Berta Sándor
Jelentősen megnőtt a Facebookot használók száma
A jelenség nem csupán Olaszországban figyelhető meg.
Alex Schultz, a Facebook elemzésekért felelős alelnöke és Jay Parikh, a társaság infrastruktúrákért és műszaki dolgokért felelős alelnöke közös blogbejegyzésében taglalta, hogy az elmúlt időszakban egyre többen kommunikálnak a közösségi platformon. Az adatok alapján a hírfunkciók használata több mint 50 százalékkal nőtt, míg Olaszországban minden ajánlat (Facebook, WhatsApp, Instagram) használata 70 százalékkal. A csoportos hívások száma februárban 1000 százalékkal emelkedett.
Érdekesség ugyanakkor, hogy anyagilag e forgalomnövekedésből az óriáscég nem igazán profitált. Ez elsősorban arra vezethető vissza, hogy a hírszolgáltatások alkalmazása nem jelent reklámbevételt, hirdetések ugyanis elsősorban a hírfolyamban és az Instagramon jelennek meg. Tovább rontja a helyzetet, hogy számos cég jelentős mértékben visszafogta a reklámköltését, ez pedig komoly hatással volt a Facebook bevételeire is.
A megnövekedett forgalmat a vállalat által alkalmazott infrastruktúra még bírja, ami annak köszönhető, hogy eleve úgy lett kialakítva, hogy akár az olimpiai játékok vagy az új esztendő idején lévő nagyobb forgalommal is megbirkózzon. A mostani szituációban viszont szinte naponta dőlnek meg a forgalmi rekordok, amely egy sokkal nagyobb, hosszabb és egyben megterhelőbb kihívást jelent.
A The New York Times szerint jelenleg 45 000 Facebook-alkalmazott dolgozik otthonról és a cég bejelentette, hogy bizonyos régiókban korlátozni fogja a közösségi portálon és az Instagramon felelhető videók képminőségét.
Alex Schultz, a Facebook elemzésekért felelős alelnöke és Jay Parikh, a társaság infrastruktúrákért és műszaki dolgokért felelős alelnöke közös blogbejegyzésében taglalta, hogy az elmúlt időszakban egyre többen kommunikálnak a közösségi platformon. Az adatok alapján a hírfunkciók használata több mint 50 százalékkal nőtt, míg Olaszországban minden ajánlat (Facebook, WhatsApp, Instagram) használata 70 százalékkal. A csoportos hívások száma februárban 1000 százalékkal emelkedett.
Érdekesség ugyanakkor, hogy anyagilag e forgalomnövekedésből az óriáscég nem igazán profitált. Ez elsősorban arra vezethető vissza, hogy a hírszolgáltatások alkalmazása nem jelent reklámbevételt, hirdetések ugyanis elsősorban a hírfolyamban és az Instagramon jelennek meg. Tovább rontja a helyzetet, hogy számos cég jelentős mértékben visszafogta a reklámköltését, ez pedig komoly hatással volt a Facebook bevételeire is.
A megnövekedett forgalmat a vállalat által alkalmazott infrastruktúra még bírja, ami annak köszönhető, hogy eleve úgy lett kialakítva, hogy akár az olimpiai játékok vagy az új esztendő idején lévő nagyobb forgalommal is megbirkózzon. A mostani szituációban viszont szinte naponta dőlnek meg a forgalmi rekordok, amely egy sokkal nagyobb, hosszabb és egyben megterhelőbb kihívást jelent.
A The New York Times szerint jelenleg 45 000 Facebook-alkalmazott dolgozik otthonról és a cég bejelentette, hogy bizonyos régiókban korlátozni fogja a közösségi portálon és az Instagramon felelhető videók képminőségét.