Berta Sándor

Egyelőre nem lesznek reklámok a WhatsApp rendszerében

A Facebook váratlanul meggondolta magát és egy időre jegelte az elképzelést.

Az már 2018 májusában ismertté vált, hogy nyithat a reklámok felé a WhatsApp, majd 2018 augusztusában az is kiszivárgott, hogy a platform már az idei évtől elérhetővé teszi a hirdetéseket, igaz, eleinte nem a magán jellegű chatbeszélgetésekben vagy azok között, hanem csak az úgynevezett "státuszokban". Ezek olyan szövegek, videók, képek és animált GIF-ek, amelyek 24 órás időtartamra jelenhetnek meg. Tavaly májusban kiderült, hogy legkorábban 2020-tól jöhetnek a reklámok a szolgáltatásban.

Most a The Wall Street Journal viszont arról írt, hogy a tervből - egyelőre - nem lesz semmi. A napvilágot látott részletek alapján a vállalat nem csupán felfüggesztette vagy leállította a programot, hanem a hirdetések legjobb integrációs lehetőségeinek azonosításáért és megvalósításáért felelős csapatát teljesen fel is oszlatta. Ráadásul a csoport eddigi munkáját eltávolították a WhatsApp forráskódjából.

Bennfentesek ugyanakkor azt közölték, hogy ennek ellenére sem került le teljesen a téma a napirendről. A Facebook ugyanis a kommunikációs platformmal kapcsolatban a stratégiai szempontból fontos elemekkel és azok fejlesztésével akar foglalkozni. Ilyen elem például a WhatsApp Business funkcióinak bővítése és a WhatsApp más üzenetküldő szolgáltatásokkal (Facebook Messenger stb.) való összevonása. A WhatsApp szóvivője nem kommentálta az információkat, míg egy másik illetékes a CNET-nek azt mondta, hogy az elképzelések megvalósításáról még nem tettek le végleg, de a lehetséges megvalósítási ütemtervről nem beszélt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!