Berta Sándor

Leáldozhat a fizetős tévészolgál­tatásoknak

A stream-ajánlatok korában kevés értelmük maradt.

A Grabyo nevű vállalat egy olyan böngészőn alapuló valós idejű videókészítő csomagot kínál, amely népszerű az olyan közösségi platformokon, mint a Facebook, az Instagram, a Periscope, a Snapchat, a Twitter és a YouTube. A felhőszolgáltatásra épülő technológiát nagy sportszervezetek éppúgy alkalmazzák, mint médiacégek is azért, hogy professzionális minőségben készítsenek élő stream-közvetítéseket és videókat. A társaság székhelye Londonban van, továbbá irodákat tart fenn Barcelonában és New Yorkban.

A Grabyo az új tanulmányában azt ecsetelte, hogy a fizetős tévészolgáltatók egyre több nézője mondja fel az eddigi előfizetéseit és a trend Európában egyre inkább arra mutat, hogy ezek a felhasználók a stream-ajánlatokat választják, mert azok olcsóbbak és ezért vonzóbb alternatívát jelentenek.

A vállalkozás által 11 ország (Amerikai Egyesült Államok, Argentína, Ausztrália, Brazília, Franciaország, Japán, Nagy-Britannia, Németország, Olaszország, Spanyolország, Thaiföld) 13 000 internetezőjének bevonásával készített reprezentatív felméréséből kiderült, hogy a fogyasztói szokások fokozatosan az online platformok irányába tolódnak el.

A tavalyi év végére egyértelművé vált, hogy az online streaming lett a videofogyasztás legnépszerűbb eszköze. A tanulmány készítői többek között azt vizsgálták, hogy ez mit jelent az ágazat számára és milyen hatással van a jelenlegi üzleti modellekre. A tapasztalatok azt mutatták, hogy a hagyományos televízióadók és a kábelszolgáltatók kénytelenek lesznek átgondolni az üzleti modelljeiket azért, hogy jobban megfeleljenek a nézők igényeinek. A fizetős tévés műsorszolgáltatók, például a Sky folyamatos előfizető-csökkenést könyvelnek el.

Az anyag kiemelte, hogy hagyományos televíziónézők 74 százaléka gondolkodott el azon, hogy a következő öt év során felmondja az előfizetését és 26 százalékuk ezt a költségekkel indokolta. A streaminghez képest a hagyományos előfizetések egyszerűen túl drágák. Az európaiak 19 százaléka már felmondta az előfizetését, az egynegyedük pedig ezt a közeljövőben tervezi. A kontinensen élők 54 százalékának van egyébként Netflix-fiókja, míg 40 százalékuk használja az Amazon Prime-t.

A szakemberek szerint az átállás eleinte lassú lesz, később viszont a folyamat felgyorsul majd. A stream-szolgáltatások árait a válaszolók 45 százaléka találta nagyon olcsónak és az elérhető kínálattal a 88 százalékuk volt elégedett.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • morguldae #7
    Az online streaming a legundorítóbb dolog. Tök értelmetlenül leterheli az internet hálózatot a folyamatos felesleges adat forgalommal! Ahelyett, hogy 3 perc alatt letöltenéd a filmet és aztán valamikor majd megnézed a saját gépeden folyamatosan terheled az egész hálózatot az állandó adatforgalommal. Baromság! Aztán meg csodálkoznak, hogy szar a net, meg lassú, meg akadozik a film... Töltsed le aztán nézzed!
  • ostoros #6
    Ami azt illeti, bele. Egyre inkább kimegy a divatból a tv.
  • Major #5
    Ebbe a kijelentésbe bele is remegett az RTL Group a tőzsdén.
  • csigafi #4
    Én már vagy 15 éve nem nézek tv-t. tehát engem ez nem érint. Mióta megszüntették a szabad antenás szolgáltatásokat azóta nem lehet normálisan tv-zni. Silány a minősége és még drága is. Senki sem kérte a tv-zésnek ez az új fajta szolgáltatását csak rá lett erőltettve az emberekre sajnos. Szeretem ha fejlődik a technika csak ez nem fejlődés.
  • VolJin #3
    Te az úrmeghódíccsa Gombabácsi vagy? :-)
  • gombabácsi #2
    nagyon sok ember - az ilyen szocialista-komcsi országokban, mint miénk, még több - nem akar önállóan keresni magának műsort, hanem pont az a lényeg hogy azt nézze amit a tömeg... ez ad neki biztonság-érzést... úgyhogy itthon még nagyon sokáig a tv csomagok lesznek a divat...
  • grobs #1
    Elképzelni nem tudom minek pl. HBO az HBO Go mellett.