Berta Sándor
Az ügyfelek felé nyit az Atos
A francia óriáscég négy területre összpontosít.
Elie Girard, az Atos vezetője át akarja alakítani a konszernt azért, hogy az közelebb legyen az ügyfelekhez, ugyanakkor továbbra is a technológiára támaszkodjon.
A menedzser mindenekelőtt kitért a GAIA-X nagy teljesítményű, versenyképes, biztonságos és a bizalmat gerjesztő európai felhőkörnyezetre, amely hét fő elemre épül. Ezek az európai adatvédelem, a nyitottság és átláthatóság, a bizalom, a szuverenitás és önmeghatározás, a piacokhoz való szabad hozzáférés és az európai értékteremtés, a modularitás és interoperabilitás, valamint a felhasználóbarát működés. 2020 júniusában a programot 22 német és francia vállalat karolta fel, köztük volt a Bosch, az SAP, a Siemens, illetve az Atos, az Orange és a Dassault Systems. Tavaly novemberben csatlakozott a kezdeményezéshez az Amazon Web Services, a Google, a Huawei, a Microsoft, a Palantir és a VMware is. Girard kijelentette, hogy az elmúlt időszakban némi félreértés alakult ki a projekttel kapcsolatban, mert az nem azért jött létre, hogy konkurens ajánlatot kínáljon az amerikai és az ázsiai felhőszolgáltatók megoldásaihoz képest. Vagyis nem arról van szó, hogy a GAIA-X az Alibaba, az Amazon, a Google Cloud és a Microsoft ellen van, hanem sokkal inkább szabványokat fektet le. Ezek a szabványok Európában a társaságok számára az adatok átvitelét vagy az adatvédelmét garantálják. Az Atos első embere szerint elvileg minden felhőszolgáltatónak, amely az európai piacon meg akarja vetni a lábát, el kellene fogadnia ezeket a szabályokat.
Girard egyébként a kezdeményezést az 1990-ban bevezetett GSM szabványhoz hasonlította, amelyet később világszerte elfogadtak és alkalmaztak. Ez a szabványosítás volt eddig az egyik legnagyobb európai technológiai siker. Ahhoz, hogy a GAIA-X is ugyanilyen sikeres legyen, a szabványokat legkésőbb az év végéig el kellene fogadni. A folyamatba ugyanakkor még túl korai lenne bevonni a felhőszolgáltatókat. Minél több európai felhasználó fogja elfogadni a szabványokat, annál nagyobb lesz azok elfogadása az Amerikai Egyesült Államokban és Ázsiában is.
Az Atos célja az, hogy az évi 5-7 százalékos bevételnövekedést tartsa 2025-ig. Az elmúlt 10 esztendőben az óriáscég megvásárolta a Siemens és a Xerox IT-üzletágát, valamint a Bull számítógépgyártó konszernt. A közeljövővel kapcsolatban a menedzser megjegyezte, hogy miközben továbbra is kiépítik a technológiai platformjaikat, egyre jobban kell fókuszálniuk az ügyfeleikre. A Siemens az egyik legkomolyabb partnerükké vált, a német óriásban és az Atosban sok a közös, így itt az ideje, hogy a közösen kifejlesztett termékeket közösen is értékesítsék. Öt héttel ezelőtt például elnyertek egy megbízást, amelynek keretében a párizsi elővárosokba közlekedő négy új autonóm metróvonalból háromhoz 153 millió euró értékben ők szállítják a a hálózati infrastruktúrát több mint 129 kilométer hosszban. 49 állomást alakítanak ki és fognak üzemeltetni, illetve karbantartani. Nagy-Britanniában pedig a Siemens/Atos részt vesz a New Hospital Program keretében az egészségügyi rendszer korszerűsítésében és több mint 40 helyi kórház digitalizálásában.
Az Atos a digitális megoldásokra, a felhőkörnyezetre, a kiberbiztonságra, valamint a zöld számítógépek megalkotására és üzemeltetésére összpontosít. Ezek a területek tavaly a 11,2 milliárd euró bevétel 46 százalékát tették ki. A cél az, hogy 2025-ig ez az arány elérje a 65 százalékot. A felvásárlások szintén ezt a négy területet érintik. Girard szerint a kibertámadásokkal mindig együtt kell majd élnünk és senki sem képes arra, hogy azokat teljesen megakadályozza. A cél azonban az, hogy új technológiák és a mesterséges intelligencia segítségével a támadások számát, illetve az okozott kárt annyira lecsökkentsék, amennyire csak lehetséges.
Gerard tavaly novemberben azt nyilatkozta, hogy új impulzusokat adhat a vállalatoknak az otthoni munkavégzés. Az Atos a legnagyobb európai IT-szolgáltató, és a vetélytársainál jobban vészelte át a koronavírus-járvány eddigi időszakát.
Elie Girard, az Atos vezetője át akarja alakítani a konszernt azért, hogy az közelebb legyen az ügyfelekhez, ugyanakkor továbbra is a technológiára támaszkodjon.
A menedzser mindenekelőtt kitért a GAIA-X nagy teljesítményű, versenyképes, biztonságos és a bizalmat gerjesztő európai felhőkörnyezetre, amely hét fő elemre épül. Ezek az európai adatvédelem, a nyitottság és átláthatóság, a bizalom, a szuverenitás és önmeghatározás, a piacokhoz való szabad hozzáférés és az európai értékteremtés, a modularitás és interoperabilitás, valamint a felhasználóbarát működés. 2020 júniusában a programot 22 német és francia vállalat karolta fel, köztük volt a Bosch, az SAP, a Siemens, illetve az Atos, az Orange és a Dassault Systems. Tavaly novemberben csatlakozott a kezdeményezéshez az Amazon Web Services, a Google, a Huawei, a Microsoft, a Palantir és a VMware is. Girard kijelentette, hogy az elmúlt időszakban némi félreértés alakult ki a projekttel kapcsolatban, mert az nem azért jött létre, hogy konkurens ajánlatot kínáljon az amerikai és az ázsiai felhőszolgáltatók megoldásaihoz képest. Vagyis nem arról van szó, hogy a GAIA-X az Alibaba, az Amazon, a Google Cloud és a Microsoft ellen van, hanem sokkal inkább szabványokat fektet le. Ezek a szabványok Európában a társaságok számára az adatok átvitelét vagy az adatvédelmét garantálják. Az Atos első embere szerint elvileg minden felhőszolgáltatónak, amely az európai piacon meg akarja vetni a lábát, el kellene fogadnia ezeket a szabályokat.
Girard egyébként a kezdeményezést az 1990-ban bevezetett GSM szabványhoz hasonlította, amelyet később világszerte elfogadtak és alkalmaztak. Ez a szabványosítás volt eddig az egyik legnagyobb európai technológiai siker. Ahhoz, hogy a GAIA-X is ugyanilyen sikeres legyen, a szabványokat legkésőbb az év végéig el kellene fogadni. A folyamatba ugyanakkor még túl korai lenne bevonni a felhőszolgáltatókat. Minél több európai felhasználó fogja elfogadni a szabványokat, annál nagyobb lesz azok elfogadása az Amerikai Egyesült Államokban és Ázsiában is.
Az Atos célja az, hogy az évi 5-7 százalékos bevételnövekedést tartsa 2025-ig. Az elmúlt 10 esztendőben az óriáscég megvásárolta a Siemens és a Xerox IT-üzletágát, valamint a Bull számítógépgyártó konszernt. A közeljövővel kapcsolatban a menedzser megjegyezte, hogy miközben továbbra is kiépítik a technológiai platformjaikat, egyre jobban kell fókuszálniuk az ügyfeleikre. A Siemens az egyik legkomolyabb partnerükké vált, a német óriásban és az Atosban sok a közös, így itt az ideje, hogy a közösen kifejlesztett termékeket közösen is értékesítsék. Öt héttel ezelőtt például elnyertek egy megbízást, amelynek keretében a párizsi elővárosokba közlekedő négy új autonóm metróvonalból háromhoz 153 millió euró értékben ők szállítják a a hálózati infrastruktúrát több mint 129 kilométer hosszban. 49 állomást alakítanak ki és fognak üzemeltetni, illetve karbantartani. Nagy-Britanniában pedig a Siemens/Atos részt vesz a New Hospital Program keretében az egészségügyi rendszer korszerűsítésében és több mint 40 helyi kórház digitalizálásában.
Az Atos a digitális megoldásokra, a felhőkörnyezetre, a kiberbiztonságra, valamint a zöld számítógépek megalkotására és üzemeltetésére összpontosít. Ezek a területek tavaly a 11,2 milliárd euró bevétel 46 százalékát tették ki. A cél az, hogy 2025-ig ez az arány elérje a 65 százalékot. A felvásárlások szintén ezt a négy területet érintik. Girard szerint a kibertámadásokkal mindig együtt kell majd élnünk és senki sem képes arra, hogy azokat teljesen megakadályozza. A cél azonban az, hogy új technológiák és a mesterséges intelligencia segítségével a támadások számát, illetve az okozott kárt annyira lecsökkentsék, amennyire csak lehetséges.
Gerard tavaly novemberben azt nyilatkozta, hogy új impulzusokat adhat a vállalatoknak az otthoni munkavégzés. Az Atos a legnagyobb európai IT-szolgáltató, és a vetélytársainál jobban vészelte át a koronavírus-járvány eddigi időszakát.