Berta Sándor
Az Amazon és az Alibaba felé nyitna az IKEA
A társaság más platformokon is szeretne megjelenni a termékeivel.
Az IKEA vizsgálja annak a lehetőségét, hogy az Amazon, az Alibaba vagy éppen más internetes kereskedőcégek rendszerében is elérhetővé tegye a termékeit. Felmerült egy saját ágazati platform létrehozásának ötlete is - minderről Torbjörn Lööf, az Inter Ikea luxemburgi székhelyű holdingtársaság első embere beszélt a The Financial Times szerkesztőinek. A menedzser hozzátette, hogy a tervezési folyamat a tervezettnél sokkal hosszabb ideig tartott, de hamarosan sor kerülhet az első tesztekre, amelyek keretében azt próbálják majd ki, hogy miként működne a gyakorlatban az IKEA termékeinek megvásárlása más online portálokon keresztül.
Lööf hozzátette, hogy emellett szóba került egy ágazati internetes platform létrehozásának ötlete, de ebben az ügyben még nem egyeztettek a vetélytársaikkal. Kiemelte, ha egy társaság szeretné maga meghatározni a sorsát, s ha ehhez megfelelő méretű és a kellő lehetőségek is rendelkezésre állnak, akkor az ötlet működhet a gyakorlatban. Az üzletember pozitív példaként említette a Zalando nevű online divatkereskedelmi céget. Az IKEA-t egyébként jelenleg is átszervezik: a vállalat bútorlízingelési koncepciókat tesztel és kisebb belvárosi üzletek kialakítását is tervezi. Ezzel párhuzamosan a cég az online stratégiáján dolgozik és javítana a honlapján is.
Az IKEA 2017 májusában inkubátorprogramot indított startupoknak és már 2017 októberében úgy döntött, hogy erősíteni akarja a webes szerepvállalását. Lööf már akkor elmondta, hogy az elsődleges céljuk az lesz, hogy a teljes termékpalettájuk a világhálón is elérhető legyen.
Az IKEA vizsgálja annak a lehetőségét, hogy az Amazon, az Alibaba vagy éppen más internetes kereskedőcégek rendszerében is elérhetővé tegye a termékeit. Felmerült egy saját ágazati platform létrehozásának ötlete is - minderről Torbjörn Lööf, az Inter Ikea luxemburgi székhelyű holdingtársaság első embere beszélt a The Financial Times szerkesztőinek. A menedzser hozzátette, hogy a tervezési folyamat a tervezettnél sokkal hosszabb ideig tartott, de hamarosan sor kerülhet az első tesztekre, amelyek keretében azt próbálják majd ki, hogy miként működne a gyakorlatban az IKEA termékeinek megvásárlása más online portálokon keresztül.
Lööf hozzátette, hogy emellett szóba került egy ágazati internetes platform létrehozásának ötlete, de ebben az ügyben még nem egyeztettek a vetélytársaikkal. Kiemelte, ha egy társaság szeretné maga meghatározni a sorsát, s ha ehhez megfelelő méretű és a kellő lehetőségek is rendelkezésre állnak, akkor az ötlet működhet a gyakorlatban. Az üzletember pozitív példaként említette a Zalando nevű online divatkereskedelmi céget. Az IKEA-t egyébként jelenleg is átszervezik: a vállalat bútorlízingelési koncepciókat tesztel és kisebb belvárosi üzletek kialakítását is tervezi. Ezzel párhuzamosan a cég az online stratégiáján dolgozik és javítana a honlapján is.
Az IKEA 2017 májusában inkubátorprogramot indított startupoknak és már 2017 októberében úgy döntött, hogy erősíteni akarja a webes szerepvállalását. Lööf már akkor elmondta, hogy az elsődleges céljuk az lesz, hogy a teljes termékpalettájuk a világhálón is elérhető legyen.