FeFe
Egyre többen játszanak mobilon
Valószínűleg a mobil játék lesz az Internet következő aranybányája, legalábbis a Datamonitor kutatásai szerint.
A Wireless Gaming c. jelentés szerint, melyet a londoni ECTS-en adtak ki, a drótnélküli játékipar értéke a jelenlegi nulláról 6 milliárd dollárra nő Európában és az Egyesült Államokban 2005-re. Ez azt jelenti, hogy ekkor 200 millióan fognak a mobil eszközökön játszani, öt készülékből négyen.
Sok játékkészítő cég vállat vonhat a fenti adatok felett a WAP lassú terjedése és a sok negatív visszajelzés miatt, de a Datamonitor figyelmeztet: "Ez egy nagy lehetőség mindenkinek a tartalomiparban. A játékok azon kevés tartalmak közé tartoznak, melyek nagy tömegeket vonzanak. A játékkészítő cégek már felismerték ezt, de most a kezdő fejlesztőknek is van esélyük."
2005-re már elterjed a GPRS technológia, amely már 115 Kb/s-os adatátvitellel büszkélkedhet, sőt az UMTS is megjelenik, amely már 2 Mb/s-ra képes! Ekkor már a legtöbb mobiltelefon színes, nagyfelbontású kijelzővel rendelkezik, így a játékok valóban élvezetes alkalmazások lehetnek.
A jelentés egyébként nem érinti a japán piacot, amely jóval fejlettem az amerikainál és az európainál. A DoCoMo iMode szolgáltatásán már most is a WAP-ra írottaknál fejlettebb játékok érhetők el.
A Wireless Gaming c. jelentés szerint, melyet a londoni ECTS-en adtak ki, a drótnélküli játékipar értéke a jelenlegi nulláról 6 milliárd dollárra nő Európában és az Egyesült Államokban 2005-re. Ez azt jelenti, hogy ekkor 200 millióan fognak a mobil eszközökön játszani, öt készülékből négyen.
Sok játékkészítő cég vállat vonhat a fenti adatok felett a WAP lassú terjedése és a sok negatív visszajelzés miatt, de a Datamonitor figyelmeztet: "Ez egy nagy lehetőség mindenkinek a tartalomiparban. A játékok azon kevés tartalmak közé tartoznak, melyek nagy tömegeket vonzanak. A játékkészítő cégek már felismerték ezt, de most a kezdő fejlesztőknek is van esélyük."
2005-re már elterjed a GPRS technológia, amely már 115 Kb/s-os adatátvitellel büszkélkedhet, sőt az UMTS is megjelenik, amely már 2 Mb/s-ra képes! Ekkor már a legtöbb mobiltelefon színes, nagyfelbontású kijelzővel rendelkezik, így a játékok valóban élvezetes alkalmazások lehetnek.
A jelentés egyébként nem érinti a japán piacot, amely jóval fejlettem az amerikainál és az európainál. A DoCoMo iMode szolgáltatásán már most is a WAP-ra írottaknál fejlettebb játékok érhetők el.