Berta Sándor
Kétmilliárdan használják a WhatsAppot
Új rekordot ért el a felhasználói tábora tekintetében a Facebook kommunikációs szolgáltatása.
Will Cathcart, a WhatsApp első embere a The Wall Street Journalnak elmondta, hogy a platformnak immár kétmilliárd rendszeres felhasználója van és ez a népszerűség is azt támasztja alá, hogy a titkosított kommunikáció lehetőségét meg kell óvni. A menedzser hozzátette, hogy a jövőben is kiemelten kezelik a tartalmak védelmét és továbbra is teljes titkosítást akarnak alkalmazni az illetéktelen hozzáférések kivédésére.
Cathcart nem véletlenül hangsúlyozta mindezt, mert nemrég az Amerikai Egyesült Államok kormánya azzal a követeléssel állt elő, hogy a Szilícium-völgyben lévő technológiai cégek építsenek be kiskapukat a termékeikbe azért, hogy az azokon tárolt tartalmakhoz hozzáférhessenek a hatóságok.
A döntéshozók és a hivatalok leginkább azt kifogásolták eddig, hogy még bírói engedélyek birtokában sem jutnak hozzá a bűnözők által küldött üzenetekhez, míg a klasszikus SMS-ekhez vagy a telefonbeszélgetésekhez - a törvényileg elrendelt ellenőrzési interfészeknek köszönhetően - viszont hozzáférhetnek. A technológiai társaságok azzal vágtak vissza, hogy egy beépített kiskaput akár az online bűnözők is kihasználhatnának, ezáltal veszélyeztetné a felhasználói adatok biztonságát.
Az már 2018 májusában ismertté vált, hogy nyithat a reklámok felé a WhatsApp, majd 2018 augusztusában az is kiszivárgott, hogy a platform már az idei évtől elérhetővé teszi a hirdetéseket, igaz, eleinte nem a magán jellegű chatbeszélgetésekben vagy azok között, hanem csak az úgynevezett "státuszokban". Ezek olyan szövegek, videók, képek és animált GIF-ek, amelyek 24 órás időtartamra jelenhetnek meg. Tavaly májusban kiderült, hogy legkorábban 2020-tól jöhetnek a reklámok a szolgáltatásban, de januárban eldőlt, hogy egyelőre nem lesznek hirdetések a WhatsApp rendszerében.
Will Cathcart, a WhatsApp első embere a The Wall Street Journalnak elmondta, hogy a platformnak immár kétmilliárd rendszeres felhasználója van és ez a népszerűség is azt támasztja alá, hogy a titkosított kommunikáció lehetőségét meg kell óvni. A menedzser hozzátette, hogy a jövőben is kiemelten kezelik a tartalmak védelmét és továbbra is teljes titkosítást akarnak alkalmazni az illetéktelen hozzáférések kivédésére.
Cathcart nem véletlenül hangsúlyozta mindezt, mert nemrég az Amerikai Egyesült Államok kormánya azzal a követeléssel állt elő, hogy a Szilícium-völgyben lévő technológiai cégek építsenek be kiskapukat a termékeikbe azért, hogy az azokon tárolt tartalmakhoz hozzáférhessenek a hatóságok.
A döntéshozók és a hivatalok leginkább azt kifogásolták eddig, hogy még bírói engedélyek birtokában sem jutnak hozzá a bűnözők által küldött üzenetekhez, míg a klasszikus SMS-ekhez vagy a telefonbeszélgetésekhez - a törvényileg elrendelt ellenőrzési interfészeknek köszönhetően - viszont hozzáférhetnek. A technológiai társaságok azzal vágtak vissza, hogy egy beépített kiskaput akár az online bűnözők is kihasználhatnának, ezáltal veszélyeztetné a felhasználói adatok biztonságát.
Az már 2018 májusában ismertté vált, hogy nyithat a reklámok felé a WhatsApp, majd 2018 augusztusában az is kiszivárgott, hogy a platform már az idei évtől elérhetővé teszi a hirdetéseket, igaz, eleinte nem a magán jellegű chatbeszélgetésekben vagy azok között, hanem csak az úgynevezett "státuszokban". Ezek olyan szövegek, videók, képek és animált GIF-ek, amelyek 24 órás időtartamra jelenhetnek meg. Tavaly májusban kiderült, hogy legkorábban 2020-tól jöhetnek a reklámok a szolgáltatásban, de januárban eldőlt, hogy egyelőre nem lesznek hirdetések a WhatsApp rendszerében.