Berta Sándor
A laptopokat jobban elfogadják egy megbeszélésen
Negatív benyomást kelt és inkompetensnek tűnik az, aki egy tárgyalás közben a mobiltelefonja kijelzőjét nézegeti.
A Kansasi Egyetem tanulmánya alapján az embereknek egy-egy céges megbeszélés előtt inkább a táskájukban vagy a zsebükben kellene hagyniuk az okostelefonjaikat és azokat még munka céljából sem szabadna elővenniük. Ellenkező esetben ugyanis a főnökeik szemében rossz benyomást keltenek és ez még akkor is igaz, ha ők szintén a mobilkészülékeik képernyőit nézik.
Cameron W. Piercy, az egyetem kutatói által készített tanulmány társszerzője azt nyilatkozta, hogy az emberek adott esetben ugyan a mobiltelefonjukon is munkát végeznek, de mások ezt nem feltétlenül tudják róluk, ezért az ilyen esetekben kellemetlen helyzetekbe kerülhetnek.
A Kansasi Egyetem tudósai a tanulmány elkészítéséhez összesen 243 személynek mutattak meg dolgozókat ábrázoló videókat. A felvételeken olyan személyek voltak láthatók, akik egy munkahelyi egyeztetés során jegyzettömböt, laptopot vagy okostelefont használtak. A felkért felhasználóknak meg kellett mondaniuk, hogy az adott szereplőket mennyire találták kompetensnek és mennyire tartották hatékonynak az adott megbeszélést. Mint kiderült, a legkevésbé kompetenseknek a mobilkészülékeket alkalmazók tűntek és ez még akkor is így volt, ha a szakemberek elmagyarázták a megkérdezetteknek, hogy az illetők munkavégzés céljából nézegették folyamatosan a mobiltelefonjaik képernyőjét. Ezzel szemben a laptopok használata viszonylag elfogadott volt.
Piercy bírálta azt, hogy a munkahelyi tárgyalásokon való okostelefon-használatot ennyire negatívan fogadták az emberek. Úgy vélte, hogy a vezetőknek sokkal jobban el kellene fogadniuk a különböző technológiák munkavégzés céljából való alkalmazását és nem kellene automatikusan elítélniük azt.
A Kansasi Egyetem tanulmánya alapján az embereknek egy-egy céges megbeszélés előtt inkább a táskájukban vagy a zsebükben kellene hagyniuk az okostelefonjaikat és azokat még munka céljából sem szabadna elővenniük. Ellenkező esetben ugyanis a főnökeik szemében rossz benyomást keltenek és ez még akkor is igaz, ha ők szintén a mobilkészülékeik képernyőit nézik.
Cameron W. Piercy, az egyetem kutatói által készített tanulmány társszerzője azt nyilatkozta, hogy az emberek adott esetben ugyan a mobiltelefonjukon is munkát végeznek, de mások ezt nem feltétlenül tudják róluk, ezért az ilyen esetekben kellemetlen helyzetekbe kerülhetnek.
A Kansasi Egyetem tudósai a tanulmány elkészítéséhez összesen 243 személynek mutattak meg dolgozókat ábrázoló videókat. A felvételeken olyan személyek voltak láthatók, akik egy munkahelyi egyeztetés során jegyzettömböt, laptopot vagy okostelefont használtak. A felkért felhasználóknak meg kellett mondaniuk, hogy az adott szereplőket mennyire találták kompetensnek és mennyire tartották hatékonynak az adott megbeszélést. Mint kiderült, a legkevésbé kompetenseknek a mobilkészülékeket alkalmazók tűntek és ez még akkor is így volt, ha a szakemberek elmagyarázták a megkérdezetteknek, hogy az illetők munkavégzés céljából nézegették folyamatosan a mobiltelefonjaik képernyőjét. Ezzel szemben a laptopok használata viszonylag elfogadott volt.
Piercy bírálta azt, hogy a munkahelyi tárgyalásokon való okostelefon-használatot ennyire negatívan fogadták az emberek. Úgy vélte, hogy a vezetőknek sokkal jobban el kellene fogadniuk a különböző technológiák munkavégzés céljából való alkalmazását és nem kellene automatikusan elítélniük azt.