Berta Sándor
Kínában egyre több az online munka
Az emberek fejében a világ gyáraként szereplő országban a munkaadók és az oktatási intézmények nagyon gyorsan átálltak online képzésekre és állásokra.
Kínában a koronavírus-járvány kitörése óta szélsebesen nő a digitális gazdaság, mivel előtérbe került az internetes kereskedelem és az információk, valamint a szórakoztató tartalmak valós idejű átvitele. A részmunkaidős állásokat közvetítő Qingtuanshe nevű kínai cég információi alapján jelenleg azok tartoznak a legkeresettebb munkák, illetve a leggyorsabban növekvő munkaterületek közé, amelyeket akár otthonról is lehet végezni.
Fu Linghui, a Kínai Nemzeti Statisztikai Hivatal egyik szóvivője példaként említette a növekvő online kereskedelmet és az okostelefonokon alapuló utazási termékeket, például a kérésre közlekedő buszokat, amelyek igény és nem menetrend alapján közlekednek. Megjelentek új online tovább- és átképzési ajánlatok, s tovább nőtt a gyermekeknek szóló online tanfolyamok száma. Az utóbbi annak köszönhető, hogy a kínai szülők nagy hangsúlyt fektetnek a gyerekek képzésére. Nagyon úgy tűnik egyébként, hogy a kínaiak megszokják a jelenlegi helyzetet és az internetes ajánlatok nagy számát, s tartósan élni fognak azokkal.
Gao Lei, a sencseni Qizhi Future Education Technology nevű online tanfolyam-szolgáltató munkatársa kiemelte, hogy a koronavírus-járvány kitörése óta közel a kétszeresére nőtt a Belső-Mongóliában működő három oktatási központjukban dolgozók száma. A kurzusok keretében általában egy helyi és egy nagyvárosi, például pekingi tanár tanítja a jelentkezőket virtuálisan, s a szakemberek kiegészítik egymást. A stream-piac szintén jelentős mértékben nőtt. A Kuaishou alkalmazást használók száma a tavaly év végi 70 millióról 170 millióra emelkedett, ez pedig növeli a videokészítési kedvet is.
Austin Li, az Edge Fashion nevű tanácsadócég vezetője közölte, hogy ez az esztendő lesz az online képzés áttörésének az éve. A vállalat jelenleg a bevételei felét online tanfolyamokból, az élő stream-közvetítésekkel és az e-kereskedelmi értékesítési stratégiájából szerzi. Vannak hallgatóik Los Angelesből, Vancouverből, Bostonból és Kína különböző régióiból. A kínai kormány hivatalos adatai szerint a városok munkanélküliségi rátája tartósan 6 százalék alatt van.
Kínában a koronavírus-járvány kitörése óta szélsebesen nő a digitális gazdaság, mivel előtérbe került az internetes kereskedelem és az információk, valamint a szórakoztató tartalmak valós idejű átvitele. A részmunkaidős állásokat közvetítő Qingtuanshe nevű kínai cég információi alapján jelenleg azok tartoznak a legkeresettebb munkák, illetve a leggyorsabban növekvő munkaterületek közé, amelyeket akár otthonról is lehet végezni.
Fu Linghui, a Kínai Nemzeti Statisztikai Hivatal egyik szóvivője példaként említette a növekvő online kereskedelmet és az okostelefonokon alapuló utazási termékeket, például a kérésre közlekedő buszokat, amelyek igény és nem menetrend alapján közlekednek. Megjelentek új online tovább- és átképzési ajánlatok, s tovább nőtt a gyermekeknek szóló online tanfolyamok száma. Az utóbbi annak köszönhető, hogy a kínai szülők nagy hangsúlyt fektetnek a gyerekek képzésére. Nagyon úgy tűnik egyébként, hogy a kínaiak megszokják a jelenlegi helyzetet és az internetes ajánlatok nagy számát, s tartósan élni fognak azokkal.
Gao Lei, a sencseni Qizhi Future Education Technology nevű online tanfolyam-szolgáltató munkatársa kiemelte, hogy a koronavírus-járvány kitörése óta közel a kétszeresére nőtt a Belső-Mongóliában működő három oktatási központjukban dolgozók száma. A kurzusok keretében általában egy helyi és egy nagyvárosi, például pekingi tanár tanítja a jelentkezőket virtuálisan, s a szakemberek kiegészítik egymást. A stream-piac szintén jelentős mértékben nőtt. A Kuaishou alkalmazást használók száma a tavaly év végi 70 millióról 170 millióra emelkedett, ez pedig növeli a videokészítési kedvet is.
Austin Li, az Edge Fashion nevű tanácsadócég vezetője közölte, hogy ez az esztendő lesz az online képzés áttörésének az éve. A vállalat jelenleg a bevételei felét online tanfolyamokból, az élő stream-közvetítésekkel és az e-kereskedelmi értékesítési stratégiájából szerzi. Vannak hallgatóik Los Angelesből, Vancouverből, Bostonból és Kína különböző régióiból. A kínai kormány hivatalos adatai szerint a városok munkanélküliségi rátája tartósan 6 százalék alatt van.