Gyurkity Péter
Két gyártó révén növekedett a táblapiac
A telefonokhoz hasonlóan magára talált a piac, ám itt az Apple és az Amazon miatt.
A táblák szegmensében az év első felében nem sok jót láthattak azok, akik a folyamatos növekedésben bíztak, itt ugyanis az első negyedévben egyértelmű visszaesés következett be (az egy évvel korábbi, azonos időszakhoz képest), a második periódusban pedig nagyjából hasonló ütemben folytatódott a csökkenés. A most lezárult időszakban végre visszatért a lendület, itt pedig különösen a fenti két gyártó szerepelt jól.
Az IDC piackutató cég friss felmérése szerint világszerte összesen 37,6 millió táblát szállítottak le, ami picivel jobb, mint az egy évvel korábbi 36,9 milliós eredmény. A növekedés ugyan nem túl látványos, mégis jól cáfolja azokat, akik szerint már teljesen tetőzött a piac, itt pedig nem sok remény van a további növekedésre. A szegmenst továbbra is az Apple uralja, amely ezúttal tovább tudta növelni befolyását, hiszen immár a teljes torta csaknem egyharmadát szerezte meg magának (egy évvel korábban még 26,3 százalékon álltak a piaci részesedés tekintetében), míg a második helyre már az Amazon jött fel, 14,5 százalékot megkaparintva.
A dobogó második fokáról emiatt a Samsung szorult le, amely most 12,3 százalékkal a harmadik helyen zárta a negyedévet, de a Huawei is vesztett némileg pozíciójából, igaz, ők megtartották korábbi negyedik helyüket (vagyis az amerikai szankciók itt sem nagyon izgathatják a cég vezetőségét). Az ötödik a Lenovo lett, amely nagyjából stagnált, bár ehhez picit több készüléket kellett leszállítaniuk. Az összes többi gyártó közösen a teljes piac 36,9 százalékán osztozott, ami azt is jól jelzi, hogy a fenti nagyok mellett nem igazán marad hely az előretörésre a többiek számára.
Az Apple esetében többek között a 10,2 hüvelykes új iPad dobott az eladási adatokon, míg a Samsung még a Galaxy Tab S6 bejelentésével sem tudott kapaszkodót találni, ami mindenképpen érdekes részlet.
A táblák szegmensében az év első felében nem sok jót láthattak azok, akik a folyamatos növekedésben bíztak, itt ugyanis az első negyedévben egyértelmű visszaesés következett be (az egy évvel korábbi, azonos időszakhoz képest), a második periódusban pedig nagyjából hasonló ütemben folytatódott a csökkenés. A most lezárult időszakban végre visszatért a lendület, itt pedig különösen a fenti két gyártó szerepelt jól.
Az IDC piackutató cég friss felmérése szerint világszerte összesen 37,6 millió táblát szállítottak le, ami picivel jobb, mint az egy évvel korábbi 36,9 milliós eredmény. A növekedés ugyan nem túl látványos, mégis jól cáfolja azokat, akik szerint már teljesen tetőzött a piac, itt pedig nem sok remény van a további növekedésre. A szegmenst továbbra is az Apple uralja, amely ezúttal tovább tudta növelni befolyását, hiszen immár a teljes torta csaknem egyharmadát szerezte meg magának (egy évvel korábban még 26,3 százalékon álltak a piaci részesedés tekintetében), míg a második helyre már az Amazon jött fel, 14,5 százalékot megkaparintva.
A dobogó második fokáról emiatt a Samsung szorult le, amely most 12,3 százalékkal a harmadik helyen zárta a negyedévet, de a Huawei is vesztett némileg pozíciójából, igaz, ők megtartották korábbi negyedik helyüket (vagyis az amerikai szankciók itt sem nagyon izgathatják a cég vezetőségét). Az ötödik a Lenovo lett, amely nagyjából stagnált, bár ehhez picit több készüléket kellett leszállítaniuk. Az összes többi gyártó közösen a teljes piac 36,9 százalékán osztozott, ami azt is jól jelzi, hogy a fenti nagyok mellett nem igazán marad hely az előretörésre a többiek számára.
Az Apple esetében többek között a 10,2 hüvelykes új iPad dobott az eladási adatokon, míg a Samsung még a Galaxy Tab S6 bejelentésével sem tudott kapaszkodót találni, ami mindenképpen érdekes részlet.