Berta Sándor
Még inkább a mesterséges intelligenciára támaszkodik a Facebook
A társaság a következő hetekben minden eddiginél nagyobb mértékben fogja alkalmazni a technológiát.
Mark Zuckerberg egy telefonkonferencia-beszélgetés során elmondta, hogy a mostani rendkívüli helyzet teljesen új erőfeszítéseket kíván tőlük és nem támaszkodhatnak a külső partnercégeik segítségére. Eddig a vitatott és a tiltott tartalmak törlésében emberek és algoritmusok egyaránt részt vettek, azonban a következő hetekben kénytelenek lesznek a mesterséges intelligenciára támaszkodni. De nem csupán ezeken a területeken, hanem akár az álhírek elleni harcban is.
Az utóbbiról a menedzser azt mondta: a koronavírusról téves információt terjeszteni, olyan, mint ha valaki egy zárt helyiségbe azt kiáltaná be, hogy tűz van. Arról tehát nekik kell gondoskodniuk, hogy egy járványhelyzetben ne törjön ki pánik. A vitatott és tiltott tartalmak törlésével kapcsolatban Zuckerberg arra számít, hogy ez a tevékenység a következő hetekben kevésbé lesz sikeres, mert a munkát végzők otthonról nem dolgozhatnak a megszokott hatékonysággal. Ugyan ha a munka jelentős részét algoritmusok veszik át, akkor több olyan anyag is törlésre kerülhet, amelyet lehet, hogy egy munkatárs átengedett volna, de most ezt a kockázatot is vállalniuk kell.
A Facebook vezetője kifejtette továbbá, hogy megfigyelhető, hogy a WhatsApp és más szolgáltatások forgalma jelentős mértékben megnőtt, gondoskodni akarnak viszont arról, hogy a kiszolgáló infrastruktúra semmiképpen se álljon le.
Zuckerberg a kormányoknak és a vészhelyzetben működő szervezeteknek felajánlotta a Facebook Workplace nevű szolgáltatás egy éven át való ingyenes használatát. A Facebook Workplace segíti a vállalati kommunikációt és hasonlít az olyan szoftverekre, mint a Slack vagy a Microsoft Teams. A program lehetővé teszi a közösségi oldal munkatársainak a kollégáikkal való kommunikációt, de akár az ügyfelek kérdéseinek megválaszolását is. Biztosítja a videotelefon-beszélgetések kezdeményezését, a csoportos kommunikációt és a dokumentumok megosztását. Az ajánlatot már elfogadta a szingapúri kormány és a londoni tűzoltóság.
Emellett a Facebook járványügyi információs központot helyez el a hírfolyama tetején, ahol az Egészségügyi Világszervezet (WHO) és az Amerikai Egyesült Államok Járványügyi és Betegségmegelőzési Központja (CDC) által megerősített információkat, valamint a megbízható forrásokat alkalmazó sajtóorgánumok cikkeit lehet majd megtalálni. Ez a szolgáltatás idővel világszerte mindenki számára elérhető lesz az anyanyelvén.
Mark Zuckerberg egy telefonkonferencia-beszélgetés során elmondta, hogy a mostani rendkívüli helyzet teljesen új erőfeszítéseket kíván tőlük és nem támaszkodhatnak a külső partnercégeik segítségére. Eddig a vitatott és a tiltott tartalmak törlésében emberek és algoritmusok egyaránt részt vettek, azonban a következő hetekben kénytelenek lesznek a mesterséges intelligenciára támaszkodni. De nem csupán ezeken a területeken, hanem akár az álhírek elleni harcban is.
Az utóbbiról a menedzser azt mondta: a koronavírusról téves információt terjeszteni, olyan, mint ha valaki egy zárt helyiségbe azt kiáltaná be, hogy tűz van. Arról tehát nekik kell gondoskodniuk, hogy egy járványhelyzetben ne törjön ki pánik. A vitatott és tiltott tartalmak törlésével kapcsolatban Zuckerberg arra számít, hogy ez a tevékenység a következő hetekben kevésbé lesz sikeres, mert a munkát végzők otthonról nem dolgozhatnak a megszokott hatékonysággal. Ugyan ha a munka jelentős részét algoritmusok veszik át, akkor több olyan anyag is törlésre kerülhet, amelyet lehet, hogy egy munkatárs átengedett volna, de most ezt a kockázatot is vállalniuk kell.
A Facebook vezetője kifejtette továbbá, hogy megfigyelhető, hogy a WhatsApp és más szolgáltatások forgalma jelentős mértékben megnőtt, gondoskodni akarnak viszont arról, hogy a kiszolgáló infrastruktúra semmiképpen se álljon le.
Zuckerberg a kormányoknak és a vészhelyzetben működő szervezeteknek felajánlotta a Facebook Workplace nevű szolgáltatás egy éven át való ingyenes használatát. A Facebook Workplace segíti a vállalati kommunikációt és hasonlít az olyan szoftverekre, mint a Slack vagy a Microsoft Teams. A program lehetővé teszi a közösségi oldal munkatársainak a kollégáikkal való kommunikációt, de akár az ügyfelek kérdéseinek megválaszolását is. Biztosítja a videotelefon-beszélgetések kezdeményezését, a csoportos kommunikációt és a dokumentumok megosztását. Az ajánlatot már elfogadta a szingapúri kormány és a londoni tűzoltóság.
Emellett a Facebook járványügyi információs központot helyez el a hírfolyama tetején, ahol az Egészségügyi Világszervezet (WHO) és az Amerikai Egyesült Államok Járványügyi és Betegségmegelőzési Központja (CDC) által megerősített információkat, valamint a megbízható forrásokat alkalmazó sajtóorgánumok cikkeit lehet majd megtalálni. Ez a szolgáltatás idővel világszerte mindenki számára elérhető lesz az anyanyelvén.