Berta Sándor
Szigorúbb fellépés jöhet Nagy-Britanniában a közösségi oldalak ellen
A brit egészségügyi miniszter akár a platformok időszakos betiltását is elképzelhetőnek tartja.
A szigetországban azután erősödött fel a Facebook, az Instagram, a Pinterest és a többi portál elleni kritika, hogy öngyilkos lett egy 14 éves kislány, Molly Russell. Halála után a családja megpróbálta kideríteni a halála okait és rengeteg kérdéses tartalmakat találtak a közösségi portálokon. Gyorsan világossá vált, hogy a lány számos szabálysértő felhasználót követett az Instagramon. Ezek az emberek az önpusztító magatartást, a depressziót és az öngyilkosságot dicsőítették. Az apa, Ian Russell azt mondta, hogy nincsenek kétségeik azzal kapcsolatban, hogy az Instagram segített megölni a lányukat.
A Papyrus nevű nem kormányzati szervezet, amely kifejezetten az öngyilkosság által veszélyeztetett fiataloknak segít, közel 30 család kereste meg azért, hogy a hasonló tapasztalataikról számoljanak be. Hancock ezután fordult az olyan amerikai vállalatokhoz, mint az Apple, a Facebook, a Google, a Pinterest, a Snapchat és a Twitter, s azt követelte, hogy tegyenek még többet a probléma megoldásáért. Többek között azt írta, hogy ideje egy lépést tenniük előre és örökre eltávolítani ezeket a tartalmakat.
Matt Hancock brit egészségügyi miniszter közölte, hogy az ilyen és hasonló esetek nem maradnak következmények nélkül. Ha az érintett oldalak nem lépnek fel a közeljövőben keményebben a kérdéses tartalmak ellen, lehetséges szankció lehet a pénzbüntetés, de akár az időszakos betiltás is. A politikus azt nyilatkozta, ha úgy vélik, hogy ezek a platformok bizonyos dolgok megtételét megtagadják, akkor nekik ez ellen törvényileg fel kell lépniük. De nem szabad elfelejteni azt sem, hogy e szolgáltatások nagyon sok jót is tesznek.
A Facebook elnézést kért az esetért és hangsúlyozta, hogy ilyen anyagoknak nincs helyük az oldalain. Az Instagram olyan szakértői csoportokkal dolgozik együtt, amelyek támogatják az öngyilkosság és az önpusztító tartalmak elleni harcban. A cég átgondolja az irányelveit, mert bizonyos tartalmak eltávolítása helyett jelenleg inkább arra összpontosít, hogy az azokat megtekintő vagy megjelentető embereknek közvetlen segítséget ajánljanak fel.
A szigetországban azután erősödött fel a Facebook, az Instagram, a Pinterest és a többi portál elleni kritika, hogy öngyilkos lett egy 14 éves kislány, Molly Russell. Halála után a családja megpróbálta kideríteni a halála okait és rengeteg kérdéses tartalmakat találtak a közösségi portálokon. Gyorsan világossá vált, hogy a lány számos szabálysértő felhasználót követett az Instagramon. Ezek az emberek az önpusztító magatartást, a depressziót és az öngyilkosságot dicsőítették. Az apa, Ian Russell azt mondta, hogy nincsenek kétségeik azzal kapcsolatban, hogy az Instagram segített megölni a lányukat.
A Papyrus nevű nem kormányzati szervezet, amely kifejezetten az öngyilkosság által veszélyeztetett fiataloknak segít, közel 30 család kereste meg azért, hogy a hasonló tapasztalataikról számoljanak be. Hancock ezután fordult az olyan amerikai vállalatokhoz, mint az Apple, a Facebook, a Google, a Pinterest, a Snapchat és a Twitter, s azt követelte, hogy tegyenek még többet a probléma megoldásáért. Többek között azt írta, hogy ideje egy lépést tenniük előre és örökre eltávolítani ezeket a tartalmakat.
Matt Hancock brit egészségügyi miniszter közölte, hogy az ilyen és hasonló esetek nem maradnak következmények nélkül. Ha az érintett oldalak nem lépnek fel a közeljövőben keményebben a kérdéses tartalmak ellen, lehetséges szankció lehet a pénzbüntetés, de akár az időszakos betiltás is. A politikus azt nyilatkozta, ha úgy vélik, hogy ezek a platformok bizonyos dolgok megtételét megtagadják, akkor nekik ez ellen törvényileg fel kell lépniük. De nem szabad elfelejteni azt sem, hogy e szolgáltatások nagyon sok jót is tesznek.
A Facebook elnézést kért az esetért és hangsúlyozta, hogy ilyen anyagoknak nincs helyük az oldalain. Az Instagram olyan szakértői csoportokkal dolgozik együtt, amelyek támogatják az öngyilkosság és az önpusztító tartalmak elleni harcban. A cég átgondolja az irányelveit, mert bizonyos tartalmak eltávolítása helyett jelenleg inkább arra összpontosít, hogy az azokat megtekintő vagy megjelentető embereknek közvetlen segítséget ajánljanak fel.