Berta Sándor

Nehéz a gépi vásárlókkal versenyezni

A felhasználók a botoknál nem tudnak gyorsabban reagálni az egyes ajánlatokra vagy akciókra.

Gyakori, hogy a különböző leárazásoknál a meghirdetett akciós termékek nagyon gyorsan elfogynak. A jelenség csak részben köszönhető annak, hogy a kereskedők nem mérik fel megfelelően az igényeket és nem raktároznak be elegendő darabot az adott árucikkekből, hanem van más ok is.

A kereskedők gyakran megvalósítják azt, hogy ha már az ügyfél az akciós termék iránt érdeklődik, de az elfogyott, akkor megpróbálják rábeszélni egy másik, drágább alkatrészre. Ugyanakkor a vásárlók egy része meglehetősen furfangos módszereket alkalmaz a kinézett árucikkek megszerzésére, például botokat alkalmaznak. A jelenség különösen akkor tapasztalható, amikor valamilyen különleges eszköz értékesítésére kerül sor, jó példa volt erre nemrég a PlayStation 5 piacra dobása. Az embereknek gyakorlatilag esélyük sem volt a gépi vetélytársaikkal szemben. S, hogy mi értelme van az egésznek? Nos, természetesen a minél nagyobb bevétel szerzése. Az újonnan megvásárolt konzolok vagy más termékek ugyanis néhány nap múlva a használtcikk-piacokon jelennek meg, ahol a kimagasló kereslet miatt akár az új áruk kétszereséért is el lehet adni azokat.

Az ilyen célokra kifejlesztett programok rendkívül professzionálisak, könnyedén becsapják az internetes áruházakat, saját internethozzáférést és e-mail-címet használnak, a vásárlásokat pedig az online boltok szervereihez legközelebb lévő szerverekről indítják. Az eladók gyakran meg sem tudják, hogy nem egy valódi személynek, hanem egy botnak adták el az adott árucikket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!