Berta Sándor
Nehéz a gépi vásárlókkal versenyezni
A felhasználók a botoknál nem tudnak gyorsabban reagálni az egyes ajánlatokra vagy akciókra.
Gyakori, hogy a különböző leárazásoknál a meghirdetett akciós termékek nagyon gyorsan elfogynak. A jelenség csak részben köszönhető annak, hogy a kereskedők nem mérik fel megfelelően az igényeket és nem raktároznak be elegendő darabot az adott árucikkekből, hanem van más ok is.
A kereskedők gyakran megvalósítják azt, hogy ha már az ügyfél az akciós termék iránt érdeklődik, de az elfogyott, akkor megpróbálják rábeszélni egy másik, drágább alkatrészre. Ugyanakkor a vásárlók egy része meglehetősen furfangos módszereket alkalmaz a kinézett árucikkek megszerzésére, például botokat alkalmaznak. A jelenség különösen akkor tapasztalható, amikor valamilyen különleges eszköz értékesítésére kerül sor, jó példa volt erre nemrég a PlayStation 5 piacra dobása. Az embereknek gyakorlatilag esélyük sem volt a gépi vetélytársaikkal szemben. S, hogy mi értelme van az egésznek? Nos, természetesen a minél nagyobb bevétel szerzése. Az újonnan megvásárolt konzolok vagy más termékek ugyanis néhány nap múlva a használtcikk-piacokon jelennek meg, ahol a kimagasló kereslet miatt akár az új áruk kétszereséért is el lehet adni azokat.
Az ilyen célokra kifejlesztett programok rendkívül professzionálisak, könnyedén becsapják az internetes áruházakat, saját internethozzáférést és e-mail-címet használnak, a vásárlásokat pedig az online boltok szervereihez legközelebb lévő szerverekről indítják. Az eladók gyakran meg sem tudják, hogy nem egy valódi személynek, hanem egy botnak adták el az adott árucikket.
Gyakori, hogy a különböző leárazásoknál a meghirdetett akciós termékek nagyon gyorsan elfogynak. A jelenség csak részben köszönhető annak, hogy a kereskedők nem mérik fel megfelelően az igényeket és nem raktároznak be elegendő darabot az adott árucikkekből, hanem van más ok is.
A kereskedők gyakran megvalósítják azt, hogy ha már az ügyfél az akciós termék iránt érdeklődik, de az elfogyott, akkor megpróbálják rábeszélni egy másik, drágább alkatrészre. Ugyanakkor a vásárlók egy része meglehetősen furfangos módszereket alkalmaz a kinézett árucikkek megszerzésére, például botokat alkalmaznak. A jelenség különösen akkor tapasztalható, amikor valamilyen különleges eszköz értékesítésére kerül sor, jó példa volt erre nemrég a PlayStation 5 piacra dobása. Az embereknek gyakorlatilag esélyük sem volt a gépi vetélytársaikkal szemben. S, hogy mi értelme van az egésznek? Nos, természetesen a minél nagyobb bevétel szerzése. Az újonnan megvásárolt konzolok vagy más termékek ugyanis néhány nap múlva a használtcikk-piacokon jelennek meg, ahol a kimagasló kereslet miatt akár az új áruk kétszereséért is el lehet adni azokat.
Az ilyen célokra kifejlesztett programok rendkívül professzionálisak, könnyedén becsapják az internetes áruházakat, saját internethozzáférést és e-mail-címet használnak, a vásárlásokat pedig az online boltok szervereihez legközelebb lévő szerverekről indítják. Az eladók gyakran meg sem tudják, hogy nem egy valódi személynek, hanem egy botnak adták el az adott árucikket.