Berta Sándor
Nem kapnak reklámbevételeket a klímaváltozás-tagadó YouTube-csatornák
Keresés terén is valódi segítséget jelentő információkkal akarja megismertetni az internetezőket a Google.
Sundar Pichai, a Google első embere közölte, hogy olyan változtatásokat akarnak megvalósítani, amelyeknek köszönhetően a felhasználók a jövőben információkat kaphatnak arról, hogy miként lehetnek környezetbarátabbak az utazások, a vásárlások és a pénzügyek során. A klímaváltozás témáira való keresésnél is megbízható forrásokból akarnak információkat kínálni. Ilyen forrás lehet például az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ).
Pichai kijelentette, hogy nem csupán a vállalatok kérdezik meg, hogy mit tehetnek még azért, hogy segítsenek a bolygón, hanem egyre több magánszemély is felteszi ezt a kérdést. A változások között van, hogy a Google a jövőben a repülőutak esetében a repülési idő és az ár mellett meg fogja mutatni az út szén-dioxid-kibocsátását is. A Google Térkép esetében pedig a navigációnál elérhető lesz a legkisebb üzemanyag-fogyasztással megtehető út is.
Egyszerűbb lesz a fenntartható termékekre és szolgáltatásokra való keresés. Amennyiben például egyes szállodák megfelelnek bizonyos szabványoknak, akkor "ökológiailag minősített" jelöléssel lesznek ellátva. A termékkeresésekben láthatóvá válnak a fenntarthatósági tanúsítványok. Az új rendszert elsőként a mosógépeknél és a mosogatógépeknél vezetik be. Az új autót keresők könnyebben megtalálják majd a hibrid és az elektromos modelleket és azokat összehasonlíthatják a benzinesekkel. Kate Brandt, a Google fenntarthatóságért felelős vezetője szerint csak a Google Térképnél bevezetett módosítás miatt évente több mint egymillió tonna szén-dioxiddal kevesebbet bocsáthatnak majd ki. Ez olyan, mint ha 200 000 autót vennének ki a forgalomból.
Ezzel együtt komoly szigorításokat is bevezetnek. A most végrehajtott frissítés alapján a jövőben nem kereshetnek hirdetésekkel pénzt azok a YouTube-csatornával rendelkező személyek, akik tagadják a klímaváltozást. Az érintettek más módon, például a tartalmakért fizetett összegekkel sem juthatnak bevételhez a videomegosztó platformon. A webes konszern kiemelte, hogy az új szabályozással az olyan állítások ellen akarnak harcolni, mint "a klímaváltozás csalás". Emellett a társaság így akarja szankcionálni a Föld felmelegedésének és az emberiség e folyamatokban játszott szerepének a tagadását.
Az óriáscég a változtatással kapcsolatban azzal érvelt, hogy a portálon a reklámjaikat elhelyező személyek és vállalatok nem akarják a hirdetéseiket ilyen tartalmak mellett látni. A módosítások összhangban állnak a Google azon törekvéseivel, hogy szeretne fenntarthatóbb vállalakozás lenni és hozzájárulni a globális felmelegedés elleni harchoz. A lépés biztosan kedvező fogadtatásra fog találni a cég reklámpartnereinél és a környezetvédőknél.
Sundar Pichai, a Google első embere közölte, hogy olyan változtatásokat akarnak megvalósítani, amelyeknek köszönhetően a felhasználók a jövőben információkat kaphatnak arról, hogy miként lehetnek környezetbarátabbak az utazások, a vásárlások és a pénzügyek során. A klímaváltozás témáira való keresésnél is megbízható forrásokból akarnak információkat kínálni. Ilyen forrás lehet például az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ).
Pichai kijelentette, hogy nem csupán a vállalatok kérdezik meg, hogy mit tehetnek még azért, hogy segítsenek a bolygón, hanem egyre több magánszemély is felteszi ezt a kérdést. A változások között van, hogy a Google a jövőben a repülőutak esetében a repülési idő és az ár mellett meg fogja mutatni az út szén-dioxid-kibocsátását is. A Google Térkép esetében pedig a navigációnál elérhető lesz a legkisebb üzemanyag-fogyasztással megtehető út is.
Egyszerűbb lesz a fenntartható termékekre és szolgáltatásokra való keresés. Amennyiben például egyes szállodák megfelelnek bizonyos szabványoknak, akkor "ökológiailag minősített" jelöléssel lesznek ellátva. A termékkeresésekben láthatóvá válnak a fenntarthatósági tanúsítványok. Az új rendszert elsőként a mosógépeknél és a mosogatógépeknél vezetik be. Az új autót keresők könnyebben megtalálják majd a hibrid és az elektromos modelleket és azokat összehasonlíthatják a benzinesekkel. Kate Brandt, a Google fenntarthatóságért felelős vezetője szerint csak a Google Térképnél bevezetett módosítás miatt évente több mint egymillió tonna szén-dioxiddal kevesebbet bocsáthatnak majd ki. Ez olyan, mint ha 200 000 autót vennének ki a forgalomból.
Ezzel együtt komoly szigorításokat is bevezetnek. A most végrehajtott frissítés alapján a jövőben nem kereshetnek hirdetésekkel pénzt azok a YouTube-csatornával rendelkező személyek, akik tagadják a klímaváltozást. Az érintettek más módon, például a tartalmakért fizetett összegekkel sem juthatnak bevételhez a videomegosztó platformon. A webes konszern kiemelte, hogy az új szabályozással az olyan állítások ellen akarnak harcolni, mint "a klímaváltozás csalás". Emellett a társaság így akarja szankcionálni a Föld felmelegedésének és az emberiség e folyamatokban játszott szerepének a tagadását.
Az óriáscég a változtatással kapcsolatban azzal érvelt, hogy a portálon a reklámjaikat elhelyező személyek és vállalatok nem akarják a hirdetéseiket ilyen tartalmak mellett látni. A módosítások összhangban állnak a Google azon törekvéseivel, hogy szeretne fenntarthatóbb vállalakozás lenni és hozzájárulni a globális felmelegedés elleni harchoz. A lépés biztosan kedvező fogadtatásra fog találni a cég reklámpartnereinél és a környezetvédőknél.