daweed

Reklámok a mobilon?

Képzeljük el, amint egy ismeretlen városban egy McDonalds-ban vagyunk. Csipog a mobiltelefon, a képernyőn pedig megjelenik egy felirat: Isten Hozott az MD-ben!

Hogy ez hogy lehetséges?

A beépített nyomkövető a mobileszközökben már csak pár lépésre van. Olyan lehetőségek, amik méterre pontosan megmondják a felhasználó helyzetét hatalmas lehetőségeket és még nagyobb személyiségei problémákat vet fel.

Vegyük például a hétfőn bemutatott Digital Angel technológiát. A chip, amit a testhez közel kell viselni, folyamatosan érzékeli a szervezet állapotát, és veszély esetén riasztja a mentőket.

De rossz kezekben, virtuális támadásokra is esélyt adhat.

Mobiltelefonok, autós navigációs készülékek és kézi számítógépek hamarosan, alig egy éven belül fejlett követő rendszereket tartalmaznak majd. Ennek oka az USA-ban, hogy a gyors 911-es hívásokkor a telefonnak pontosan be kell azonosítani a hívó személyét és helyzetét.

És ha már kötelezik a szolgáltatókat ennek a bevezetésére, akkor miért ne csináljanak belőle bevételi forrást is.

Lehetséges lesz pontos időjárás és mozi híreket kapni a telefonra, attól függően éppen hol tartózkodik a személy. Ha pedig valaki eltéved, lehetősége lesz pontos segélykérésre, akik pedig kifogytak a kézpénzből, méterre pontosan megtudhatják merre van a legközelebbi bankjegykiadó automata.

De ha a helyzetinformációkat eltárolják, az felérhet egy 24 órás megfigyeléssel is.

"A kérdés az, hogy kik férhetnek hozzá az információkhoz. A telefonhívások listája is nagyon meggyőző lehet, de egy személy fizikai mozgása még több lehetőséget rejt." - állítja Jason Catlett

A legelső példánál maradva, a MacDonalds-nak egyenlőre sokkal többe kerülne folyamatosan figyelnie és elraktároznia a vásárlók helyzetét, mint amennyit hozhatna a konyhára. Arról nem is beszélve, hogy a vevők sem mindig örülnének a fölösleges zaklatásnak.

Az elemzők szerint a reklámiparnak először ki kellene dolgoznia egy szabványt, ami meghatározná a személyiségi jogok maximális kihasználásának lehetőségét. A mobiltelefonok és gépek sokkal közelebb állnak az emberekhez, mint az asztali PC-k, azért a direkt, a webről már ismert reklámozás nem járhatna sikerrel.

A TRUSTe, akik interntes biztonságtechnikával és programokkal foglalkoznak, már bejelentették, hogy szívesen kidolgoznának megoldásokat a mobil termékekre. Például azt, hogy miképpen lehetne a kicsi mobiltelefon képernyőn megfelelően információt közölni.

Jelenleg is több módszer van arra, hogy egy személy helyzetét nyomonkövessék.

A beléptető kártyák regisztrálják, mikor egy dolgozó belép az épületbe. Az élelmiszerüzletek diszkont kártyái is figyelemmel kísérik, hogy ki mikor mit vett. Csak úgy, mint az autópálya kártyák, amik szintén regisztrálják a mozgást. A mobiltelefonok pedig pár kilométer pontossággal meg tudják határozni, a hívó helyzetét, az alapján, hogy melyik adótornyon keresztül ment a hívás.

A Palm VII is hasonló technikát alkalmaz, hogy meghatározza a felhasználó helyzetét egy városra leszűkítve. Egy GPS adó pedig még pontosabban szűkítheti a kört.

A marketingesek már abból is sokat megtudnak, hogy milyen város információit nézzük a neten: sejtik, hogy hol vagyunk, vagy hogy hová akarunk menni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!