Berta Sándor
A papok lehetnek a következő influenszerek
A kölni püspökség szeretné, ha a plébánosok nem mozognának idegenül a YouTube vagy az Instagram világában.
Okostáborokat szervez a kölni püspökség. A cél az, hogy a tisztelendők tisztában legyenek olyan fogalmakkal, mint az influenszer vagy a shitstorm. Németország legnagyobb katolikus püspöksége első alkalommal hívta meg a papokat egy 2 napon át tartó továbbképzésre. A rendezvényen 50 fiatal plébános és papnövendék vett részt, a témák között pedig elsősorban a YouTube, az Instagram és a blogok szerepeltek. A szemináriumot és a kölni püspökség illetékes részlegét vezető Hans-Josef Radermacher szerint nagyon is hasznos dolog lehet, ha napjainkban az egyházi vezetők el tudnak igazodni ebben a világban. Ez egy nagy esély, amely ráadásul rendkívül izgalmas dolog is.
Az gyorsan kiderült, hogy a résztvevők többsége számára teljesen idegen a mai tinédzserek világa. Egyikük úgy foglalta össze a véleményét, hogy a mai fiataloknak saját nyelvük van és a használt kódszavakat nem érti. Christian Jasper diakónus viszont már hosszabb ideje jelen van a Facebookon és az Instagramon, s ő rámutatott, hogy a közösségi portálok nem ördögtől való dolgok. Úgy vélte, hogy az egyháznak és a papoknak minden csatornát ki kell használniuk az üzeneteik továbbítására és terjesztésére. Még azt is elképzelhetőnek tartotta, hogy akár divattémákról is beszélgessenek a fiatalokkal, például elmagyarázzák, miért hordanak különleges ruhát.
Stefan Krause, a tábort szervező ügynökség vezetője közölte, hogy megpróbálják megmutatni a plébánosoknak, hogy miként működnek ezek a csatornák, mit tehetnek a közösségi oldalakon és hogyan vihetik át oda az értékeket. Első alkalommal működnek együtt egy püspökséggel és a kölni püspökség innovatív úttörő ezen a területen.
Andreas Püttmann politológus és egyházi szakértő hozzátette, hogy az mindenképpen jó, hogy az egyház megpróbál minden kommunikációs csatornát kihasználni. Az viszont kérdéses, hogy az amúgy is túlterhelt papoknak lesz-e idejük erre a közösségi tevékenységre. Radermacher erre úgy reagált, hogy a kevés idő nem lehet kifogás és akár a vasárnapi misékből is lecsíphető az az 1-2 óra, ami például egy YouTube-videó elkészítéséhez kell.
Okostáborokat szervez a kölni püspökség. A cél az, hogy a tisztelendők tisztában legyenek olyan fogalmakkal, mint az influenszer vagy a shitstorm. Németország legnagyobb katolikus püspöksége első alkalommal hívta meg a papokat egy 2 napon át tartó továbbképzésre. A rendezvényen 50 fiatal plébános és papnövendék vett részt, a témák között pedig elsősorban a YouTube, az Instagram és a blogok szerepeltek. A szemináriumot és a kölni püspökség illetékes részlegét vezető Hans-Josef Radermacher szerint nagyon is hasznos dolog lehet, ha napjainkban az egyházi vezetők el tudnak igazodni ebben a világban. Ez egy nagy esély, amely ráadásul rendkívül izgalmas dolog is.
Az gyorsan kiderült, hogy a résztvevők többsége számára teljesen idegen a mai tinédzserek világa. Egyikük úgy foglalta össze a véleményét, hogy a mai fiataloknak saját nyelvük van és a használt kódszavakat nem érti. Christian Jasper diakónus viszont már hosszabb ideje jelen van a Facebookon és az Instagramon, s ő rámutatott, hogy a közösségi portálok nem ördögtől való dolgok. Úgy vélte, hogy az egyháznak és a papoknak minden csatornát ki kell használniuk az üzeneteik továbbítására és terjesztésére. Még azt is elképzelhetőnek tartotta, hogy akár divattémákról is beszélgessenek a fiatalokkal, például elmagyarázzák, miért hordanak különleges ruhát.
Stefan Krause, a tábort szervező ügynökség vezetője közölte, hogy megpróbálják megmutatni a plébánosoknak, hogy miként működnek ezek a csatornák, mit tehetnek a közösségi oldalakon és hogyan vihetik át oda az értékeket. Első alkalommal működnek együtt egy püspökséggel és a kölni püspökség innovatív úttörő ezen a területen.
Andreas Püttmann politológus és egyházi szakértő hozzátette, hogy az mindenképpen jó, hogy az egyház megpróbál minden kommunikációs csatornát kihasználni. Az viszont kérdéses, hogy az amúgy is túlterhelt papoknak lesz-e idejük erre a közösségi tevékenységre. Radermacher erre úgy reagált, hogy a kevés idő nem lehet kifogás és akár a vasárnapi misékből is lecsíphető az az 1-2 óra, ami például egy YouTube-videó elkészítéséhez kell.