Berta Sándor

Mesterséges intelligencia irányíthatja az izraeli csapatokat

Az egységek ezáltal sokkal hatékonyabban végezhetik a feladataikat.

A jövő harcterei túl sok információt generálnak az emberek számára, ezért szükség lehet a mesterséges intelligencia használatára - legalábbis ezt az álláspontot képviseli Izrael, amely az Israel Aerospace Industries (IAI) szakembereinek bevonásával az év végéig kifejleszti a technológiára épülő Athena nevű rendszert. Az elvárás az, hogy az Athena sokkal hatékonyabbá tegye a harctéren az izraeli csapatokat. A megoldás várhatóan a következő évtizedben jelenhet meg az ütközetekben, de bizonyos funkcióit már a következő években is tesztelhetik majd - minderről a The Telegraph számolt be, miután a szerkesztői megtekinthették egy harckocsi-ütközet szimulációjában az Athena kipróbálását.

Az egyik teszt során öt tankot hálózatba kötöttek a mesterséges intelligencia segítségével. Az egyes járművek infra- és radarszenzorainak adatait összegyűjtő irányítóeszköz akkora volt, mint egy okostelefon. A modul a parancsnok számára az egységinformációkat valós időben jelenítette meg egy virtuális harctéren. Eli Birenbaum ezredes, az izraeli fegyveres erők katonai architektúrákért felelős részlegének vezetője kifejtette, hogy már nem vagyunk nagyon messze attól az időtől, amikor a parancsnokok megkaphatják a harctér automatizált leképezését.

Az Athena ajánlásokat fogalmaz meg az egységek parancsnokainak, hogy melyek a legjobb taktikák, továbbá átveheti a harckocsik és a tűzvezető rendszerek vezérlését. Birenbaum szerint az Athena vagy legalábbis annak bizonyos részei már rövid időn belül alkalmazhatók lesznek. A fejlesztés 90 százalékos valószínűséggel elkészülhet az esztendő végére. Az egyik legnagyobb kihívás az, hogy a katonákat meggyőzzék arról, hogy megbízzanak a gépekben. Az egyes fegyverek használatával kapcsolatos végső döntést ugyanakkor az emberek hoznák meg. A járművek mozgása, a célpontok kijelölése és leküzdése azonban automatikusan történne.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Jawarider #4
    Skynet épül. És tényleg.
  • end3 #3
    Ahol a számtech. megjelenik és hálózat is van, ott hackerek bevetésével lehet az AI-t bármilyen, a gazdájának akaratával ellentétes célra is használni. "Fogást" találni, exploitot fejleszteni bármikor lehet. (Csak egy "jó" embert kell rendesen megfizetni, - mondjuk egy Ural alatti titkos bázison, - és anélkül hogy egyetlen rakétát is legyártana a megtámadott, az ellenséget a saját maga által fejlesztett, pénzelt haditechnikájával lehet megsemmisíteni, akár negyed óra alatt. - Mert tudjuk, bármilyen zseniális is lehet egy számítógépes rendszer, a "fagyi" időnként visszanyal.)
    Utoljára szerkesztette: end3, 2021.05.07. 08:34:29
  • kvp #2
    Az emberi dontes kb. olyan lesz a vegen mint a Jetson csaladban, ahol George csak az Ok gombot nyomokodja, minden mast a szamitogepe (Rudy) csinal. Ja igen es nincs is masik gomb a pulton, mindent csak jovahagyni lehet, de nincs is igeny ra... Szoval gyakorlatilag RTS-t fognak jatszani az izraeli katonak a robotokkal az ellenseges civilek es harcosok ellen. Mivel penzuk van, de folos katonajuk nincsen ezert ertheto a dontes, csak elegge aszimmetrikussa valik tole a haboru.
  • repvez #1
    "Az egyes fegyverek használatával kapcsolatos végső döntést ugyanakkor az emberek hoznák meg. A járművek mozgása, a célpontok kijelölése és leküzdése azonban automatikusan történne."

    És ez már nem meszse van attól, hogy csak önálloan hajtsák végre a bevetéseket.
    Mert igy is eléggé egyenlötlen lesz a feltétel azzal szemben aki nem AI által irtányitott fegyverekkel jármuvekkel rendelkezik. mig a másik félnek " csak anyagi " kára keletkezik, mert azt nem irják, hogy nem lehet távolrol irányitani vagy a döntés meghozatalának személyesen jelen kellene lenni.
    Akárcsak a dronoknál, egy operátor akár el tudja igy kezelni egy kisebb egységet is mint egy RTS-nél.