Berta Sándor
Az IBM vezetője is az adatvédelem mellett állt ki
Az Apple-höz hasonlóan az IBM sem reklámokból él, így lelkesen tudják támogatni valamilyenfajta korlátozás bevezetését.
Tim Cook az elmúlt időszakban az új európai adatvédelmi irányelvet tartotta követendő példának és egy hasonlóan szigorú amerikai adatvédelmi törvény kidolgozását sürgette . A cégvezető legutóbb állami beavatkozást javasolt a Facebook és a Google adatgyűjtései ellen. Ehhez a véleményhez csatlakozott most a Brüsszelbe látogató Ginni Rometty, aki szintén üdvözölte az új európai uniós adatvédelmi rendeletet és szigorúbb szabályozást szorgalmazott. Bár a menedzser nem nevezte meg konkrétan sem a Facebookot, sem a Google-t, de az érintett konszernekre való utalása - "néhány domináns fogyasztó-orientált platformvállalatról van szó, amelyek felelőtlenül kezelik a személyes adatokat" - nagyon is egyértelmű volt. Rometty szerint ez a gyakorlat bizalmi krízist okoz a felhasználók és a techcégek között, ezért hasznos lenne, ha ezen a területen megvalósulna valamilyen erősebb kontroll. A cégvezető tudatában volt ugyanakkor annak, hogy az érintett társaságok kezelése nem egyszerű dolog és nem is létezik erre egyszerű megoldás. Ahhoz, hogy ezt a problémát valóban orvosolni lehessen inkább egy "szabályozási szikére" van szükség, mint egy "javaslati kalapácsra", különben komoly károkat lehet okozni a digitális gazdaság érintett területein.
Ráadásul nem csupán a felhasználói adatokról van szó, hanem az érintett vállalatok társadalmi szerepéről is. A domináns online platformoknak több hatalmuk van a közvélemény befolyásolására, mint amennyivel az újságok vagy a televízió valaha is rendelkezett. Amennyiben nem születik megoldás a problémára, akkor felmerülhet akár az is, hogy az üzemeltetők fognak felelni a platformjaikon megjelenő tartalmakért.
Az IBM vezetője Brüsszelben találkozott Jyrki Katainennel, az Európai Unió munkahelyteremtésért, növekedésért, beruházásokért és versenyképességért felelős biztosával és az Európai Bizottság alelnökével; Vera Jourovával, az EU jogérvényesülésért, fogyasztópolitikáért és a nemek közötti esélyegyenlőségért felelős biztosával; Cecilia Malmströmmel, az Európai Unió kereskedelempolitikáért felelős biztosával és Andrus Ansippal, at EU digitális egységes piacért felelős biztosával, az Európai Bizottság alelnökével.
Az IBM egyébként már februárban kiállt az európai adatvédelem mellett és az ügyfelei aggodalmaira reagálva úgy döntött, hogy a németországi felhőkörnyezeti központját megóvja a tengerentúli túlkapásokkal szemben. Yasser Eissa, az IBM európai felhőüzletért felelős alelnöke kijelentette, hogy a jövőben nem lesz lehetőség elérni a tárolt információkat az Európai Unión kívülről. Ezt kizárólag a vállalat munkatársai tehetik majd meg. A menedzser hozzátette, hogy minden egyesült államokbeli hivatal számára világossá teszik, hogy az őrzött adatok nem az ő tulajdonukat képezik és azokhoz nincs hozzáférésük, továbbá semmilyen ügyfélinformációt sem adnak ki.
Tim Cook az elmúlt időszakban az új európai adatvédelmi irányelvet tartotta követendő példának és egy hasonlóan szigorú amerikai adatvédelmi törvény kidolgozását sürgette . A cégvezető legutóbb állami beavatkozást javasolt a Facebook és a Google adatgyűjtései ellen. Ehhez a véleményhez csatlakozott most a Brüsszelbe látogató Ginni Rometty, aki szintén üdvözölte az új európai uniós adatvédelmi rendeletet és szigorúbb szabályozást szorgalmazott. Bár a menedzser nem nevezte meg konkrétan sem a Facebookot, sem a Google-t, de az érintett konszernekre való utalása - "néhány domináns fogyasztó-orientált platformvállalatról van szó, amelyek felelőtlenül kezelik a személyes adatokat" - nagyon is egyértelmű volt. Rometty szerint ez a gyakorlat bizalmi krízist okoz a felhasználók és a techcégek között, ezért hasznos lenne, ha ezen a területen megvalósulna valamilyen erősebb kontroll. A cégvezető tudatában volt ugyanakkor annak, hogy az érintett társaságok kezelése nem egyszerű dolog és nem is létezik erre egyszerű megoldás. Ahhoz, hogy ezt a problémát valóban orvosolni lehessen inkább egy "szabályozási szikére" van szükség, mint egy "javaslati kalapácsra", különben komoly károkat lehet okozni a digitális gazdaság érintett területein.
Ráadásul nem csupán a felhasználói adatokról van szó, hanem az érintett vállalatok társadalmi szerepéről is. A domináns online platformoknak több hatalmuk van a közvélemény befolyásolására, mint amennyivel az újságok vagy a televízió valaha is rendelkezett. Amennyiben nem születik megoldás a problémára, akkor felmerülhet akár az is, hogy az üzemeltetők fognak felelni a platformjaikon megjelenő tartalmakért.
Az IBM vezetője Brüsszelben találkozott Jyrki Katainennel, az Európai Unió munkahelyteremtésért, növekedésért, beruházásokért és versenyképességért felelős biztosával és az Európai Bizottság alelnökével; Vera Jourovával, az EU jogérvényesülésért, fogyasztópolitikáért és a nemek közötti esélyegyenlőségért felelős biztosával; Cecilia Malmströmmel, az Európai Unió kereskedelempolitikáért felelős biztosával és Andrus Ansippal, at EU digitális egységes piacért felelős biztosával, az Európai Bizottság alelnökével.
Az IBM egyébként már februárban kiállt az európai adatvédelem mellett és az ügyfelei aggodalmaira reagálva úgy döntött, hogy a németországi felhőkörnyezeti központját megóvja a tengerentúli túlkapásokkal szemben. Yasser Eissa, az IBM európai felhőüzletért felelős alelnöke kijelentette, hogy a jövőben nem lesz lehetőség elérni a tárolt információkat az Európai Unión kívülről. Ezt kizárólag a vállalat munkatársai tehetik majd meg. A menedzser hozzátette, hogy minden egyesült államokbeli hivatal számára világossá teszik, hogy az őrzött adatok nem az ő tulajdonukat képezik és azokhoz nincs hozzáférésük, továbbá semmilyen ügyfélinformációt sem adnak ki.