, amelyből 41 milliárd eurót a légierőre fordítanak. Az Airbus csak tőlük több tízmilliárd eurós bevételre számít. Emellett az óriáscég egy könnyű támogató helikopter megvásárlásáért is versenyben van és az Eurofighter típust elektronikus hadviselésre is felkészítik. Spanyolország 20 Eurofighter repülőgépet rendelt az Airbustól, azokat 2026-tól szállítják le. Az üzlet értéke 2 milliárd euró, s nem csak a repülőgépeket és a hajtóműveket, hanem egy szimulátort és a szükséges karbantartást is magában foglalja.
Mike Schöllhorn, az Airbus védelmi részlegének vezetője azt nyilatkozta, hogy arra számít, hogy a tavaly január óta tartó chiphiány tovább folytatódik és a probléma még két évig kísérni fogja az iparágat. A menedzser hangsúlyozta, hogy a jelenség a légiközlekedési ágazatot eltolva érintette az autóiparhoz képest, a katonai ágazat pedig még később fogja megérezni az alacsony darabszámok miatt, "de egy bizonyos ponton őket is érinteni fogja".
Schöllhorn rámutatott, hogy a múltban az iparág Oroszországból vásárolt titánt, de most más források felé orientálódnak, ami még az idén megtörténik. Az Airbus illetékese ugyanakkor kiemelte, hogy a vállalatnak még mindig elegendő készlete van a folyó évre.
Az Airbus védelmi részlege sokáig problémás üzletágnak számított a holdingon belül, Schöllhorn szerint azonban a társaság számára "horgony" funkciót tölt be és anticiklikusan fejlődik. Az ukrajnai orosz inváziót követően a kormányzati védelmi kiadások növekedése várható. A német kormány 100 milliárd eurós különprogramot indított a Bundeswehr számára, amelyből 41 milliárd eurót a légierőre fordítanak. Az Airbus csak tőlük több tízmilliárd eurós bevételre számít. Emellett az óriáscég egy könnyű támogató helikopter megvásárlásáért is versenyben van és az Eurofighter típust elektronikus hadviselésre is felkészítik. Spanyolország 20 Eurofighter repülőgépet rendelt az Airbustól, azokat 2026-tól szállítják le. Az üzlet értéke 2 milliárd euró, s nem csak a repülőgépeket és a hajtóműveket, hanem egy szimulátort és a szükséges karbantartást is magában foglalja.