Berta Sándor
Leáldozhat a fizetős tévészolgáltatásoknak
A stream-ajánlatok korában kevés értelmük maradt.
A Grabyo nevű vállalat egy olyan böngészőn alapuló valós idejű videókészítő csomagot kínál, amely népszerű az olyan közösségi platformokon, mint a Facebook, az Instagram, a Periscope, a Snapchat, a Twitter és a YouTube. A felhőszolgáltatásra épülő technológiát nagy sportszervezetek éppúgy alkalmazzák, mint médiacégek is azért, hogy professzionális minőségben készítsenek élő stream-közvetítéseket és videókat. A társaság székhelye Londonban van, továbbá irodákat tart fenn Barcelonában és New Yorkban.
A Grabyo az új tanulmányában azt ecsetelte, hogy a fizetős tévészolgáltatók egyre több nézője mondja fel az eddigi előfizetéseit és a trend Európában egyre inkább arra mutat, hogy ezek a felhasználók a stream-ajánlatokat választják, mert azok olcsóbbak és ezért vonzóbb alternatívát jelentenek.
A vállalkozás által 11 ország (Amerikai Egyesült Államok, Argentína, Ausztrália, Brazília, Franciaország, Japán, Nagy-Britannia, Németország, Olaszország, Spanyolország, Thaiföld) 13 000 internetezőjének bevonásával készített reprezentatív felméréséből kiderült, hogy a fogyasztói szokások fokozatosan az online platformok irányába tolódnak el.
A tavalyi év végére egyértelművé vált, hogy az online streaming lett a videofogyasztás legnépszerűbb eszköze. A tanulmány készítői többek között azt vizsgálták, hogy ez mit jelent az ágazat számára és milyen hatással van a jelenlegi üzleti modellekre. A tapasztalatok azt mutatták, hogy a hagyományos televízióadók és a kábelszolgáltatók kénytelenek lesznek átgondolni az üzleti modelljeiket azért, hogy jobban megfeleljenek a nézők igényeinek. A fizetős tévés műsorszolgáltatók, például a Sky folyamatos előfizető-csökkenést könyvelnek el.
Az anyag kiemelte, hogy hagyományos televíziónézők 74 százaléka gondolkodott el azon, hogy a következő öt év során felmondja az előfizetését és 26 százalékuk ezt a költségekkel indokolta. A streaminghez képest a hagyományos előfizetések egyszerűen túl drágák. Az európaiak 19 százaléka már felmondta az előfizetését, az egynegyedük pedig ezt a közeljövőben tervezi. A kontinensen élők 54 százalékának van egyébként Netflix-fiókja, míg 40 százalékuk használja az Amazon Prime-t.
A szakemberek szerint az átállás eleinte lassú lesz, később viszont a folyamat felgyorsul majd. A stream-szolgáltatások árait a válaszolók 45 százaléka találta nagyon olcsónak és az elérhető kínálattal a 88 százalékuk volt elégedett.
A Grabyo nevű vállalat egy olyan böngészőn alapuló valós idejű videókészítő csomagot kínál, amely népszerű az olyan közösségi platformokon, mint a Facebook, az Instagram, a Periscope, a Snapchat, a Twitter és a YouTube. A felhőszolgáltatásra épülő technológiát nagy sportszervezetek éppúgy alkalmazzák, mint médiacégek is azért, hogy professzionális minőségben készítsenek élő stream-közvetítéseket és videókat. A társaság székhelye Londonban van, továbbá irodákat tart fenn Barcelonában és New Yorkban.
A Grabyo az új tanulmányában azt ecsetelte, hogy a fizetős tévészolgáltatók egyre több nézője mondja fel az eddigi előfizetéseit és a trend Európában egyre inkább arra mutat, hogy ezek a felhasználók a stream-ajánlatokat választják, mert azok olcsóbbak és ezért vonzóbb alternatívát jelentenek.
A vállalkozás által 11 ország (Amerikai Egyesült Államok, Argentína, Ausztrália, Brazília, Franciaország, Japán, Nagy-Britannia, Németország, Olaszország, Spanyolország, Thaiföld) 13 000 internetezőjének bevonásával készített reprezentatív felméréséből kiderült, hogy a fogyasztói szokások fokozatosan az online platformok irányába tolódnak el.
A tavalyi év végére egyértelművé vált, hogy az online streaming lett a videofogyasztás legnépszerűbb eszköze. A tanulmány készítői többek között azt vizsgálták, hogy ez mit jelent az ágazat számára és milyen hatással van a jelenlegi üzleti modellekre. A tapasztalatok azt mutatták, hogy a hagyományos televízióadók és a kábelszolgáltatók kénytelenek lesznek átgondolni az üzleti modelljeiket azért, hogy jobban megfeleljenek a nézők igényeinek. A fizetős tévés műsorszolgáltatók, például a Sky folyamatos előfizető-csökkenést könyvelnek el.
Az anyag kiemelte, hogy hagyományos televíziónézők 74 százaléka gondolkodott el azon, hogy a következő öt év során felmondja az előfizetését és 26 százalékuk ezt a költségekkel indokolta. A streaminghez képest a hagyományos előfizetések egyszerűen túl drágák. Az európaiak 19 százaléka már felmondta az előfizetését, az egynegyedük pedig ezt a közeljövőben tervezi. A kontinensen élők 54 százalékának van egyébként Netflix-fiókja, míg 40 százalékuk használja az Amazon Prime-t.
A szakemberek szerint az átállás eleinte lassú lesz, később viszont a folyamat felgyorsul majd. A stream-szolgáltatások árait a válaszolók 45 százaléka találta nagyon olcsónak és az elérhető kínálattal a 88 százalékuk volt elégedett.