Gyurkity Péter
Őrzi komoly pénzügyi előnyét az Apple boltja
A játékoknál kisebb az eltérés, a több szektorban viszont hatalmas az anyagi előny.
Az okostelefonok területét némileg ismerők jól tudják, hogy bár a piacot az Android uralja (80 százalék körüli globális részesedéssel), a bevételek és a profit terén senki nem tudja felvenni a versenyt az Apple szoftverboltjával. A friss adatok szerint az eltérés továbbra is komoly, bár itt lassú, fokozatos módosulást láthatunk.
A Sensor Tower tette közzé a napokban saját felmérését, amely szerint a bevétel tekintetében az első 100 helyen álló app az év első negyedében összesen 83,3 millió dollárt söpört be, ami 65 százalékkal magasabb, mint a Play Store kínálatában szereplő Top 100 androidos rivális által összegyűjtött 51 millió dollár. Egy évvel korábban még 67 százalékos volt az előny, így ez picit szűkült, miközben mindkét szoftverbolt hasonló mértékű, 31 százalék körüli növekedést tudott felmutatni az éves bevétel terén. Fontos megjegyezni, hogy a fenti különbség az elmúlt 4 évben 15 és 68 százalék között mozgott, itt tehát egy meglehetősen széles sávról beszélhetünk, legalábbis a Top 100 alkalmazás terén.
Érdekesség, hogy a játékok szegmensén belül egyértelműen kisebb az eltérés, a Top 100 listáján szereplő játékok esetében ugyanis 70 millió dollár áll szemben 48 millió dollárral – az arány egy év alatt 57 százalékról mérséklődött 48 százalékra. Az androidos felhasználók ezen időszak alatt nagyobb ütemben növelték ezzel kapcsolatos kiadásaikat, bár összességében véve az iOS-tábor tagjai 88 százalékkal több pénzt költöttek el saját szoftverboltjukban – ennek elsődleges oka nyilván az Android fejlődő országokban mért komoly előnye, ahol eleve nem számíthatnak hasonló mértékű pénzköltésre. A játékokon kívül területen 23,3 millió és 7 millió dollár a cég által mért adat, ami hatalmas, 232 százalékos eltérést jelent, ami azonban még mindig kisebb, mint az egy évvel korábban rögzített 363 százalék.
Az Apple eközben azt tervezi, hogy a gyártási volumen 15-30 százalékát Kínán kívülre helyezi át, függetlenül a jelenleg zajló kereskedelmi háború kimenetelétől. Szóba jön itt Mexikó, de a legvalószínűbb nyertes India vagy Vietnám, nyilván a még alacsonyabb költségek miatt.
Az okostelefonok területét némileg ismerők jól tudják, hogy bár a piacot az Android uralja (80 százalék körüli globális részesedéssel), a bevételek és a profit terén senki nem tudja felvenni a versenyt az Apple szoftverboltjával. A friss adatok szerint az eltérés továbbra is komoly, bár itt lassú, fokozatos módosulást láthatunk.
A Sensor Tower tette közzé a napokban saját felmérését, amely szerint a bevétel tekintetében az első 100 helyen álló app az év első negyedében összesen 83,3 millió dollárt söpört be, ami 65 százalékkal magasabb, mint a Play Store kínálatában szereplő Top 100 androidos rivális által összegyűjtött 51 millió dollár. Egy évvel korábban még 67 százalékos volt az előny, így ez picit szűkült, miközben mindkét szoftverbolt hasonló mértékű, 31 százalék körüli növekedést tudott felmutatni az éves bevétel terén. Fontos megjegyezni, hogy a fenti különbség az elmúlt 4 évben 15 és 68 százalék között mozgott, itt tehát egy meglehetősen széles sávról beszélhetünk, legalábbis a Top 100 alkalmazás terén.
Érdekesség, hogy a játékok szegmensén belül egyértelműen kisebb az eltérés, a Top 100 listáján szereplő játékok esetében ugyanis 70 millió dollár áll szemben 48 millió dollárral – az arány egy év alatt 57 százalékról mérséklődött 48 százalékra. Az androidos felhasználók ezen időszak alatt nagyobb ütemben növelték ezzel kapcsolatos kiadásaikat, bár összességében véve az iOS-tábor tagjai 88 százalékkal több pénzt költöttek el saját szoftverboltjukban – ennek elsődleges oka nyilván az Android fejlődő országokban mért komoly előnye, ahol eleve nem számíthatnak hasonló mértékű pénzköltésre. A játékokon kívül területen 23,3 millió és 7 millió dollár a cég által mért adat, ami hatalmas, 232 százalékos eltérést jelent, ami azonban még mindig kisebb, mint az egy évvel korábban rögzített 363 százalék.
Az Apple eközben azt tervezi, hogy a gyártási volumen 15-30 százalékát Kínán kívülre helyezi át, függetlenül a jelenleg zajló kereskedelmi háború kimenetelétől. Szóba jön itt Mexikó, de a legvalószínűbb nyertes India vagy Vietnám, nyilván a még alacsonyabb költségek miatt.