Berta Sándor
Pánikot okozott Japánban az Internet Explorer támogatásának a leállítása
Japánban számos szervezet támaszkodott az Internet Explorerre, így most a szigetországban káosz következett be, mert rengeteg vállalkozás és intézmény halogatta a más böngészőre való átváltást.
A Microsoft június 15-én állította le az Internet Explorer támogatását. Az elavult böngésző nem kap több javítást és frissítést. A Nikkei Asia most arról számolt be, hogy a lépés pánikot váltott ki sok szigetországi vállalatnál és hivatalban. A háttérben az áll, hogy az érintett cégek és intézmények elmulasztották, hogy időben megtegyék a megfelelő intézkedéseket.
Az érintettek olyan honlapokat működtetnek, amelyek csak az Internet Explorerrel kompatibilisek és az utolsó percig vártak az aktualizálásokkal. A Computer Engineering & Consulting nevű szoftverfejlesztő céget - amelynek az ügyfelei főleg hivatalok, bankok, gyártó és logisztikai cégek - közölte, hogy április óta elárasztották a kapcsolódó kérdések és megkeresések. A helyzet azért is érthetetlen, mert már hosszú ideje mindenki tudott az Internet Explorer támogatásának a leállításáról, mégsem tettek semmit és folyamatosan halogatták az átállást. A CEC illetékese arra számít, hogy a káosz a halogató ügyfelek között "több hónapig" tart majd.
Az egyik szolgáltató felmérése rámutatott, hogy a japán társaságok és intézmények 49 százaléka megbízik az Internet Explorerben és a mindennapi munkára is azt alkalmazza. A jelentés alapján a böngészővel elérhető alkalmazásokat a vállalatok és a hatóságok munkaidő-nyilvántartásra, költségelszámolásra és egyéb belső feladatokra használják. A Nikkei Asia szerint a kormányzati szervek különösen lassan reagáltak a szoftver kivezetésére, néhányuk még mindig az Internet Explorert jelöli meg az egyetlen ajánlott böngészőként. Mások a Microsoft utód böngészőjét, az Edge-et vagy a Google Chrome-ot ajánlják.
A Microsoft június 15-én állította le az Internet Explorer támogatását. Az elavult böngésző nem kap több javítást és frissítést. A Nikkei Asia most arról számolt be, hogy a lépés pánikot váltott ki sok szigetországi vállalatnál és hivatalban. A háttérben az áll, hogy az érintett cégek és intézmények elmulasztották, hogy időben megtegyék a megfelelő intézkedéseket.
Az érintettek olyan honlapokat működtetnek, amelyek csak az Internet Explorerrel kompatibilisek és az utolsó percig vártak az aktualizálásokkal. A Computer Engineering & Consulting nevű szoftverfejlesztő céget - amelynek az ügyfelei főleg hivatalok, bankok, gyártó és logisztikai cégek - közölte, hogy április óta elárasztották a kapcsolódó kérdések és megkeresések. A helyzet azért is érthetetlen, mert már hosszú ideje mindenki tudott az Internet Explorer támogatásának a leállításáról, mégsem tettek semmit és folyamatosan halogatták az átállást. A CEC illetékese arra számít, hogy a káosz a halogató ügyfelek között "több hónapig" tart majd.
Az egyik szolgáltató felmérése rámutatott, hogy a japán társaságok és intézmények 49 százaléka megbízik az Internet Explorerben és a mindennapi munkára is azt alkalmazza. A jelentés alapján a böngészővel elérhető alkalmazásokat a vállalatok és a hatóságok munkaidő-nyilvántartásra, költségelszámolásra és egyéb belső feladatokra használják. A Nikkei Asia szerint a kormányzati szervek különösen lassan reagáltak a szoftver kivezetésére, néhányuk még mindig az Internet Explorert jelöli meg az egyetlen ajánlott böngészőként. Mások a Microsoft utód böngészőjét, az Edge-et vagy a Google Chrome-ot ajánlják.